  • 1. Data: 2018-04-02 10:58:55
    Temat: Głósna praca
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czołem,

    Pacjent to Kia Sportage 2.0 crdi (wersja 112 KM bez dpf i dwumasy).

    Wczoraj przy starcie w 100-kilometrową trasę silnik zaczął mi nagle
    pracować trochę głośniej. Zmienił się jego dźwięk - zamiast typowego
    basowego odgłosu tego diesla jest teraz bardziej chrapliwy i jakby
    "wyścigowy". Do tego chyba trochę mocniej nim trzęsie, zwłaszcza przy
    ruszaniu.

    Poza tym silnik ma normalną moc, nie kopci, obroty nie falują, normalnie
    przyspiesza, odpala normalnie, spalanie wczoraj nie wzrosło (zrobiłem 200
    km), płyn chłodniczy w normie. Trasę 100 km z 5 osobami i bagażem pokonał
    bez problemów,
    Wszystkie filtry i olej nowe.

    Nagłą utratę słuchu u siebie raczej wykluczam. Żona różnicy nie słyszy, ale
    ona rozpoznaje dwa stany techniczne samochodu: "jedzie" i "nie jedzie".

    Mój mechanik wraca za 3 dni. Mam szansę coś sam wypatrzeć pod autem?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2018-04-02 11:40:34
    Temat: Re: Głósna praca
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-04-02 o 10:58, Maciek pisze:

    > Mój mechanik wraca za 3 dni. Mam szansę coś sam wypatrzeć pod autem?

    Może obluzował się gdzieś wydech? Może też poduszka?
    Bo w dieslu tłumik nie rdzewieje tak szybko jak w benzynie.
    A ile ma lat?

  • 3. Data: 2018-04-02 11:53:07
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2018-04-02 10:58, Maciek wrote:
> [...]
    > basowego odgłosu tego diesla jest teraz bardziej chrapliwy i jakby
    > "wyścigowy". Do tego chyba trochę mocniej nim trzęsie, zwłaszcza przy

    ja bym stawiał na wydech, jezeli faktycznie mocniej trzesie to moze
    przyczyna byla poduszka i sie cos rozszczelnilo?

  • 4. Data: 2018-04-02 12:00:19
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 2 Apr 2018 11:40:34 +0200, t-1 napisał(a):

    > Może obluzował się gdzieś wydech? Może też poduszka?
    > Bo w dieslu tłumik nie rdzewieje tak szybko jak w benzynie.
    > A ile ma lat?

    12 lat. Tłumik na oko jeszcze fabryczny.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 5. Data: 2018-04-02 12:07:00
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-04-02 o 12:00, Maciek pisze:

    > 12 lat. Tłumik na oko jeszcze fabryczny.

    No to już słuszny wiek.
    Ale jak trzęsie to raczej poduszka i luzy a nie rdza.
    Mogło się rozszczelnić na całej długości, poczynając od kolektora
    wydechowego do tłumika końcowego.
    O tyle groźne, że może się w czasie jazdy zupełnie wypiąć.