  • 31. Data: 2012-03-07 23:45:54
    Temat: Re: H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Wed, 7 Mar 2012 23:16:55 +0100, Arbiter wrote:

> [...]
    g_ver_2_0%283%29.pdf

    > tymi to sobie podłoge możesz podświetlić, lub pokój w mieszkaniu:)
    >
    > Rozmiar odpowiedni. Dolicz do tego radiator.

    Tyle że aż takiej mocy światła samochodu nie potrzebują.
    Takie 100W LED to będzie światło do jakiegoś mocnego szperacza.

    Pewnie spokojnie wystarczy z 10W na lampę, a chłodzenie można zrobić
    odpowiednio budując reflektor który przewidzi oprawki z radiatorem.
    Dodatkowo np. można to chłodzić ogniwem Peltiera.

    Tyle że to nadal nigdy nie zadziała w reflektorze przewidzianym dla
    żarówki.

  • 32. Data: 2012-03-07 23:51:35
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    > Pewnie spokojnie wystarczy z 10W na lampę, a chłodzenie można zrobić
    > odpowiednio budując reflektor który przewidzi oprawki z radiatorem.

    niestety nie wystarczy - skuteczność LEDa jest podobna do xenona - zależnie
    od jakosci leda zwykle troche mniejsza, więc potrzeba mniej więcej 30W LED

  • 33. Data: 2012-03-08 12:39:37
    Od: "marcin" <m...@m...ru>

    > W zasadzie od zawsze.

    aha - dziekuje obu Panom za odpowiedz... moja wypowiedz byla spowodowana
    tym, ze tydzien temu na przegladzie diagnosta zachecal "jak sie komus
    zarowki przepalaja, niech zamontuje ksenona, za dwie stowy chociaz" w
    odpowiedzi bylo "no ale... homologacja ?" na co odparl "panie, homologacja
    jest tylko na czesci samochodowe, nie na eksploatacyjne, widziales pan
    kiedys homologacje na olej?"

    znaczy - nie wierzyc. "wzmozona kontrola podstawa zaufania"

    pzdr

  • 34. Data: 2012-03-08 15:01:04
    Od: " Wmak" <w...@W...gazeta.pl>

  • 35. Data: 2012-03-08 15:13:34
    Od: " Wmak" <w...@W...gazeta.pl>

    Wmak <w...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    > marcin <m...@m...ru> napisał(a):

    Gdzieś wcięło moją wypowiedź, więc powtarzam:

    Temu diagnoście zdecydowanie nie wierzyć.
    Homologacja na olej jest wypisana na każdej bańce, beczce itd.
    Wprawdzie chyba nikt nie zabrania wyjazdu na drogę z niewłaściwym olejem
    ale spróbuj pojechać do ASO na gwarancyjną naprawę silnika gdy udowodnią ci
    stosowanie oleju niespełniającego wymagań producenta auta.
    Części typowo eksploatacyjne (także tzw. zamienniki) - klocki, tarcze, drążki
    itp też mają homologacje.

  • 36. Data: 2012-03-08 17:28:46
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-03-08 12:39, marcin pisze:

> [...]
    > kiedys homologacje na olej?"
    >
    > znaczy - nie wierzyc. "wzmozona kontrola podstawa zaufania"

    Ten ktoś jest diagnostą? Litości... Później się dziwić jakie cuda można
    spotkać na drogach. Ale do rzeczy - części zamienne (eksploatacyjne
    jak najbardziej, że już o elementach związanych z bezpieczeństwem itd.
    nawet nie wspomnę) mają homologacje. Oleje także. Ba, płyny do
    chłodnic itd.

  • 37. Data: 2012-03-08 19:19:03
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Thu, 8 Mar 2012 12:39:37 +0100, marcin wrote:

> [...]
    > odpowiedzi bylo "no ale... homologacja ?" na co odparl "panie, homologacja
    > jest tylko na czesci samochodowe, nie na eksploatacyjne, widziales pan

    No to miszcz ;)
    Gdzie taki przyjmuje? Bo muszę rajdówką przegląd przejść :)

  • 38. Data: 2012-03-09 08:07:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 7 Mar 2012 23:45:54 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Tyle że aż takiej mocy światła samochodu nie potrzebują.
    > Takie 100W LED to będzie światło do jakiegoś mocnego szperacza.

    do szperacza nie, bo to jest duze. Czyli trudno skupic w waska wiazke.

    > Pewnie spokojnie wystarczy z 10W na lampę, a chłodzenie można zrobić
    > odpowiednio budując reflektor który przewidzi oprawki z radiatorem.
    > Dodatkowo np. można to chłodzić ogniwem Peltiera.

    Pod klime podlaczyc :-)

    > Tyle że to nadal nigdy nie zadziała w reflektorze przewidzianym dla
    > żarówki.

    Myslimy o calej lampie.

    J.

  • 39. Data: 2012-03-09 08:08:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 7 Mar 2012 23:51:35 +0100, Arbiter napisał(a):

    > niestety nie wystarczy - skuteczność LEDa jest podobna do xenona - zależnie
    > od jakosci leda zwykle troche mniejsza, więc potrzeba mniej więcej 30W LED

    Ale teraz wystarcza tez 55W zarowka, nie musi byc od razu 35W ksenon.

    J.