  • 1. Data: 2013-05-17 09:25:15
    Temat: Grafika, plyta czy zasilacz?
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Witam

    Nidawno pisalem o tym, ze po czyszczeniu kompa grafika (Gigabyte HD6850,
    115W) zaczela swirowac, najpierw czerwone kropki, potem drzenie obrazu.
    Wyslalem do serwisu Komputronika, odeslano ze sprawna. Przez jeden dzien
    bylo dobrze, na drugi wszystko wrocilo. Rozebralem karte, zmienilem paste
    pod radiatorem, dolozym paste na pamieci (miedzy pamieciami a radiatorem
    jest jakies dziwne tworzywo, ktore chyba ma posredniczyc w wymianie ciepla,
    przesmarowalem je tez pasta, zeby poprawic kontakt). Nic to nie dalo.
    Wpakowalem te karte do innego kompa, leci teraz na niej test Furmarka,
    obciazenie 100%, zero jakichkolwiek objawow uszkodzen. Z kolei do mojego
    kompa wpakowalem HD4870, ktora jest zarloczna (150W) i tez zapuscilem
    Furmarka. Testuje sie zatem i karta i zasilacz i stabilnosc mobo. Poki co
    wszystko dziala jak zyleta.
    Co jest zatem grane, ze w moim kompie ta HD6850 nie chce pracowac? Dodam, ze
    mialem ja ponad 2 lata i nigdy nie bylo problemu.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 2. Data: 2013-05-17 11:39:15
    Temat: Re: Grafika, plyta czy zasilacz?
    Od: gadacz <g...@o...pl>

    W dniu 2013-05-17 09:25, R.e.m.e.K pisze:
    > Witam
    >
    > Nidawno pisalem o tym, ze po czyszczeniu kompa grafika (Gigabyte HD6850,
    > 115W) zaczela swirowac, najpierw czerwone kropki, potem drzenie obrazu.

    Zasilacz zmień, poważnie piszę ;)
    i sprawdź czy ponownie takie artefakty pojawią się.
    Miałem kilka takich przypadków i w 90% był to właśnie zasilacz.

    pozdrawiam
    gadacz

  • 3. Data: 2013-05-17 12:42:53
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Fri, 17 May 2013 11:39:15 +0200, gadacz napisał(a):

    > Zasilacz zmień, poważnie piszę ;)
    > i sprawdź czy ponownie takie artefakty pojawią się.
    > Miałem kilka takich przypadków i w 90% był to właśnie zasilacz.

    A czemu karta o wiekszych wymaganiach pradowych dziala na 100% obciazenia?
    Czy to nie jest sprzeczne?

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 4. Data: 2013-05-17 15:07:20
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 2013-05-17 12:42, R.e.m.e.K pisze:

    > A czemu karta o wiekszych wymaganiach pradowych dziala na 100% obciazenia?
    > Czy to nie jest sprzeczne?

    Zależy jakich napięć potrzebuje ta karta, poza tym, zmienia się
    obciążenie linii, a na to zasilacz też reaguje inaczej.

    --
    Smart PowerBank
    www.idea4tec.pl

  • 5. Data: 2013-05-17 16:16:08
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Fri, 17 May 2013 15:07:20 +0200, BQB napisał(a):

    > Zależy jakich napięć potrzebuje ta karta, poza tym, zmienia się
    > obciążenie linii, a na to zasilacz też reaguje inaczej.

    Ale zaraz, wymienilem karte, ktora max pobiera 115W, jednak problemy byly
    przy obciazeniu 2-3% (czyli w idlu, pracowala na 300MHz), na karte o poborze
    150W (starsza technologia), ktora obciazylem na 100%. I czemu wtedy nic sie
    nie dzialo zlego?

    Drugi problem, ze zasilacz jest co prawda na gwarancji (Corsair 520HX) ale
    skoro wszystko chodzi z innymi kartami (dwie sprawdzilem) to jak mam
    wykazac, ze jest zepsuty, zeby dostac inny lub naprawe?

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 6. Data: 2013-05-18 18:27:16
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    > Zasilacz zmień, poważnie piszę ;)
    > i sprawdź czy ponownie takie artefakty pojawią się.
    > Miałem kilka takich przypadków i w 90% był to właśnie zasilacz.

    Wlasnie zmienilem zasilacz na OCZ 500W. Juz w idlu na puplicie obraz rwie
    (trzesie sie w lewo i prawo) + u gory pojawiaja sie i znikaja czerwone,
    subtelne linie.
    Jakies inne pomysly? Bo prawde rzeklszy kurwica juz mnie powoli bierze z tym
    syfem :/

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 7. Data: 2013-05-18 18:31:54
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Sat, 18 May 2013 18:27:16 +0200, R.e.m.e.K napisał(a):

    > Wlasnie zmienilem zasilacz na OCZ 500W. Juz w idlu na puplicie obraz rwie
    > (trzesie sie w lewo i prawo) + u gory pojawiaja sie i znikaja czerwone,
    > subtelne linie.

    Zauwazylem tez ciekawa rzecz. To rwanie zalezy od wyswietlanego obrazu. Gdy
    otworze notatnik na full screen (czyli obraz stanie sie bialy) to rwanie
    ustaje, pojawia sie, gdy na ekranie jest wiecej ciemnych obiektow.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 8. Data: 2013-05-18 18:47:27
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Sat, 18 May 2013 18:31:54 +0200, R.e.m.e.K napisał(a):

    > Zauwazylem tez ciekawa rzecz. To rwanie zalezy od wyswietlanego obrazu. Gdy
    > otworze notatnik na full screen (czyli obraz stanie sie bialy) to rwanie
    > ustaje, pojawia sie, gdy na ekranie jest wiecej ciemnych obiektow.

    Przestawilem rozdzialke z 1680x1050 na 1600x900 (bo taka jest kolejna
    nizsza) i rwanie ustalo. Co prawda obraz wyglada fatalnie (nieatywna
    rozdzialka monitora), ale... zaczynam podejrzewac, ze to moze monitor pada?
    Czy mozliwe sa artefakty typu czerwone poziome linie i liczne blyskajace
    czerwone pixele (ale tylko na okreslonym kolorze tla, ciemnym niebieskim), z
    winy monitora? Jesli tak to czy mozliwe jest, ze dzieje sie to tylko w
    okreslonej rozdzialce oraz na konkretnej karcie graficznej a na innej nie?

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 9. Data: 2013-05-18 22:55:34
    Od: gadacz <g...@o...pl>

    W dniu 2013-05-18 18:47, R.e.m.e.K pisze:

> [...]
    > winy monitora? Jesli tak to czy mozliwe jest, ze dzieje sie to tylko w
    > okreslonej rozdzialce oraz na konkretnej karcie graficznej a na innej nie?

    głupi strzał...

    masz jakiś inny ekran?
    jak tak, to zmień, bo Twój przypadek jest faktycznie ciekawy.

    pozdrawiam
    gadacz

  • 10. Data: 2013-05-19 13:26:52
    Od: Tasiorsa <t...@p...fm>

> [...]
    > winy monitora? Jesli tak to czy mozliwe jest, ze dzieje sie to tylko w
    > okreslonej rozdzialce oraz na konkretnej karcie graficznej a na innej nie?
    O co ja sie namordowalem..wymieniony zasilacz - nic. Wymieniona grafa na
    4850 perfect. Druga sztuka 5770 - kicha. I co sie okazalo? Byly
    spuchnete kondensatory na plycie. Wymienilem stary Asus na nowego
    Gigabyte i to low endowy model bo mialo byc tanio i ustapilo wszystko

    Krzysiek