  • 141. Data: 2021-03-09 17:19:28
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 09-Mar-21 17:11, J.F. wrote:
    > I to oni zarobili, a ty ... zaplacilesz i zaplacisz w swojej polisie OC :-)

    Chyba przeceniasz wpływ kosztu likwidacji tej szkody na cenę (moich)
    polis OC w przyszłości ;-)

    Zgadzam się że jakaś tam korelacja może być, ale raczej trudna do
    odgadnięcia :-)

    Piotrek

  • 142. Data: 2021-03-09 18:39:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości grup
    pl...
    On 09-Mar-21 17:11, J.F. wrote:

    >Chyba przeceniasz wpływ kosztu likwidacji tej szkody na cenę (moich)
    >polis OC w przyszłości ;-)

    tej szkody to oczywiscie nie licze, ale jesli 95% klientow wyplacaja 3
    tys zamiast 12 tys, to juz jakis wplyw ma :-)

    J.

  • 143. Data: 2021-03-09 19:33:08
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 09.03.2021 o 15:47, Piotrek pisze:

    > W przypadku likwidacji z *OC* to działa inaczej. Naprawia się do
    > wartości samochodu. Chyba, że naprawa jest technicznie niemożliwa (np. z
    > powodu braku części). Wtedy ubezpieczyciel wycenia wrak i wypłaca
    > różnicę pomiędzy wartością samochodu przed szkodą i wartością wraku.
    >
    > A technicznie to się załatwia w ten sposób, że zgłasza się szkodę i
    > bierze się kosztorys z warsztatu, który będzie naprawiał pojazd.
    > I ten kosztorys przedkłada się ubezpieczycielowi sprawcy do akceptacji.
    > A nie pisze pisma dziwnej treści, żeby "dorzucił grosik" ...

    Technicznie to załatwiałem to tak, że zadzwoniłem do asistanca,
    zajechalim lawetą do warsztatu, podpisałem jakieś kwity zlecenia,
    wysłałem do PZU zdjęcie wygniecionego świstka, na którym mi się
    sprawczyni przyznała do winy - i za trzy tygodnie odebrałem naprawiony
    samochód. Owszem, przychodziły jakieś kopie wycen i rachunków, ale nic
    mnie to nie obchodziło. :)

    MJ

  • 144. Data: 2021-03-09 22:22:58
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 9 Mar 2021 12:45:01 +0100, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
    > Kolejną przyjemnością było instalowanie w pralce stycznika.

    Do stykania czego, że tak zapytam? To był jakiś hack na coś? Czy to
    tutaj kiedyś ktoś opowiadał o poral bio przerobionej na programator
    oparty na TTLach?

    --
    Marek

  • 145. Data: 2021-03-09 22:59:17
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-03-09 o 22:22, Marek pisze:

    > Do stykania czego, że tak zapytam? To był jakiś hack na coś? Czy to
    Tak to był hack na wypalanie styków programatora od załączania grzałki,
    dzieki stycznikowi styki sie nie wypalały i programator był w zasadzie
    nieśmiertelny.
    Też to zrobiłem :)

    > tutaj kiedyś ktoś opowiadał o poral bio przerobionej na programator
    > oparty na TTLach?

    Mozna było tylko po co?

    --
    Janusz

  • 146. Data: 2021-03-10 09:26:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    Gałka<p...@c...pl> wrote:

    >Do stykania czego, że tak zapytam? To był jakiś hack na coś?

    Grzalki. Ktora normalnie wypalala styki w programatorze.

    Co prawda rodzinny polar padl normalnie ze starosci - chyba mu rdza
    obudowe bebna przezarla..

    J.

  • 147. Data: 2021-03-10 10:21:29
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Do stykania czego, że tak zapytam?

    Grzałki.
    Tamta pralka była z nami jeszcze na aktualnym mieszkaniu (4
    przeprowadzki). Z tego mi wychodzi, że była używana około 17 lat.
    Czyli stycznik się sprawdził.
    P.G.

  • 148. Data: 2021-03-10 12:22:05
    Od: trybun <M...@j...cb>

  • 149. Data: 2021-03-10 12:24:12
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 10.03.2021 o 09:25, trybun pisze:
> [...]

    Przypominam że punkt odniesienia jest ruchomy, a więc precyzyjne
    ustawienia mogą tylko czasowo poprawić ogólne parametry. Jednym słowem,
    powinienem chyba już teraz zobaczyć choć przez chwilę maksymalną
    wydajność, to że teraz slońce trochę niżej rekompensują niższe
    temperatury paneli..

  • 150. Data: 2021-03-10 12:25:20
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajno??
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 10.03.2021 o 09:28, trybun pisze:
> [...]

    Nie ma.  Pytanie o rzeczywistą wydajność nadal aktualne.