  • 1. Data: 2009-11-24 13:45:36
    Temat: Google Analytics a xhtml oraz serwowanie tresci jako xhtml xml
    Od: "Gabriel" <z...@p...fm>

    Witam!
    W archiwum znalazlem nawiazujaca do problemu, ale nie podajaca
    odpowiedniego rozwiazania wypowiedz pornela na temat google analytics a
    xhtml serwowany poprawnie (czyli nie jako zwykly html/text).

    Poniewaz strona, ktora prowadze tzn. http://www.monitoringkomputera.pl
    jest w xhtml 1.1 strict i zawartosc jest serwowana jako xhtml+xml to
    zaczalem miec problem z google analytics, ktorego kod podpialem do strony.

    Wiadomo. Kod ten wyglada mniej wiecej tak:

    <script type="text/javascript">
    var gaJsHost = (("https:" == document.location.protocol) ? "https://ssl."
    : "http://www.");
    document.write(unescape("%3Cscript src='" + gaJsHost +
    "google-analytics.com/ga.js' type='text/javascript'%3E%3C/script%3E"));
    </script>
    <script type="text/javascript">
    try {
    var pageTracker = _gat._getTracker("tutaj numerek trackera");
    pageTracker._trackPageview();
    } catch(err) {}
    </script>

    W xhtml nie ma mozliwosci korzystania z document.write czyli przy
    prawidlowym serwowaniu zawartosci niestety GA nie dzialalo.

    W poszukiwaniu rozwiazania natknalem sie na strone:
    http://blog.kyd.com.au/google-analytics-and-xhtml/
    Wdrozylem to rozwiazanie i wyglada ze wszystko dziala ok.

    Czy ktos ewentualnie ma jakies inne doswiadczenia z problemem GA i xhtml i
    moze sie odniesc co do zastosowanej przeze mnie metody obejscia problemu?

    No i pytanie dodatkowe. W chwili obecnej serwuje zawartosc strony na
    podstawie skryptu umieszczonego kiedys na stronie pornela (w index.php,
    leciutko zmodyfikowany):
    $xhtml = false;
    if
    (preg_match('/application\/xhtml\+xml(?![+a-z])(;q=(
    0\.\d{1,3}|[01]))?/i',
    $_SERVER['HTTP_ACCEPT'], $matches)) {
    $xhtmlQ = isset($matches[2])?($matches[2]+0.2):1;
    if (preg_match('/text\/html(;q=(0\d{1,3}|[01]))s?/i',
    $_SERVER['HTTP_ACCEPT'], $matches)) {
    $htmlQ = isset($matches[2]) ? $matches[2] : 1;
    $xhtml = ($xhtmlQ >= $htmlQ);
    } else {
    $xhtml = true;
    }
    }
    if ($xhtml) {
    header('Content-Type: application/xhtml+xml; charset=utf-8');
    } else {
    header('Content-Type: text/html; charset=utf-8');
    }

    Czy na chwile obecna (bo podejrzewam, ze skrypt ten zostal napisany
    jeszcze za czasow krolowania IE6) nalezy go w jakis sposob zmodyfikowac,
    zeby przystosowac do nowszych warunkow, czy zostawic bo jest ok?

    Gabriel Zastawnik
    http://www.monitoringkomputera.pl

  • 2. Data: 2009-11-24 14:22:39
    Od: sas <s...@s...sas>

    Gabriel pisze:
> [...]
    >
    > W xhtml nie ma mozliwosci korzystania z document.write czyli przy
    > prawidlowym serwowaniu zawartosci niestety GA nie dzialalo.

    http://www.w3.org/MarkUp/2004/xhtml-faq#docwrite

    Zamiast document.write możesz użyć odpowiednich metod DOM, najpewniej
    document.createElement(), ...

  • 3. Data: 2009-11-24 14:55:45
    Od: "Gabriel" <z...@p...fm>

    Użytkownik "sas" <s...@s...sas> napisał w wiadomości
    > http://www.w3.org/MarkUp/2004/xhtml-faq#docwrite
    > Zamiast document.write możesz użyć odpowiednich metod DOM, najpewniej
    > document.createElement(), ...

    Nie no spoko. Wiem. Ale nie do konca jest to takie proste, bo skryptow
    pozwalajacych na obejscie problemu document.write i artykulow temu
    problemowi poswieconych jest w sieci sporo. I co rusz sie okazuje, ze te
    metody maja jakies swoje wady, albo nie zawsze dzialaja.

    A mnie chodzi o ten wlasnie konkretny przyklad - z GA, bo jest on chyba w
    wiekszosci obecnie tworzonych stron wykorzystywany do tworzenia statystyk
    odwiedzin.

    Fragment skryptu:
[...]

    odpowiada tylko i wylacznie za "wgranie" odpowiedniej wersji ga.js (albo dla
    ssl, albo nie dla ssl).

    Kyd zaproponowal:
    <script type="text/javascript" src="http<?php if($_SERVER['HTTPS']) echo 's'
    ?>://www.google-analytics.com/ga.js"></script>

    Wiec moje pytanie bylo takie - czy rozwiazanie podane przez Standardista Kyd
    w tym przypadku bedzie najlepsze? Czy tez moze niesc za soba jakies
    niebezpieczenstwo, ktore lepiej ominac w inny sposob?

    Bo troche inaczej ma sie sprawa na przyklad z google maps. Tam jako obejscie
    problemu wykorzystywania document.write wykorzystywalem skrypt
    "xhtml-document-write.js" i dziala w zasadzie bardzo fajnie w kazdej z
    przegladarek.

    Gabriel Zastawnik
    http://www.monitoringkomputera.pl - Monitoring Komputera

  • 4. Data: 2009-11-24 19:33:41
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Tue, 24 Nov 2009 14:55:45 -0000, Gabriel <z...@p...fm> wrote:

> [...]
    > dla ssl, albo nie dla ssl).
    >
    > Kyd zaproponowal:
    > <script type="text/javascript" src="http<?php if($_SERVER['HTTPS']) echo

    To nie jest dokładnie to samo (oryginał dodatkowo zmienia ssl/www).

    Używasz HTTPS w ogóle? Jak nie, to olej cały cyrk i wstaw
    http://www.google-analytics.com/ga.js na sztywno.

> [...]
    > obejscie problemu wykorzystywania document.write wykorzystywalem skrypt
    > "xhtml-document-write.js" i dziala w zasadzie bardzo fajnie w kazdej z

    Jak chcesz używać produktów Google, to odpuść sobie XHTML. Google ciągle
    udowadnia, że nie potrafi/nie chce wspierać XHTML (sądząc po gafie z xmlns
    na chromium.org obstawiam, że nie potrafi).

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 5. Data: 2009-11-24 21:55:47
    Od: "Gabriel" <z...@p...fm>

    Użytkownik "porneL" <n...@p...net> napisał w wiadomości
    > To nie jest dokładnie to samo (oryginał dodatkowo zmienia ssl/www).

    No w sumie fakt, ale to mozna poprawic przy generowaniu przez php.

    > Używasz HTTPS w ogóle? Jak nie, to olej cały cyrk i wstaw
    > http://www.google-analytics.com/ga.js na sztywno.

    W sumie nie uzywam. Przynajmniej na tej stronie.

    > Jak chcesz używać produktów Google, to odpuść sobie XHTML.

    Never:) Raczej na odwrot bym zrobil:) Czyli zrezygnowal z produktow google.

    > Google ciągle udowadnia, że nie potrafi/nie chce wspierać XHTML

    Przeciez w koncu to zmienia. Wierze w to:)

    > (sądząc po gafie z xmlns
    > na chromium.org obstawiam, że nie potrafi).

    A o co chodzi? Bo nie wiem..

  • 6. Data: 2009-11-25 20:00:21
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Tue, 24 Nov 2009 21:55:47 -0000, Gabriel <z...@p...fm> wrote:

    > Przeciez w koncu to zmienia. Wierze w to:)

    > A o co chodzi? Bo nie wiem..

    <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional
    .dtd">
    [...]

    Strona działa tylko dzięki temu, że nie potrafią włączyć prawidłowego MIME
    type.

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 7. Data: 2009-11-25 21:49:07
    Od: Gabriel Zastawnik <g...@g...com>

    On 25 Lis, 21:00, porneL <n...@p...net> wrote:

> [...]
    .dtd">
    > Strona działa tylko dzięki temu, że nie potrafią włączyć prawidłowego MIME  type.

    o_O. O kurcze. Nie widzialem tego.

    A tak troszke z innej beczki i wracajac do mojego drugiego pytania z
    postu rozpoczynajacego watek - czy ten twoj skrypt do serwowania w php
    xhtml+xml ktory daaawno temu pozwolilem sobie skopiowac z twojego
    artykulu jest nadal ok? Czy cos trzeba moze w nim zmienic/uaktualnic?

  • 8. Data: 2009-11-28 14:26:07
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako Gabriel Zastawnik <g...@g...com> w artykule
    qh.googlegroups.com>
    pisze:

    .dtd">

    > o_O. O kurcze. Nie widzialem tego.

    A to u siebie widziałeś:
    /----
    \----
    Identyfikator msg-id musi być w nawiasach kątowych <> również w referencjach.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 9. Data: 2009-11-28 14:44:06
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Sat, 28 Nov 2009 14:26:07 -0000, Andrzej P. Wozniak
    <u...@p...onet.pl.invalid> wrote:

    > A to u siebie widziałeś:
    > /----
    > \----
    > Identyfikator msg-id musi być w nawiasach kątowych <> również w
    > referencjach.

    Eee, całe Google Groups to fuszerka. Polegają na <iframe height=100%>
    (IEizm niezgodny z CSS2). Nie postarali się o używalne UI do moderacji,
    ani podstawowy antyspam:
    http://ejohn.org/blog/google-groups-is-dead/

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 10. Data: 2009-11-28 15:23:27
    Od: "Gabriel" <z...@p...fm>

    Użytkownik "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:herc2j$e94$1@news.onet.pl...
    > A to u siebie widziałeś:
    > /----
    > \----
    > Identyfikator msg-id musi być w nawiasach kątowych <> również w
    referencjach.

    Nie. Nie widzialem Andrzeju. Akurat to byl chyba jeden z 2 lub 3 postow,
    ktore wyslalem w zyciu korzystajac z google groups. Nawet nie zagladalem w
    naglowki. Niemozliwe, zeby chlopaki z google tak to zepsiuli... ale chyba
    fakty same swiadcza za siebie.