  • 1. Data: 2009-09-10 18:17:31
    Temat: Grafika PCI-E za około 450 PLN
    Od: "Zet" <n...@p...onet.pl>

    Witam!
    Zastanawiam się nad zakupem grafiki za około 450PLN (+/- 50PLN), na to działać z
    Core 2 Duo e8400 i 4GB pamięci ram Kingston Hyperx PC2-8500, wszystko podłączone
    do Gigabyte ep45-ud3lr (BIOS F5). Zasilacz Modecom MC530, system Vista Business
    SP2 (x86). Wstępnie wybrałem Radeona HD 4850 (H485FN1GP), ale po głowie też mi
    chodzi taki GeForce GTS 250. Co wybrać ? Czy do takiego typu GPU opłaca się brać
    więcej jak 512MB vramu ? Może coś innego ?
    --
    Pozdrawiam!
    Zet

  • 2. Data: 2009-09-10 19:29:22
    Temat: Re: Grafika PCI-E za około 450 PLN
    Od: "Gamariel" <g...@p...onet.pl>

    I kolejne pytanie jaka karte graficzna wybrac... oj kurde ile to juz sie
    przewinelo...

    Nie rozumiem stwierdzenia, czy do takiego gpu oplaca sie 512mb ramu... co to
    za pytanie, gpu jak gpu, notabene bardzo dobra grafika, a 512mb to sie
    przydaje przy wyzszych rozdzielczosciach, powyzej 1280 jak chcesz pracowac,
    w sensie gry oczywiscie. A jak komus nie pasuja grafiki od ATI i samo slowo
    ATI to nikt nikogo nie zmusza i niech kupuje GF. Odnosze takie wrazenie, ze
    ATI traktowane jest jak to gorsze, a ze teoretycznie zdrowa konkurencja w
    postaci GF istnieje, to zaden problem :)

    Co do kwestii samego ramu, 512 to aktualnie w sumie minimum. Byle by kosci
    byly szybkie, zatem minimum DDR3, najlepiej DDR5 i oczywiscie fsb 256 :)

  • 3. Data: 2009-09-10 19:49:33
    Od: "Zet" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > byly szybkie, zatem minimum DDR3, najlepiej DDR5 i oczywiscie fsb 256 :)

    Kupuję zawsze to co w danym czasie i odpowiednich widełkach cenowych jest
    wydajniejsze (nie ważne czy to będzie AMD/Ati czy nVidia), rozdzielczość jakiej
    używam to 1280x1024 (natywnej dla mojego LCD).
    --
    Pozdrawiam!
    Zet

  • 4. Data: 2009-09-10 20:04:55
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

> [...]
    > kupuje GF. Odnosze takie wrazenie, ze ATI traktowane jest jak to
    > gorsze, a ze teoretycznie zdrowa konkurencja w postaci GF istnieje,

    No i bardzo dobrze, niech istnieje; gdy miałem GF narzekałem i gdy mam
    Radeona jeszcze bardziej narzekam - żaden producent nie jest perfekcyjny.

    --
    Azarien

  • 5. Data: 2009-09-10 20:40:09
    Temat: Karty z DX-11 od 23 września
    Od: tomekr <t...@n...pl>

    http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3635

  • 6. Data: 2009-09-10 21:12:13
    Od: "Latet" <l...@x...pl>

    To ja się podłacze pod temat, ale zapytam pod innym kątem:

    Jaka jest obecnie najsensowniejsza karta graficzna GF z biernym chłodzeniem (i
    bez problemów z przegrzewaniem się)? Rok temu była to GF 9600GT. Dwa lata temu
    GF 8600GT. A co jest teraz? Być może nadal tylko 9600GT, bo wszystko co lepsze i
    nowsze grzeje się bardziej i wymaga wentylatorów?

    Tego typu karty zwykle kosztowały między 300 a 500 zł, dlatego się podłaczam do
    tego postu - z ceną 450 w temacie :)

    latet

  • 7. Data: 2009-09-11 09:13:51
    Od: "..Aldi.." <r...@p...fm>

    > Wstępnie wybrałem Radeona HD 4850 (H485FN1GP), ale po głowie też mi
    > chodzi taki GeForce GTS 250. Co wybrać ? Czy do takiego typu GPU opłaca
    > się brać
    > więcej jak 512MB vramu ? Może coś innego ?

    niedawno (2-3 tygodnie) temu kupiłem dwie nowe karty grafiki
    jedną dla siebie - GTX275 Gigabyte za 720 pln
    drugą do komputera dzieci - HD4850 Asus za 399 pln

    ta druga mieści się w Twoim przedziale kwotowym,
    ale zwracamuwagę na głośność kart.. gtx chodzi cichuteńko,
    natomiast Asus buczy, wyje itepe.. nawet mimo zmian w ustawieniach
    wentylatora (nie za dużo nazmieniałem, bo nie chcę przegrzać karty,
    ale ustawiłem o kilka ładnych stopni w górę trzy niższe progi szybkości
    wentylatora...)
    dlatego ja mam zdecydowanie lepsze zdanie o nVidii

  • 8. Data: 2009-09-11 09:38:24
    Od: "Gamariel" <g...@p...onet.pl>

    To nie kupuje sie jakichs tam Asusow (nierzadko referencyjne az do bolu)
    tylko karty normalnych firm specjalizujacych sie w produktach ATI, np
    Sapphire, HIS czy nawet ostatnio wypuszczajacy fajne wersje Gigabyte z
    dobrymi ukladami chlodzenia - taki pierwszy lepszy wygooglany przykladzik
    http://www.radar.pl/Gigabyte-Ati-Radeon-Hd4850-1024m
    b-Ddr3-256bit-TV-DVI-Pci-e-ver-Oc-700-1920-Zalman-52
    83073/

  • 9. Data: 2009-09-11 10:09:39
    Od: Michał <m...@o...pl>

    przecież ten Zalman jest głośniejszy od chłodzenia referencyjnego!

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 10. Data: 2009-09-11 16:39:41
    Od: "LeP" <l...@o...pl>

    Użytkownik "..Aldi.."

> [...]
    > wentylatora (nie za dużo nazmieniałem, bo nie chcę przegrzać karty,
    > ale ustawiłem o kilka ładnych stopni w górę trzy niższe progi szybkości

    Ten typ tak ma:
    http://www.terra.com.pl/sklep/?p=produkt&id=VGAASUAT
    I0116

    Ale ten jest bezgłośny: