  • 11. Data: 2012-03-07 18:26:04
    Temat: Re: H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
    Od: "marcin" <m...@m...ru>

    Użytkownik "Laisar" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:6446a7e0-3b33-47c1-b3e3-be5983de0523@q11g2000vb
    u.googlegroups.com...
    On 7 Mar, 12:59, "Eneuel Leszek Ciszewski"
    > co z ich legalnością?

    Nie ma, bo brak im homologacji.

    A od kiedy na żarówkę trzeba homologację ? Na reflektor - owszem.

    pzdr

  • 12. Data: 2012-03-07 19:42:25
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-03-07 18:26, marcin pisze:
    > Użytkownik "Laisar" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    u.googlegroups.com...
    > On 7 Mar, 12:59, "Eneuel Leszek Ciszewski"
    >
    > Nie ma, bo brak im homologacji.
    >>

    > A od kiedy na żarówkę trzeba homologację ?

    W zasadzie od zawsze.

  • 13. Data: 2012-03-07 19:43:10
    Od: " Wmak" <w...@W...gazeta.pl>

    marcin <m...@m...ru> napisał(a):

    > A od kiedy na żarówkę trzeba homologację ? Na reflektor - owszem.

    Na samochodowe żarówki co najmniej od połowy ubiegłego stulecia.
    Reflektory i inne lampy samochodowe uzyskują homologacje WYŁĄCZNIE z
    homologowaną żarówką.
    Lampy z diodami świecącymi uzyskują homologację jako całość - nie dopuszcza się
    wymiany pojedynczych LEDów

  • 14. Data: 2012-03-07 19:56:17
    Od: Laisar <k...@o...pl>

    On 7 Mar, 15:44, "Robert_J" <d...@g...pl> wrote:

    > Brak homologacji nie oznacza nielegalności :-). Jak
    > zastosuję je do oświetlania placu budowy to posadzisz mnie
    > do ancla?

    A wątkotwórca pytał o zastosowania inne niż w samochodzie? <:

  • 15. Data: 2012-03-07 20:19:34
    Od: " Wmak" <w...@W...gazeta.pl>

    Laisar <k...@o...pl> napisał(a):

    A wątkotwórca pytał o zastosowania inne niż w samochodzie? <:
    Przeczytaj wątek od początku.
    Twórca nic nie pisał o zastosowaniu (chyba, że w tych śmieciach na dole, których
    nie umiem odszyfrować) więc dostał kilka wersji porad.

  • 16. Data: 2012-03-07 21:15:25
    Od: Laisar <k...@o...pl>

    On 7 Mar, 20:19, " Wmak" <w...@W...gazeta.pl> wrote:

    > Twórca nic nie pisał o zastosowaniu

    Taaak... Bo post o ewentualnych zamiennikach żarówek do reflektorów
    samochodowych, umieszczony na grupie dyskusyjnej poświęconej
    samochodom ZUPEŁNIE nie sugeruje, o jakie zastosowanie autorowi tematu
    chodzi, nic a nic, abso-qrna-lutnie całkowicie nie... <<<:

    EOT

  • 17. Data: 2012-03-07 21:42:54
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    napisał w wiadomości news:jj7iq9$rom$1@inews.gazeta.pl...

    > H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?

    one biorą około 2W mocy więc świecą jak 10W. Możesz je sobie zamontować
    zamiast pozycyjnych lub jako dzienne.

    Do reflektorów drogowych/ mijania nie nadają się - ze względu na brak
    jednolitego ogniska światła i małą ilość lumenów

  • 18. Data: 2012-03-07 21:45:28
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    napisał w ?

    > Pojedyncze
    > LEDki o mocy elektrycznej 50W są.

    ale one nie są pojedyncze - to są wielokrotne struktury led zabudowane w
    jednym chipie. Problemem ledów jest chłodzenie. Stąd największe ledy w
    samochodach na tą chwilę mają w/g mojej wiedzy po około 10W

  • 19. Data: 2012-03-07 21:53:16
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik " Wmak" <w...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tylko z takim dadzą wiązkę przepisowo oświetlającą drogę.
    > Tutaj każda z diodek jest inaczej umieszczona w stosunku do ogniska
    > reflektora i
    > razem da to strumień rozmyty na wszystkie strony.
    > Nawet do przeciwmgielnyh się nie nada, bo tam jest istotna równa granica
    > odcięcia plamy świetlnej od góry, by nie rozświetlać mgły przed oczami
    > kierowcy.
    > Jedyne, do czego mogłoby się to nadawać to być może światła do dziennej
    > jazdy,
    > które mają świecić do przodu szeroką wiązką - byle nie za mocno, jest na

    podpisuję się pod tym co kolega napisał

  • 20. Data: 2012-03-07 22:08:25
    Od: " Wmak" <w...@W...gazeta.pl>

    Laisar <k...@o...pl> napisał(a):

    > Taaak... Bo post o ewentualnych zamiennikach =BFar=F3wek do reflektor=F3w
    > samochodowych, umieszczony na grupie dyskusyjnej po=B6wi=EAconej
    > samochodom ZUPE=A3NIE nie sugeruje, o jakie zastosowanie autorowi tematu
    > chodzi, nic a nic, abso-qrna-lutnie ca=B3kowicie nie... <<<:

    Wybacz, nie wiedziałem, że tutaj nie wolno pisać o czymkolwiek poza
    samochodami, kajam się.

    Sprawę nielegalności w aucie wyjaśniono chyba jednoznacznie.
    To nie są zamienniki samochodowych żarówek, stąd porady dla kogoś, kto w tę
    bajkę o zamienności naiwnie uwierzył, kupił i teraz albo może wyrzucić albo
    oświetlić sobie np. ogródek.