  • 11. Data: 2012-01-17 09:34:48
    Temat: Re: HDMI i aspect ratio
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (17.01.2012 08:52), boxfish wrote:

    > No to ustaw w lapku odpowiednią rozdzielczość, w czym problem ?

    Ale przecież w lapku jest odpowiednia rozdzielczość. Cały czas ta sama.
    Przecież tłumaczę, nie chodzi o rozdzielczość, chodzi o aspect ratio
    wyświetlany na monitorze.

    Jeszcze raz, trochę inaczej: monitor domyślnie traktuje obraz tak, że
    lekko go przycina z góry i z dołu. To ma pewnie sens w przypadku filmów
    (żeby nie wyświetlać jednopikselowych "szumów" na krawędzi obrazu które
    ponoć niektóre odtwarzacze DVD generują), ale nie bardzo w przypadku
    obrazu pulpitu, gdzie przy górnej i dolnej krawędzi ekranu są
    najistotniejsze miejsca sterowania systemem (paski, menu itd...)

    p. m.

  • 12. Data: 2012-01-17 09:38:42
    Temat: HDMI->dvi+audio[Re: HDMI i aspect ratio]
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (17.01.2012 09:40), omega_fan wrote:
    [...]
    > Nie ma czegoś takiego.
    > Po HDMI wychodzi sygnał w określonym trybie (rozdzielczości) i tyle.
    >
    > Telewizor czy monitor może go skalować albo nie.
    > To jest kwestia danego modelu.
    > Na przykład mój Samsung pamięta ustawienia skalowania dla danego wejścia
    > HDMI i mogę sobie ustawić 1:1 piksel i zostanie to zapamiętane.

    Tego się obawiałem :(

    Wobec tego następne pytanie: czy zna ktoś jakieś rozwiązanie, kosztujące
    dużo mniej niż $300 :), które pozwoliłoby mi na wysłanie ze złącza HDMI
    w laptopie obrazu do monitora (przez DVI) oraz dźwięku na głośniku?

    Czyli jakiś kabel z jednej strony HDMI, z drugiej strony DVI + gniazdo
    jack.

    Znalazłem jedno takie gdzieś, ale kosztuje straszne pieniądze.

    Kablem HDMI->DVI mogę podłączyć monitor, ale wtedy potrzebuję drugiego
    kabla do podłączenia głośników. Raz że to dodatkowy kabel na biurku, dwa
    - że jakiś geniusz umieścił w moim hp gniazdo jack z przodu, więc
    non-stop zahaczałem o nie klawiaturą i po jakimś czasie bym po prostu
    wyłamał.

    p. m.

  • 13. Data: 2012-01-17 13:07:17
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 17.01.2012 00:04, zly pisze:
    > No ok, ale czemu jeden się zmniejsza, a drugi się powiększa?

    Bo jeden ma większą a drugi mniejszą rozdzielczość naturalną. Normalny
    obraz uzyska Pan tylko przez rozszerzony pulpit lub wyłączenie ekranu
    laptopa.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 14. Data: 2012-01-17 13:07:32
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-01-17 09:40, omega_fan pisze:

> [...]
    > Na przykład mój Samsung pamięta ustawienia skalowania dla danego wejścia
    > HDMI i mogę sobie ustawić 1:1 piksel i zostanie to zapamiętane.

    Kiedyś czytałem o "bajzlu" panującym właśnie w kwestii sygnału w HDMI o
    proporcjach obrazu.
    Producenci robią po swojemu i różne urządzenia nie mogą się dogadać.

    PS. Mój Tv po Euro z tunera sat bardzo ładnie rozpoznaje czy program
    jest 4/3 czy 16/9 i stosownie do tego przyjmuje wybrane do tego moje
    ustawienie. Jeszcze jeden powód żeby się na razie powstrzymywać z
    zakupami :-(