  • 1. Data: 2010-03-24 20:27:10
    Temat: Godny następca Scenika
    Od: "kamilos" <k...@o...pl>

    Witajcie,

    do tej pory woziłem się zagazowanym scenikiem 1.6 90KM rocznik 97 jednak
    samochód zaczyna mnie coraz bardziej denerwowac i generować ciągle jakieś
    nieprzewidziane wydatki. Poza tym brak w nim klimatyzacji a przy obecnych
    upalnych latach jest to nie do zniesienia. Dlatego też zastanawiam się nad
    upłynnieniem go i zakupem jakiegos innego pojazdu.

    I tutaj się zaczyna problem gdyż rynek oferuje dużo ciekawych samochodów.
    Kwota, która wchodzi w grę to plus minus 15 tysięcy PLN. Nie mam
    sprecyzowanych wymagań co do budowy pojazdu jednak nie może być za mały ani
    za duży czyli poruszamy się w obszarze od kompaktów przez minivany do klasy
    średniej. Przede wszystkim taki samochód powinien ładnie wyglądać, nie psuć
    się za bardzo... a nawet jeśli to ceny części nie powinny zabijać. Odnośnie
    mocy silnika - zeby się dało sprawnie wyprzedzać. Napęd - diesel lub benzyna
    + lpg (przebieg roczny koło 30 tys. km). Rocznikowo chyba nie ma co patrzeć
    bo liczy się konkretny egzemplarz a nie rok produkcji.

    Co odpada:
    - japońskie z lat 90' - dostałbym depresji od szarego plastiku w środku...
    ewentualnie Mazda Premacy lub 626 z końca produkcji ale tutaj nie wiem jak
    wygląda dostępność i cena części zamiennych
    - wszystkie dobite panzerwageny ;) - podobno się nie psują ale za cenę Golfa
    z roku 2000 można mieć Megane z roku 2004 no chyba że ktoś mnie przekona że
    są warte tej ceny.

    Co rozważałem:
    - nowszy Scenic - wersja po FL z dieslem lub zagazowany 1,6 16V, duży,
    wygodny
    - Xsara Picasso - podobno nie jest tak źle z awaryjnością, nienajgorsze
    silniki HDI, duży i wygodny
    - Fiat Stilo JTD - podoba się tylko ponoć nienajlepiej z awaryjnością
    - Astra II - z silnikiem Isuzu podobno warto, z zewnątrz ładny, w środku
    niezbyt... no i strasznie dużo tego na ulicach
    - Focus - ładny, fajnie jeździ tylko silniki benzynowe nie lubią gazu a
    diesle nie są rewelacyjne i dość drogie w eksploatacji
    - Saab 9-5 - super samochody z dobrym wyposażeniem tylko koszty eksploatacji
    raczej zabijaja - odpada
    - Renault Megane II - oszczędne diesle 1,5 dCi jednak naprawy mogą być
    kosztowne, ewentualnie z LPG 1,6 16V

    I tutaj się kończą propozycje z mojej strony. Może szanowni Grupowicze
    dorzucą coś od siebie lub podzielą się doświadczeniami? Po prostu chciałbym
    samochód, który posłuży mi dłużej bez perspektywy kosztownych napraw :)

    Pozdrawiam
    KJ

  • 2. Data: 2010-03-24 20:41:48
    Temat: Re: Godny następca Scenika
    Od: btn <w...@b...pl>

    > - Focus - ładny, fajnie jeździ tylko silniki benzynowe nie lubią gazu a
    > diesle nie są rewelacyjne i dość drogie w eksploatacji

    Przesadzasz, za 15k masz fajną foczkę z klimą i innymi duperelami.
    Silnik TDDI 90KM bierze 5-6l ropy.

  • 3. Data: 2010-03-24 20:47:31
    Od: "kamilos" <k...@o...pl>

    Użytkownik "btn" <w...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Przesadzasz, za 15k masz fajną foczkę z klimą i innymi duperelami. Silnik
    > TDDI 90KM bierze 5-6l ropy.

    No właśnie gdzieś czytałem, że silnika TDDi nikt nie chce się dotnkąć, nawet
    niektóre ASO... tylko nie pamiętam dokładnie o jaki problem z tym silnikiem
    chodziło. A co do kosztowności napraw miałem na myśli np. wymianę sprzęgła -
    znajomy w 1.8 TDCi wymieniał sprzęgło, koło dwumasowe i jeszcze jakąś
    pierdołę i zostawił u mechanika dobre kilka tysięcy.

    Pozdrawiam
    KJ

  • 4. Data: 2010-03-24 21:04:34
    Od: btn <w...@b...pl>

    W dniu 2010-03-24 20:47, kamilos pisze:

> [...]
    > wymianę sprzęgła - znajomy w 1.8 TDCi wymieniał sprzęgło, koło dwumasowe
    > i jeszcze jakąś pierdołę i zostawił u mechanika dobre kilka tysięcy.

    TDDi to właśnie najstarszy ale zarazem najprostszy w Foczce silnik
    pamiętający jeszcze Escorta i w porównaniu z nowszymi jego
    odpowiednikami wyposażonymi w common rail bardziej niezawodny. No ale to
    tylko moje zdanie.

  • 5. Data: 2010-03-24 21:10:42
    Od: "kamilos" <k...@o...pl>

> [...]
    > pamiętający jeszcze Escorta i w porównaniu z nowszymi jego odpowiednikami
    > wyposażonymi w common rail bardziej niezawodny. No ale to tylko moje

    Wiem o tym i tym bardziej dziwne wydawały mi się historie z problemami w
    diagnostyce i naprawie usterek. Bo co tam niby się ma psuć z droższych
    rzeczy oprócz turbiny czy pompy rotacyjnej? Focus wydaje się ciekawą
    propozycją :)

    Pozdrawiam
    KJ

  • 6. Data: 2010-03-24 21:37:07
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    kamilos pisze:

> [...]
    > diagnostyce i naprawie usterek. Bo co tam niby się ma psuć z droższych
    > rzeczy oprócz turbiny czy pompy rotacyjnej? Focus wydaje się ciekawą

    miałem TDDi ale w mondeo. Generalnie nie było problemów. Natomiast
    napewno w TDCi są problemy z wtryskami - wysokie ceny, choć o tego czasu
    może coś sie zmieniło w sprawie tych wtrysków - jakieś zamienniki.
    Polecam forum z fordklubpolska.
    pozdrawiam
    marcin

  • 7. Data: 2010-03-25 13:21:38
    Od: "Szymon Machel" <s...@O...pl>

    Użytkownik "kamilos" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > - wszystkie dobite panzerwageny ;) - podobno się nie psują ale za cenę
    > Golfa z roku 2000 można mieć Megane z roku 2004 no chyba że ktoś mnie
    > przekona że są warte tej ceny.

    Psują się wszystkie samochody. Ale....
    Dostepność i cena części z grupy VW/Audi jest chyba najlepsza.
    Np. kolega do Octavii 1.9 TDI (420 000 km przebiegu z tego 200 000 na
    taryfie!)
    musiał zakupić skrzynię biegów (nie chciał za dużo dokładać do wybieganego
    auta).
    Znalazł skrzynię używaną z Leona "anglika" za 500 zł. Założył i pracuje bez
    zarzutu.

    Szymon

  • 8. Data: 2010-03-25 13:48:27
    Od: "rz" <z...@i...pl>

> [...]
    > auta).
    > Znalazł skrzynię używaną z Leona "anglika" za 500 zł. Założył i pracuje

    Bzdura, która niczemu nie dowodzi.
    Do mojego citroena moge kupić skrzynie za 250 zł - i co mam pisac, że
    francuskie mają lepszy dostęp do części ?

  • 9. Data: 2010-03-25 15:58:15
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    kamilos pisze:
    > - wszystkie dobite panzerwageny ;) - podobno się nie psują ale za cenę
    > Golfa z roku 2000 można mieć Megane z roku 2004 no chyba że ktoś mnie
    > przekona że są warte tej ceny.

    powiem tak, nie wszystkie będą dobite i gdybym miał wybrać między megane
    a golfem to bym wolał golfa.

    > - Fiat Stilo JTD - podoba się tylko ponoć nienajlepiej z awaryjnością

    wszyscy słyszeli o awaryjności a nikt jej nie widział, auto ma swoje
    wady i ma swoje zalety. Nie ma aut bez wad, nawet mazda 6 ma wady a
    podobna jest taka zajefajna. Wady stilo, pękały sprężyny przednie (są
    sporo lepsze zamienniki i większość używek ma wymienione sprężyny)
    pojawiały problemy z poduszkami ale poprawienie wtyczki pod siedzeniem
    eliminuje problem. Silniki JTD bardzo trwałe, części do nich tańsze niż
    do konkurencji na podobnym poziomie zaawansowania.

    --
    krzysiek82

  • 10. Data: 2010-03-26 08:33:56
    Od: szwagier <k...@p...fm>

    > - Fiat Stilo JTD - podoba się tylko ponoć nienajlepiej z awaryjnością

    Moim zdaniem to bardzo dobry wybor.
    Awaryjnosc?
    Pierwsze slysze...

    szwagier