  • 51. Data: 2013-07-11 14:49:12
    Temat: Re: Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu
    Od: "Ryszard G." <r...@i...eu>

    [...]
    > A wiecie jaki procent naszego kraju to góry i że większość
    > kierowców zna je tylko z telewizji ?

    Niestety, autostrady też (z telewizji)

    R.G.

  • 52. Data: 2013-07-11 14:57:48
    Od: "Ryszard G." <r...@i...eu>

    [...]
    >Przede wszystkim, jak ktos kupuje auto, ktore ma jak najlepiej hamowac
    >silnikiem, to brac ze skrzynia manualna, nie automatyczna...

    nowoczesne skrzynie mają tryb manualnej zmiany biegów (jak "łopatką")

    R.G.

  • 53. Data: 2013-07-11 14:58:34
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 11 Jul 2013 14:57:48 +0200 osobnik zwany Ryszard G.
    napisał:

    > [...]
    >
    > nowoczesne skrzynie mają tryb manualnej zmiany biegów (jak "łopatką")

    odrózniajmy skrzynie zautomatyzowane od skrzyń automatycznych

    sposób zmiany biegów nie ma wpływu na to jak działa hamowanie silnikiem w
    tych skrzyniach

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 54. Data: 2013-07-11 15:05:32
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-07-11 14:32, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail radoslawfl@spam_wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > No i?
    > Nawyki mozna równiez wyrobić w jeździe na płaskim.

    Chyba na deskorolce. Takie nawyki to można sobie wyrobić jak jest
    taka potrzeba, a nie ot tak. Ludzie nawet ręcznego nie zaciągają,
    ponieważ to "niepotrzebne". Będzie jeździł regularnie w takie
    tereny to się ucywilizuje (albo i nie).

    > A skoro prawko ma równiez na góry, to przynajmniej jakąs terie warto by
    > znać.

    Na autostrady też ma i co z tego? Będzie jeździł to się nauczy (albo
    i nie).

    > Duzo ważniejsze wiedziec o hamowaniu w górach niz np. ile kg mozxna
    > przewozic w jakis przyczepce czy tym podobne bzduury w pytaniach
    > egaminacyjnych.

    Ciężko stwierdzić co się komuś może przydać i kiedy ("miota nim jak
    szatan").

  • 55. Data: 2013-07-11 15:22:56
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 11 Jul 2013 12:32:11 +0000 (UTC), Budzik

    > Nawyki mozna równiez wyrobić w jeździe na płaskim.

    Pewnie że można, ale trzeba myśleć. :> Może dlatego przednie klocki
    wymieniłem po 80 tys., tylne po 97 w większości jeżdżąc w korkach po Wawie.

    --
    Pozdor Myjk

  • 56. Data: 2013-07-11 16:15:22
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-07-11 14:32, Użytkownik Budzik napisał:

    > No i?
    > Nawyki mozna równiez wyrobić w jeździe na płaskim.

    Można. Ale jak sami dogadaliście są to złe nawyki, dobre nawyki
    do jazdy w górach nabywa się jeżdżąc w górach a nie po wybrzeżu.

    > A skoro prawko ma równiez na góry, to przynajmniej jakąs terie warto by
    > znać.

    Biorąc pod uwagę ostrą konkurencję cenową to ciężko zdążyć
    nauczyć ludzi odpowiedzi na znane (kiedyś) pytania egzaminacyjne.
    Na inne wymysły brak czasu i pieniędzy.

    > Duzo ważniejsze wiedziec o hamowaniu w górach niz np. ile kg mozxna
    > przewozic w jakis przyczepce czy tym podobne bzduury w pytaniach
    > egaminacyjnych.

    Co innego wiedzieć co innego pamiętać. Jak pojedzie w te góry
    najlepiej z przyczepką to go pewnie nauczy. Jak nie pojedzie
    lub pojedzie "solówką" to sie okaże ze góry mamy za małe. :-)

    Pozdrawiam

  • 57. Data: 2013-07-11 16:26:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@w...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

> [...]
    > taka potrzeba, a nie ot tak. Ludzie nawet ręcznego nie zaciągają,
    > ponieważ to "niepotrzebne". Będzie jeździł regularnie w takie

    Nie wierze.
    90% złych nawyków bedzie mozna zauważyć podczas jazdy na płaskim.
    Uwazasz, ze jak ktos na górce nie jedzie na biegu, to nie zauwazysz tego
    natretnego wciskania sprzegła na płaskim?
    Uwazasz, ze jak ktos bez sensu przyhamowywuje co chwile, to nie zauwazysz,
    ze bezsensownie wciska hamulec, zamiast na biegu odpuscic gazu?

    > Na autostrady też ma i co z tego? Będzie jeździł to się nauczy (albo
    > i nie).

    I znów: jJak bedzie wiedział, że:
    - obserwujemy w lusterkach co sie dzieje
    - kierunkowskaz wlączamy odpowiednio wcześniej
    - nie wjezdzamy pod ryj
    to tak samo dobrze poradzi sobie na autostradzie jak na zwykłej krajówce
    czy dwujezdniówce wm iejscie.

    > Ciężko stwierdzić co się komuś może przydać i kiedy ("miota nim jak
    > szatan").

    Nie chodzi o to, zeby uczyć na pamięć, tylko oto, zeby uczulić gdzie w
    razie czego sobie to sprawdzić.
    Miota nim jak szatan a na kursie miał przeciez to wykładane...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."

  • 58. Data: 2013-07-11 16:26:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@n...op.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Pewnie że można, ale trzeba myśleć. :> Może dlatego przednie klocki
    > wymieniłem po 80 tys., tylne po 97 w większości jeżdżąc w korkach po
    > Wawie.

    Myśleć, to jedno.

    Ale to jest też kwestia nauczycieli.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam

  • 59. Data: 2013-07-11 17:00:36
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 11 Jul 2013 12:58:34 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > odrózniajmy skrzynie zautomatyzowane od skrzyń automatycznych

    No ale taki tiptronic to konstrukcyjnie zwykly automat z dodatkowym recznym
    wymuszeniem przelozenia.

    Miedzy roznymi "prawdziwymi automatami" sa o ile wiem roznice wynikajace z
    tego, w ktorym momencie skrzynia zapina lockup - w jednych wystarczy
    wylaczyc OD, w innych trzeba recznie zrzucic na 2,L czy jak tam dany typ
    ma...

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 60. Data: 2013-07-11 17:24:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > Można. Ale jak sami dogadaliście są to złe nawyki, dobre nawyki
    > do jazdy w górach nabywa się jeżdżąc w górach a nie po wybrzeżu.

    Dogadalismy sie, ze ludzie czesto maja złe nawyki.
    Ale to nie znaczy, ze dobrych nie mozna sie nauczyc na płaskim.
    Jaki widzisz problem?

    > Biorąc pod uwagę ostrą konkurencję cenową to ciężko zdążyć
    > nauczyć ludzi odpowiedzi na znane (kiedyś) pytania egzaminacyjne.
    > Na inne wymysły brak czasu i pieniędzy.

    Hmm, ale to chyba nie jest problem czasu i jego braku tylko debilnych pytań
    na egzaminach?

    > Co innego wiedzieć co innego pamiętać.

    Nic z tego nie rozumiem.
    Twoim zdaniem lepiej wkuwac ludziom na pamiec do głowy?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jaki jest szczyt odwagi???