eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaGramofon z direct drive - problem z prędkością - Akai AP D33 › Gramofon z direct drive - problem z prędkością - Akai AP D33
    From: Cezar <c...@t...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Gramofon z direct drive - problem z prędkością - Akai AP D33
    Date: Thu, 24 Jun 2021 11:10:09 +0100

    Czesc,

    Jako że moda na winyle powraca, postanowiłem się pobawić w naprawę
    takiego wynalazku: Akai AP D33.
    Tutaj jest do niego instrukcja serwisowa:

    https://gofile.io/d/pO6edZ

    Problem polega na tym że prędkość sobie pływa i to nie o trochę tylko
    nawet o kilkadziesiąt %.
    Leży mi na biurku od kilku tygodni i z doskoku czasami coś sprawdzę ale
    tracę powoli cierpliwość. Wymieniłem w zasadzie wszytkie eletrolity,
    sprawdziłem ceramiczne. rezystory, tranzystory - wszyskko wydaje się
    poprawne.
    Potencjometry też nie przerywają.
    Sygnał prędkości z silnika wydaje się być poprawny i poprawnie zostaje
    ukształtowany przez IC1 i trazystory TR1-TR5.

    Diagnoza jest bardzo upierdliwa bo regulacja działa tylko z założonym
    talerzem (jego masa jest wymagana do poprawnej regulacji) więc gramofon
    musi być zawsze w poprawnej pozycji. Okablowanie też jest tak ułożone że
    płytki praktycznie się nie da wyciągnąć bez odłączania przewodów.

    Macie jakieś pomysły co można jeszcze sprawdzić?

    c.