-
11. Data: 2012-03-07 18:26:04
Temat: Re: H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
Od: "marcin" <m...@m...ru>
Użytkownik "Laisar" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
news:6446a7e0-3b33-47c1-b3e3-be5983de0523@q11g2000vb
u.googlegroups.com...
On 7 Mar, 12:59, "Eneuel Leszek Ciszewski"
<p...@c...fontem.lucida.console> wrote:
> co z ich legalnością?
Nie ma, bo brak im homologacji.
>
A od kiedy na żarówkę trzeba homologację ? Na reflektor - owszem.
pzdr
m
-
12. Data: 2012-03-07 19:42:25
Temat: Re: H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2012-03-07 18:26, marcin pisze:
> Użytkownik "Laisar" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> news:6446a7e0-3b33-47c1-b3e3-be5983de0523@q11g2000vb
u.googlegroups.com...
> On 7 Mar, 12:59, "Eneuel Leszek Ciszewski"
> <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:
>> co z ich legalnością?
>
> Nie ma, bo brak im homologacji.
>>
>
> A od kiedy na żarówkę trzeba homologację ?
W zasadzie od zawsze.
-
13. Data: 2012-03-07 19:43:10
Temat: Re: H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
Od: " Wmak" <w...@W...gazeta.pl>
marcin <m...@m...ru> napisał(a):
> A od kiedy na żarówkę trzeba homologację ? Na reflektor - owszem.
>
Na samochodowe żarówki co najmniej od połowy ubiegłego stulecia.
Reflektory i inne lampy samochodowe uzyskują homologacje WYŁĄCZNIE z
homologowaną żarówką.
Lampy z diodami świecącymi uzyskują homologację jako całość - nie dopuszcza się
wymiany pojedynczych LEDów
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
14. Data: 2012-03-07 19:56:17
Temat: Re: H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
Od: Laisar <k...@o...pl>
On 7 Mar, 15:44, "Robert_J" <d...@g...pl> wrote:
>
> Brak homologacji nie oznacza nielegalności :-). Jak
> zastosuję je do oświetlania placu budowy to posadzisz mnie
> do ancla?
A wątkotwórca pytał o zastosowania inne niż w samochodzie? <:
-
15. Data: 2012-03-07 20:19:34
Temat: Re: H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
Od: " Wmak" <w...@W...gazeta.pl>
Laisar <k...@o...pl> napisał(a):
A wątkotwórca pytał o zastosowania inne niż w samochodzie? <:
Przeczytaj wątek od początku.
Twórca nic nie pisał o zastosowaniu (chyba, że w tych śmieciach na dole, których
nie umiem odszyfrować) więc dostał kilka wersji porad.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
16. Data: 2012-03-07 21:15:25
Temat: Re: H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
Od: Laisar <k...@o...pl>
On 7 Mar, 20:19, " Wmak" <w...@W...gazeta.pl> wrote:
>
> Twórca nic nie pisał o zastosowaniu
Taaak... Bo post o ewentualnych zamiennikach żarówek do reflektorów
samochodowych, umieszczony na grupie dyskusyjnej poświęconej
samochodom ZUPEŁNIE nie sugeruje, o jakie zastosowanie autorowi tematu
chodzi, nic a nic, abso-qrna-lutnie całkowicie nie... <<<:
EOT
-
17. Data: 2012-03-07 21:42:54
Temat: Re: H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
Od: "Arbiter" <n...@h...com>
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
napisał w wiadomości news:jj7iq9$rom$1@inews.gazeta.pl...
>
> H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
one biorą około 2W mocy więc świecą jak 10W. Możesz je sobie zamontować
zamiast pozycyjnych lub jako dzienne.
Do reflektorów drogowych/ mijania nie nadają się - ze względu na brak
jednolitego ogniska światła i małą ilość lumenów
-
18. Data: 2012-03-07 21:45:28
Temat: Re: H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
Od: "Arbiter" <n...@h...com>
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
napisał w ?
> Pojedyncze
> LEDki o mocy elektrycznej 50W są.
ale one nie są pojedyncze - to są wielokrotne struktury led zabudowane w
jednym chipie. Problemem ledów jest chłodzenie. Stąd największe ledy w
samochodach na tą chwilę mają w/g mojej wiedzy po około 10W
-
19. Data: 2012-03-07 21:53:16
Temat: Re: H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
Od: "Arbiter" <n...@h...com>
Użytkownik " Wmak" <w...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Legalnie można sobie w domu, ogródku, no może w takim samochodziku do
> bujania
> dzieci zainstalować.
> Włożyć do reflektora skonstruowanego dla żarówek halogenowych i wyjechać
> na
> drogę nie można.
> Klasyczne reflektory projektowane są dla (prawie) punktowego źródła
> światła i
> tylko z takim dadzą wiązkę przepisowo oświetlającą drogę.
> Tutaj każda z diodek jest inaczej umieszczona w stosunku do ogniska
> reflektora i
> razem da to strumień rozmyty na wszystkie strony.
> Nawet do przeciwmgielnyh się nie nada, bo tam jest istotna równa granica
> odcięcia plamy świetlnej od góry, by nie rozświetlać mgły przed oczami
> kierowcy.
> Jedyne, do czego mogłoby się to nadawać to być może światła do dziennej
> jazdy,
> które mają świecić do przodu szeroką wiązką - byle nie za mocno, jest na
> to
> norma.
podpisuję się pod tym co kolega napisał
-
20. Data: 2012-03-07 22:08:25
Temat: Re: H, które nie palą -- ale co z ich legalnością?
Od: " Wmak" <w...@W...gazeta.pl>
Laisar <k...@o...pl> napisał(a):
> Taaak... Bo post o ewentualnych zamiennikach =BFar=F3wek do reflektor=F3w
> samochodowych, umieszczony na grupie dyskusyjnej po=B6wi=EAconej
> samochodom ZUPE=A3NIE nie sugeruje, o jakie zastosowanie autorowi tematu
> chodzi, nic a nic, abso-qrna-lutnie ca=B3kowicie nie... <<<:
>
Wybacz, nie wiedziałem, że tutaj nie wolno pisać o czymkolwiek poza
samochodami, kajam się.
Sprawę nielegalności w aucie wyjaśniono chyba jednoznacznie.
To nie są zamienniki samochodowych żarówek, stąd porady dla kogoś, kto w tę
bajkę o zamienności naiwnie uwierzył, kupił i teraz albo może wyrzucić albo
oświetlić sobie np. ogródek.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/