  • 51. Data: 2017-02-11 00:17:49
    Temat: Re: Gdzie mogę zostawić samochód na kilka dni we Wrocławiu?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 9 Feb 2017 22:26:36 +0100, yabba napisał(a):

    > Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    > wiadomości news:XnsA7177027A9088budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..

    > I jest wywieszony: na słupku ze znakiem, na ścianie sklepu itp. Nikt z
    > klientów nie zwraca na niego uwagi, jak również sklep nie ściga każdego
    > parkującego, który nie jest klientem sklepu. Ale jakby ktoś zostawił sobie
    > samochód na kilka dni, to sklep ma podstawę do pozbycia się samochodu ze
    > swojego terenu na koszt właściciela.

    Z tymi podstawami to ciężki temat.
    W Polsce raczej nie ma żadnego umocowania do odcholowania komuś takiemu
    auta.
    Jedyne co można, to dochodzić w procesie cywilnym ewentualnych opłat za
    parkowanie.

    Policja może odholować, ale jak zagraża bezpieczeństwu lub porządkowi
    (czyli jak np. zastawia wjazd czy coś).

  • 52. Data: 2017-02-11 02:54:43
    Temat: Re: Gdzie mogę straż
    Od: "Waldek" <k...@u...pl>

    > Policja może odholować, ale jak zagraża bezpieczeństwu lub porządkowi
    > (czyli jak np. zastawia wjazd czy coś).

    Straż Miejska odholowała samochód zaparkowany w miejscu
    dla niepełnosprawnego.

  • 53. Data: 2017-02-11 06:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Czasem moze, czasem nie moze. Inaczej wyglada ostrzeganie przed
    > pekajacymi butami, a inaczej przed kradziazami samochodow

    A czy ja do cholery pisze ze tak samo?
    Startujesz w konkursie na truizm miesiaca?!?!?

    > P.S. Z Krakowa
    > www.ikea.com/ms/pl_PL/img/local_store_info/krakow/of
    erty/Regulamin_skle
    > p.pdf
    >
    > -parking tylko dla klientow,
    > -parkowanie aut zepsutych jest zabronione :-)
    > -po godzinach otwarcia 50zl/h
    > -odholowanie 500 zl

    Jak wisi na parkingu w widocznym miejscu to pewnie bym nie ryzykował,
    zwłaszcza jak w około duzo innych miejsc.

    > No to ogolnie z calkiem innego szczegolnego miejsca
    > http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/1,35771,14076631,
    Za_nocne_parkowanie
    > _przy_centrum_handlowym_zaplacisz.html

    A czytałes w ogole ten artykuł?
    Bo sa tak własciwie wszystkie watpliwości jakie pojawiły sie w naszej
    dyskusji...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych

  • 54. Data: 2017-02-17 22:21:36
    Od: j...@i...pl

    On Sat, 11 Feb 2017 00:17:49 +0100, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:

> [...]
    >auta.
    >Jedyne co można, to dochodzić w procesie cywilnym ewentualnych opłat za

    Art 130a PoRD:
    1. Pojazd jest usuwany z drogi na koszt właściciela w przypadku:
    (...)
    5) pozostawienia pojazdu w miejscu obowiązywania znaku wskazującego,
    że zaparkowany pojazd zostanie usunięty na koszt właściciela

    Tylko że jest jeden warunek:

    4. Dyspozycję przemieszczenia lub usunięcia pojazdu z drogi wydaje:
    1) policjant - w sytuacjach, o których mowa w ust. 1-3;
    2) strażnik gminny (miejski) - w sytuacjach, o których mowa w ust. 1
    pkt 1, 4 i 5;

    Czyli właściciel terenu musi to zgłosić na ploicję/SM.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 55. Data: 2018-03-19 11:25:06
    Od: g...@g...com

    Sam szukałem informacji na temat pozostawienia auta na bezpłatnym parkingu przy Ikei
    na Bielanach Wrocławskich przez kilka dni i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi a
    ten wątek wydaje mi się być najlepszym miejscem żeby podzielić się moim
    doświadczeniem.

    Moje auto stało pod zadaszeniem dokładnie w tym miejscu
    https://www.google.pl/maps/place/51%C2%B002'49.1%22N
    +16%C2%B057'20.0%22E/@51.0469756,16.9468052,2847m/da
    ta=!3m2!1e3!4b1!4m13!1m6!3m5!1s0x470fc3e2ebe3e599:0x
    de67bf55b46e3b3e!2sIKEA+Wroc%C5%82aw!8m2!3d51.047508
    7!4d16.9552196!3m5!1s0x0:0x0!7e2!8m2!3d51.0469628!4d
    16.9555602 (zaraz przy zatoczce ale 'wewnątrz' Ikei) przez 8 dni. Przez ten czas nie
    stało się z nim absolutnie nic. Dodatkowo obok stało kilka aut, które wyglądają jakby
    nikt ich nie ruszył stamtąd przez dłuższy czas. Dodatkowo miejsce to znajduje się w
    polu widzenia co najmniej dwóch kamer.

    Parking nie ma udostępnionego żadnego regulaminu ani na stronie ani na terenie
    parkingu (tak, specjalnie zrobiłem sobie spacerek żeby mieć co do tego pewność).

    Podsumowując - sam bez pewnej informacji bałem się zostawić tam auto na dłużej ale
    zaryzykowałem i na auto nawet nikt nie pierdnął.

  • 56. Data: 2018-03-19 11:33:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik grzesiekpaulewicz napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]

    >Podsumowując - sam bez pewnej informacji bałem się zostawić tam auto
    >na dłużej ale zaryzykowałem i na auto nawet nikt nie pierdnął.

    No coz, kiedys ktos sie zdenerwuje.
    A teraz jeszcze zakaz handlu w niedziele - moze sie rzucac w oczy,
    albo nawet sie okaze ze do poniedzialku parking zamkniety.

    J.