  • 1. Data: 2013-03-06 16:27:17
    Temat: Generator podnośnej koloru PAL
    Od: taurus <_...@o...pl>

    Witam,

    Projektuję konwerter sygnału Composite na S-Video. Do tego układu potrzebny
    jest porządny filtr grzebieniowy (comb filter) aby odseparować z wejścia
    sygnały Y i C.

    Znalazłem dwa ciekawe układy, które powinny nadawać się do tego celu.
    Jedynym mankamentem jest brak wbudowanego generatora podnośnej koloru
    dla systemu PAL (4.43361875MHz).

    TDA9181 Philips:

    http://www.classiccmp.org/rtellason/chipdata/tda9181
    .pdf

    TC90A49 Toshiba:

    http://datasheet.elcodis.com/pdf2/115/9/1150907/tc90
    a49.pdf

    Z dokumentacji wynika, że na wejście zegarowe powinien być podany sygnał
    oscylatora w postaci sinusoidy (max 2Vp-p).

    Wstępnie chciałem tam podłączyć taki oscylator ale to jest prostokąt:

    FXO-HC735-4.433-ND

    http://www.foxonline.com/pdfs/FXO_HC73.pdf

    Moje pytanie jest takie czy można na to wejście podłączyć zwykły zegar
    prostokątny czy koniecznie musi być sinus?

    Jeśli sinus jest jedyną opcją to w jaki sposób najprościej wykonać
    taki oscylator, który będzie stabilny i bez jittera?

    Pozdrawiam,
    --
    taurus

  • 2. Data: 2013-03-06 17:12:00
    Temat: Re: Generator podnośnej koloru PAL
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "taurus" napisał w wiadomości
    >Projektuję konwerter sygnału Composite na S-Video.

    Warto to ? W ciagu roku zaniknie analogowa TV ..

    >Jeśli sinus jest jedyną opcją to w jaki sposób najprościej wykonać
    >taki oscylator, który będzie stabilny i bez jittera?

    Mozna sprobowac filtr rezonansowy z prostokata.

    Hm ... na kwarcu zrobic, zamiast z LC ? No tak, ale czemu filtr, a nie
    generator, w koncu tez prosta konstrukcja :-)

    PLL tez w sumie wielkiego jittera nie ma.

    J.

  • 3. Data: 2013-03-06 19:24:56
    Od: taurus <_...@o...pl>

    On 2013-03-06 17:12, J.F wrote:

    > Warto to ? W ciagu roku zaniknie analogowa TV ..

    Warto, jest zlecenie to trzeba zrobić. Jest jeszcze wiele sprzętu gdzie
    taki układ będzie pracował wiele lat i nie ma to związku z wycofywaniem
    telewizji analogowej.

    > Mozna sprobowac filtr rezonansowy z prostokata.

    Właśnie w filtry nie chciałbym się zakopać, odcięcie harmonicznych
    z prostokąta nie jest takie łatwe i szkoda na to pary.

    > Hm ... na kwarcu zrobic, zamiast z LC ? No tak, ale czemu filtr, a nie
    > generator, w koncu tez prosta konstrukcja :-)
    >
    > PLL tez w sumie wielkiego jittera nie ma.

    Myślę o PLL, może to być jedyna opcja.

    Z drugiej strony znalazłem jeszcze coś takiego

    SN28838 -> PAL color subcarrier generator:

    http://www.ti.com/lit/ds/socs029b/socs029b.pdf

    Układ jest dedykowany, a na wyjściu tego generatora jest
    prostokąt... więc już sam nie wiem co o tym myśleć.

    --
    taurus

  • 4. Data: 2013-03-06 20:22:33
    Od: "t-1" <n...@n...pl>

    Użytkownik "taurus" <_...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Układ jest dedykowany, a na wyjściu tego generatora jest
    > prostokąt... więc już sam nie wiem co o tym myśleć.

    Może tak:
    Prostokąt raczej nie ma 2 harmonicznej.
    A 3 jest daleko poza pasmem.

  • 5. Data: 2013-03-06 22:47:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 06 Mar 2013 16:27:17 +0100, taurus napisał(a):
    > TDA9181 Philips:
    > http://www.classiccmp.org/rtellason/chipdata/tda9181
    .pdf

    Udalo mi sie to w koncu poczytac ... ta czestotliwosc tylko zasila
    wewnetrzne PLL sygnalu zegarowego.
    Nie widze powodu aby mialo z prostokatem dzialac.

    J.

  • 6. Data: 2013-03-06 23:02:24
    Od: taurus <_...@o...pl>

    On 2013-03-06 20:22, t-1 wrote:

    > Może tak:
    > Prostokąt raczej nie ma 2 harmonicznej.
    > A 3 jest daleko poza pasmem.

    Faktycznie, w ten sposób o tym nie pomyślałem. To podłączyć
    prostokąt i liczyć na to, że się odfiltruje czy postawić
    jakiś LPF na wzmacniaczu na wyjście generatora?

    --
    taurus

  • 7. Data: 2013-03-06 23:18:21
    Od: taurus <_...@o...pl>

    On 2013-03-06 22:47, J.F. wrote:
    .pdf

    > Udalo mi sie to w koncu poczytac ... ta czestotliwosc tylko zasila
    > wewnetrzne PLL sygnalu zegarowego.
    > Nie widze powodu aby mialo z prostokatem dzialac.

    Znaczy powinno zadziałać :)

    --
    taurus

  • 8. Data: 2013-03-07 20:08:42