  • Data: 2011-05-15 10:34:05
    Temat: Frontowy panel USB - dziwny problem z zasilaniem?
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

    Cześć.
    Kupiłem taki panel http://tinyurl.com/62f95p8
    Podłączyłem go do gniazda USB na płycie, wszystkie pendrive'y działają
    poprawnie z odpowiednią prędkością, karta WiFi USB także działa. Problem
    pojawia się po podłączeniu dysku zewnętrznego 2,5 cala (WD My Passport i
    'składak' obudowa+dysk Toshiba). Żaden z nich nie działa, po podłączeniu
    WD diody na panelu migną i nic, Windows nie wykrywa dysku. Z tyłu
    komputera oczywiście dyski działają. Podłączyłem także do tego gniazda
    śledzia Asusa (dołączonego do płyty gł.) i o dziwo na tym śledziu dyski
    działają. Obstawiam problem zasilania - zbyt mały prąd rozruchu daje ten
    panel (czemu tak jest? nie wiem, mogę się domyślać - napakowane diody,
    kontroler NEC i to wszystko po trochu ogranicza max. prąd?). Drugi
    strzał to zbyt długi i zbyt cienki przewód (za duża oporność).
    Jakieś pomysły poza kupnem nowego panelu z zewnętrznym zasilaniem z molexa?

    ps. Zastanawiam się czy panelu nie zwrócić, bo aukcja wprowadza w błąd -
    miał być adapter 5,25 a go nie ma.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek