  • 21. Data: 2013-08-19 14:23:44
    Temat: Re: Głośniki 2.0 do laptopa
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Shady Sheik" <x...@g...com> wrote in message
    news:5211d952$0$1259$65785112@news.neostrada.pl...

    > Zupełnie? Przecież nawet wbudowane w laptopa głośniczki Harman/Kardon czy
    > Onkyo, jakieś minimum głębi dają.
    > Ale spoko. Jak się zmieszczę w budżecie, to mogą być 2.1 - miejsce na ten
    > subwooferek się znajdzie. :)

    Ja mam 2+1 Altec Lansing i jestem bardzo zadowolony.

  • 22. Data: 2013-08-19 15:49:50
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-08-19 12:08, Shady Sheik pisze:

> [...]
    > zacząłem się zastanawiać nad zabraniem tej mini wieży, którą mam, a do
    > domu zakup nowej w późniejszym czasie. Tylko znowu to miejsce. Decyduję
    > się na mniejszy (10 zamiast 20 m2), bo między nimi jest różnica 200 zł,
    > czyli po roku mam teoretycznie oszczędność min. 2000 zł, a za tyle
    > mógłbym już zaszaleć w klimatach audio-voodoo.
    >
    > Modecom jakoś źle mi się kojarzy, bo przez kilka dni musiałem używać
    > klawiszy ich produkcji, co było dość traumatycznym przeżyciem, ale jak
    > je słyszałeś i polecasz, to byłbym skłonny je rozważyć, gdybym mógł na

    Modecom firmuje różne kategorie sprzętu, m.in. obudowy komputerowe,
    zasilacze, głośniki, karty sieciowe, klawiatury, myszy, tablety.

    Ważniejsze jest, kto tak naprawdę robi sprzęt.

    Zobacz sobie choćby tutaj:
    http://www.ceneo.pl/12184798#tab=reviews_scroll
    na opinie użytkowników.

    Ja zajmuję się od wieeeelu już lat m.in. akustyką, i wydaje mi się, że
    umiem słuchać sprzęt ;)

    Kolumienki są solidne, ciężkie. Góra (częstotliwości) wystarczająco
    przejrzysta, środek czytelny, dół dość sprężysty i szybki.
    Oczywiście, słyszałem lepszy sprzęt, ale to już powyżej 1 tys. zł.

    Uwaga: głośniki są w obudowie bass-reflex, mają otwór z tyłu obudowy.
    Stąd muszą mieć miejsce, aby "oddychać" - nie powinny stać otworem
    blisko ściany ani innych przeszkód - dobrze zostawić co najmniej
    kilkanaście cm.

    Druga uwaga:
    umieszczenie blisko ściany (kilkanaście cm) "dodaje" basu, umieszczenie
    w rogu pomieszczenia jeszcze bardziej (do 9 dB). Ale to już można
    skorygowaćć potencjometrami.
    Jeśli masz mało miejsca - podwieś głośniki na ścianie lub pod sufitem,
    tak, aby się "patrzyły" na słuchacza - wysokie tony rozchodzą się
    kierunkowo.

    Kolejna uwaga:
    głośniki aby dobrze brzmiały, muszą się "wygrać" kilka czy kilkanaście
    godzin - później będzie już tylko lepiej :)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 23. Data: 2013-08-19 21:49:30
    Od: "xcpy" <x...@x...xcpy>

    > coś na sporadyczne imprezy. Żeby nie trzeszczało jak się podkręci, gdy
    > impreza się rozkręci, ale żeby też nie kosztowało kilkuset złotych, bo jak
    > wspomniałem - do sporadycznego użytku. Powiedzmy, że do 150 zł.

    Jak malo miejsca to Creative Labs GigaWorks T20, ale one ~250zl :/

  • 24. Data: 2013-08-20 07:57:41
    Od: JanuszK2 <j...@g...com>

    W dniu 2013-08-19 13:44, Shady Sheik pisze:

    > Mogłyby, gdybyś napisał jakie i za ile. :]

    Teraz jestem w pracy więc nie chce pisać z pamięci jaki to typ
    A cena dwucyfrowa :)
    Napisz może na priv jank małpa zax.pl to po południ prześle opis i zdjęcia
    Janusz

  • 25. Data: 2013-08-20 08:57:23
    Od: Shady Sheik <x...@g...com>

    W dniu 2013-08-20 07:57, JanuszK2 pisze:
    > Teraz jestem w pracy więc nie chce pisać z pamięci jaki to typ
    > A cena dwucyfrowa :)
    > Napisz może na priv jank małpa zax.pl to po południ prześle opis i
    > zdjęcia

    Spoko, nie ma pośpiechu. W Krakowie będę w poniedziałek, ale krótko. Na
    stałe od połowy września i jeśli wciąż ich będę potrzebował, to się
    odezwę. :)

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 26. Data: 2013-08-20 20:01:16
    Od: r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl (astro)

    Shady Sheik wrote:
    > Aż zerknąłem i za 250 zł jest fajny, segmentowy technics, w świetnym
    stanie.

    Uwazaj na Technicsa, ta firma wbrew pozorom produkowala wiele nieudanych
    modeli. Niektore np dosc mocno sie grzaly i byly awaryjne. Czasami tez
    trudne w naprawie. Odradzam zakup w ciemno, wczesniej poczytaj opinie o
    konkretnym modelu. Nie kieruj sie marka.

    > a gdybym zaczął składać, jak
    > proponujesz, to z zakładanych 250 zł, zrobiłoby się nagle 500, albo i
    > jeszcze więcej...

    To nie takie drogie. Wystarczy Ci sam wzmacniacz odtwarzajacy dzwiek z
    karty muzycznej. Po co Ci wszystkie segmenty wiezy?

    Nie doradzam tych modeli - poszukaj opinii. Podaje jako przyklad:

    Yamaha AX-400 za 200zl.
    www.gumtree.pl/cp-wzmacniacze/krakow/yamaha-ax400-do
    bre-stereo-512100595
    JVC AX-11 za 100zl.
    www.tablica.pl/oferta/fajny-wzmacniacz-stereo-jvc-ax
    -11-ID22tv5.html

    www.gumtree.pl/fp-elektronika/malopolskie-krakow/wzm
    acniacz/c9237l3200003
    www.tablica.pl/elektronika/malopolskie/?q=wzmacniacz
    www.nbb.agh.edu.pl

    Kolumny glosnikowe ze starej miniwiezy (sprawdz stan membran przed
    zakupem!) kupisz za 50-100zl.

    Ciekawostka:
    Test Radmora 5102 - Reduktor Szumu - odc. 3
    www.youtube.com/watch?v=Bh-jgjAImyM

    Swoja droga polecam sluchanie ulubionych albumow z formatu FLAC. Czasami
    slychac roznice...

    Odtwarzarki online:
    www.grooveshark.com
    www.spotify.com
    www.deezer.com
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 27. Data: 2013-08-20 20:46:12
    Od: Shady Sheik <x...@g...com>

    W dniu 2013-08-20 20:01, astro pisze:
    > To nie takie drogie. Wystarczy Ci sam wzmacniacz odtwarzajacy dzwiek z
    > karty muzycznej. Po co Ci wszystkie segmenty wiezy?

    Niepotrzebne zupełnie. Jasne, że sam wzmacniacz. Ale jak już bym kupił
    jakiś fajny, to żal by mi było podłączać do niego głośniki od miniwieży.
    Zwłaszcza, że trudno byłoby dostać dobre w dobrym stanie. Tak że na
    głośniki wydałbym kolejne 200 zł i już mam 400. Wciąż niewiele, ale nie
    na tę chwilę.

    > Swoja droga polecam sluchanie ulubionych albumow z formatu FLAC. Czasami
    > slychac roznice...

    Od dawna tak robię, tylko ja właściwie nie mam ulubionych albumów. Ze
    trzy bym mógł wyliczyć, ale ileż można ich słuchać.
    Na szczęście są w sieci składanki VA w formatach lossless. Mimo to,
    różnicy między mp3 320 bym się doszukiwał np. w salonie szwagra, który
    ma w nim bardzo stary, ale hi-endowy i maksymalnie zadbany zestaw stereo
    Marantz. :)

    W każdym razie najprawdopodobniej wezmę ze sobą tę miniwieżę, którą mam
    i spróbuję odkładać co miesiąc po kilka dych, uzbierać na
    wzmacniacz/amplituner, a głośniki może wezmę nowe, na raty. Raczej w ten
    sposób, bo chyba dobrze myślę, że można kupić stary, a wciąż świetny
    wzmacniacz za niewielkie pieniądze, natomiast ustrzelić mało używane
    kolumny w przyzwoitej cenie jest już dużo trudniej.

    Z drugiej strony, mając w domu, póki co, dość mały pokój, a nie mając na
    samodzielne mieszkanie, jakaś mocna "grzałka" i duże kolumny stanowiłyby
    teraz przerost treści i formy w stosunku do potrzeb. I znów wracamy do
    pomysłu z bardzo dobrymi głośnikami komputerowymi (powiedzmy za 500 zł)...

    Na zabawę w audio-voodoo chyba jeszcze za wcześnie. :]

    --