  • 1. Data: 2010-08-26 07:09:47
    Temat: HTC HD2 i win7?
    Od: "slawek75 " <s...@W...gazeta.pl>

    witajcie,
    na stronie http://www.era.pl/pl/biznes/telefony/htc_hd2/jak_kup
    ic znalazłem
    info o telefonie, który mnie interesuje, tj. HTC HD2. na tejże samej stronie
    jest jeszcze informacja o upgrade do Win7. Tylko w jednym miejscu znalazłem
    info, że jest to "Windows 7 upgrade na PC za 1 zł", ale w pierwszym momencie
    (wg mnie) można odnieść wrażenie, że upgrade dotyczy systemu w telefonie.
    na infolinii nie potrafili mi jednoznacznie odpowiedzieć, czy dotyczy to
    telefonu, czy kompa, więc zwróciłem się do Was z tym zapytaniem.
    pozdrawiam,
    S.
    ps1) posiadam win7 w laptopie, zajmuje dużo miejsca, zjada sporo zasobów,
    więc niemożliwym wydaje mi się, żeby mógł działać w telefonie, aczkolwie może
    to jakaś okrojona wersja (jakieś win7 mobile) mniej zasobożerna?
    ps2) co sądzicie o tym telefonie? bo czytałem bardzo wiele pochlebnych opinii
    na jego temat na www, ale może ktoś z Was ma przeciwne zdanie?

  • 2. Data: 2010-08-26 08:32:20
    Temat: Re: HTC HD2 i win7?
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    slawek75 wrote:
    > Tylko w
    > jednym miejscu znalazłem info, że jest to "Windows 7 upgrade na PC za 1
    > zł", ale w pierwszym momencie (wg mnie) można odnieść wrażenie, że
    > upgrade dotyczy systemu w telefonie.

    Chodzi o akutalizację do Windows 7 dla dowolnego komputera PC. Bez
    związku z systemem na telefonie. Win7mobile ciągle nie ma i nie będzie
    jeszcze przez kilka miesięcy, poza tym HD2 nie spełnia wymagań (m.in. 3
    klawisze pod ekranem) więc oficjalnego WM7 nie będzie na HD2.

    > co sądzicie o tym telefonie? bo czytałem bardzo
    > wiele pochlebnych opinii na jego temat na www, ale może ktoś z Was ma
    > przeciwne zdanie?

    Ja mam tylko jedno "przeciw" - za duży na telefon, za mały na nawigację
    :)

    Jakub

  • 3. Data: 2010-08-26 09:28:16
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 26 Aug 2010 07:09:47 +0000 (UTC), slawek75 napisał(a):

> [...]
    > info, że jest to "Windows 7 upgrade na PC za 1 zł", ale w pierwszym momencie

    A w jaki sposób chciałbyś uruchomić Windows 7 wymagający architektury x86
    albo x64 na urządzeniu z architekturą ARM? Magią?

    > to jakaś okrojona wersja (jakieś win7 mobile) mniej zasobożerna?

    A co to jest Win7 mobile i jaki miałby być tego cel? Jeżeli koniecznie
    chcesz Windows7, kup jeden z wielu tabletów które działają z tym systemem.

    > ps2) co sądzicie o tym telefonie? bo czytałem bardzo wiele pochlebnych opinii
    > na jego temat na www, ale może ktoś z Was ma przeciwne zdanie?

    Bardzo dobre urządzenie, szczytowy etap rozwoju bardzo dobrego systemu
    świadomie i z premedytacją zarżniętego przez własnych autorów.
    Aktualnie pozwala na dualne uruchamianie Windows Mobile i Androida 2.2
    Froyo, przy czym przełączenie między systemami to kwestia jednego resetu.
    Póki co ma i jeszcze jakiś czas będzie miało bardzo dobre wsparcie ze
    strony xda-developers, większość nowych rozwiązań powstaje właśnie na ten
    model (np wszelkie rozszerzenia Sense/Manila jak Cookie Home Tab)

    "Nie osmieszaj sie ... iphona 4 bede mial w lipcu"- Paweł "robbo" Kamiński
    aka Jan Strybyszewski

  • 4. Data: 2010-08-26 09:29:28
    Od: "slawek75 " <s...@N...gazeta.pl>

    Jakub Danecki <j...@d...net> napisał(a):

    > Ja mam tylko jedno "przeciw" - za duży na telefon, za mały na nawigację
    > :)

    no tak, ale czy do nawigacji jakikolwiek telefon jest wystarczająco duży?
    S.

  • 5. Data: 2010-08-26 09:36:21
    Od: "slawek75 " <s...@N...gazeta.pl>

    Waldek Godel <n...@o...info> napisał(a):

    > A w jaki sposób chciałbyś uruchomić Windows 7 wymagający architektury x86
    > albo x64 na urządzeniu z architekturą ARM? Magią?

    ok, nie było tematu :)

    > Bardzo dobre urządzenie, szczytowy etap rozwoju bardzo dobrego systemu
    > świadomie i z premedytacją zarżniętego przez własnych autorów.
    co masz na myśli pisząc "zarżniętego przez własnych autorów"?
    bo z jednej strony piszesz, że bardzo dobre urządzenie, z drugiej że
    "zarżnięte ...".
    S.

  • 6. Data: 2010-08-26 09:37:04
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 26 Aug 2010 09:29:28 +0000 (UTC), slawek75 napisał(a):

    > no tak, ale czy do nawigacji jakikolwiek telefon jest wystarczająco duży?

    pytanie jest źle zadane - nalezy uwzględnić używane oprogramowanie.
    Do TomToma w zupełności wystarcza ekranik 2.8", do popularnej Ałtomałpy
    nawet 10" będzie za mało.

    "narazie wszystkie Androidy razem wziete to blad statystyczny"- Paweł
    "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

  • 7. Data: 2010-08-26 09:52:01
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 26 Aug 2010 09:36:21 +0000 (UTC), slawek75 napisał(a):

    > co masz na myśli pisząc "zarżniętego przez własnych autorów"?
    > bo z jednej strony piszesz, że bardzo dobre urządzenie, z drugiej że
    > "zarżnięte ...".

    Bo urządzenie jest świetne. System nieco odstaje od współczesnych tzw.
    standardów a raczej nie system - bo ten jest bardzo dobry i nic mu nie
    brakuje, tylko oprogramowanie.
    Niestety, miliony klientów poleciało za modą a nie realnymi możliwościami,
    więc za klientami poszli developerzy.
    A producent się sfrajerzył i też jak ostatni idiota poszedł za modą - za
    miesiąc wchodzi Windows Phone 7 który nie będzie zgodny z WM6.x
    To oznacza powolny zanik nowych programów na HD2. Owszem, można się ratować
    używaniem Androida, ale ten z kolei wciąż ma długą drogę przed sobą -
    dopiero w najnowszym Froyo 2.2 usunięto najgorsze i najgłupsze ograniczenia
    tego systemu, ale wiele z nich pozostało i pozostanie, bo wynikają z
    ogólnej idei systemu (np. fatalna synchronizacja z pecetem lub jej
    całkowity brak)

    "Oczywiscie ze nie mam iphona po co mi ?"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
    Strybyszewski

  • 8. Data: 2010-08-26 10:08:40
    Od: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    > Do TomToma w zupełności wystarcza ekranik 2.8", do popularnej Ałtomałpy
    > nawet 10" będzie za mało.

    Co masz na myśli? Zdarza mi się używać AM i o ile można jej wiele zarzucić,
    to twierdzenie, że 10" to dla niej za mało, wydaje mi się lekko naciągane
    ;-)

    Pozdrawiam
    Czabu

  • 9. Data: 2010-08-26 10:16:56
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 26 Aug 2010 12:08:40 +0200, Czabu napisał(a):

    > Co masz na myśli? Zdarza mi się używać AM i o ile można jej wiele zarzucić,
    > to twierdzenie, że 10" to dla niej za mało, wydaje mi się lekko naciągane
    > ;-)

    jak zamiast "zdarzać" będziesz używał na codzień innych programów które nie
    mają tak naćkane wszystkiego na ekranie to wtedy zrozumiesz.

    "Wiec prosze ... nie podpinaj sie POD MOJA RACJE (jak zawsze gdy mam
    racje)" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

  • 10. Data: 2010-08-26 10:25:50
    Od: "slawek75 " <s...@N...gazeta.pl>

> [...]

    > miesiąc wchodzi Windows Phone 7 który nie będzie zgodny z WM6.x
    > To oznacza powolny zanik nowych programów na HD2. Owszem, można się ratować

    dzięki za info, ale prawdę mówiąc/pisząc, to teraz dopiero dałeś mi teraz do
    myślenia :) czy wziąć HD2, czy pójść za modą, poczekać (pewnie nie miesiąc ale
    z pół roku) i wziąć już coś z 7ką.
    S.