  • 1. Data: 2012-01-14 16:37:30
    Temat: Jaka jest optymalna prędkość nagrywania płyt DVD?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Nastały czasy, gdy nagrywanie płyt DVD z prędkością x16 jest czymś
    typowym. Czy jednak takie tempo nie zmniejsza trwałości zapisu? Czy x8
    będzie trwalsze?

    A może jest jakieś tempo optymalne?

  • 2. Data: 2012-01-14 19:56:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin N" jesb03$u2s$...@n...task.gda.pl

    > Nastały czasy, gdy nagrywanie płyt DVD z prędkością x16 jest czymś

    Masz uszkodzony zegarek? DVDx16 to już śmieć z lamusa. :)

    No, chyba że piszesz o laptopowych nagrywarkach... IMO
    im lepsza nagrywarka i płyta, tym możliwa jest wyższa
    szybkość nagrywania a zmniejszenie tejże nie musi dać
    dobrych efektów. Da dobre, jeśli nagrywarka jest zła
    lub płyta nie wytrzymuje dużych szybkości.

    Co jakiś czas możesz sprawdzić jakość nagrania, o ile nagrywarka na to pozwala.

    I nagrywaj z OPC. Polecam pogram ImgBurn wraz z BurnPlot -- oba za freeko.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 3. Data: 2012-01-14 20:42:39
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    > pozwala.
    >
    > I nagrywaj z OPC. Polecam pogram ImgBurn wraz z BurnPlot -- oba za freeko.

    Co to jest OPC?
    Jak sprawdzić jakość nagrywania?

  • 4. Data: 2012-01-14 21:12:51
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jak sprawdzić jakość nagrywania?

    Poczekać 5 lat i sprawdzić czy płyta jest "czytalna."

    Co do tematu: od roku 2006 nagrywam zawsze z prędkościa *4 i nie używam płyt
    "noname" - jak dotąd nie miałem problemów z odczytem.

    --
    marfi

  • 5. Data: 2012-01-14 22:47:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin N" jespbn$m8u$...@n...task.gda.pl

    http://en.wikipedia.org/wiki/Optimized_Power_Control

    > Jak sprawdzić jakość nagrywania?

    http://www.cdspeed2000.com/ <-- płatne

    Jak chcesz, mogę posłać Ci bezpłatne CDSpeed wcześniejszej wersji. :)
    Albo samodzielnie poszukaj, może jest gdzieś w necie, na przykład tutaj:

    http://download.cnet.com/3001-2086_4-10164234.html?s
    pi=5f733fd9850791c0a5f93bf30214cd2b

    Był kiedyś za free i w nazwie miał Nero, ale z potworkiem
    Nero nie miał wiele wspólnego -- był oddzielną aplikacją.
    Jeśli nagrywarka pozwala, można zrobić Disc Quality
    (PI/PIF) Test, co można zrobić tym właśnie programem.
    Są też i inne programy do tego, ale nie program jest
    ważny a nagrywarka. :)

    -=-

    ImgBurn od którejś wersji ma domyślnie ustawione nagrywanie
    z wYłączeniem OPC -- trzeba ustawić włĄczenie ręcznie po
    zainstalowaniu ImgBurn. OPC to sprawa nagrywarki, nie
    programu nagrywającego, ale program zleca nagrywarce
    włączenie lub wyłączenie.

    -=-

    Z ImgBurn współpracują takie programy jak BurnPlot

    http://forum.imgburn.com/index.php?showtopic=10647

    dzięki czemu możesz zobaczyć, jak przebiegał proces nagrywania. :)

    -=-

    Do nagrywania (i czytania -- tym bardziej) CDDA (płyt AUDIO, z muzyką,
    typowych CDRomów) polecam EAC (za free -- wręcz doskonały) a do montowania
    obrazków płyt polecam wiele programów. :) Imo warto najpierw zrobić obrazek,
    obejrzeć, poprawić co potrzeba i dopiero wówczas nagrać. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2012-01-15 00:05:06
    Od: Animka <t...@w...pl>

    W dniu 2012-01-14 22:12, marfi pisze:
> [...]
    >
    > Co do tematu: od roku 2006 nagrywam zawsze z prędkościa *4 i nie używam płyt
    > "noname" - jak dotąd nie miałem problemów z odczytem.

    I tak nagrywarka nie nagra na płytę dvd szybciej niż 8x.

    --
    animka

  • 7. Data: 2012-01-15 08:08:02
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Animka napisa?(a):

    [...]

    > I tak nagrywarka nie nagra na płytę dvd szybciej niż 8x.

    A jeśli ta nagrywarka to NEC ND-3500AG? ;)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 8. Data: 2012-01-15 08:44:10
    Od: Andy Niwiński <a...@i...pl>

    "januszek" <j...@p...irc.pl> schrieb im Newsbeitrag
    > Animka napisa?(a):
    >
    > [...]
    >
    > A jeśli ta nagrywarka to NEC ND-3500AG? ;)
    >
    > j.

    A ty co się głupio pytasz? Walnąć Ci? Nasza grupowa GURU ANIMKA powiedziała
    co i jak, więc uszy po sobie i morda w kubeł. Cudów nie ma, Animka wie
    lepiej. Nawet Bruce Lee i ten, no - Chuck Norris przy Animce sie nie
    odzywają.

    Animka, ANimka, Animka, Animka....

    P.S. To mówilem ja, trener.........

  • 9. Data: 2012-01-15 08:52:13
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Andy Niwiński napisa?(a):

    > A ty co się głupio pytasz? Walnąć Ci?

    Owszem walnąć ;)

    j.

  • 10. Data: 2012-01-15 09:29:21
    Od: Andy Niwiński <a...@i...pl>

    > Andy Niwiński napisa?(a):

    > Owszem walnąć ;)
    >
    > j.

    No, żeby mi to było ostatni raz. I bądź szczęśliwy, że to ja, a nie Animka
    zwróciła Ci uwagę. Wtedy to byś miał prze.......