  • 1. Data: 2010-05-06 06:53:38
    Temat: Formaty obrazu.
    Od: "jagr" <j...@W...pl>

    Telewizja publiczna, ale nie tylko, na okrągło bawi się formatami obrazu.
    Potrafi w ciągu jednej minuty kilka razy to zmieniać. Nie ma takiej siły,
    która by ich zmusiła do zdecydowania się na coś chociażby w wymiarze np.
    całej godziny?
    Program, reklamy, zapowiedzi, każdy wrzuca format, na jaki akurat ma ochotę.
    To bardzo utrudnia oglądanie. Czy to się kiedyś w końcu zmieni?
    Pozdr.
    jagr

  • 2. Data: 2010-05-06 07:01:34
    Temat: Re: Formaty obrazu.
    Od: ApanasBudriszko <c...@g...pl>

    W dniu 2010-05-06 08:53, jagr pisze:
    > Telewizja publiczna, ale nie tylko, na okr?g?o bawi si? formatami obrazu.
    > Potrafi w ci?gu jednej minuty kilka razy to zmienia?. Nie ma takiej si?y,
    > kt?ra by ich zmusi?a do zdecydowania si? na co? chocia?by w wymiarze np.
    > ca?ej godziny?
    > Program, reklamy, zapowiedzi, ka?dy wrzuca format, na jaki akurat ma ochot?.
    > To bardzo utrudnia ogl?danie. Czy to si? kiedy? w ko?cu zmieni?

    tak, jak wszystkie 50 000 firm produkujących dla telewizji uzna że jest
    jakiś standard do którego powinni się dostosować, potem wszyscy
    producenci filmów postąpią tak jak przy kręceniu Avatara i nakręca go w
    naszym ulubionym 16:9 (1,87:1 zamiast ulubionych kinowych np 2,41;1)

  • 3. Data: 2010-05-06 10:56:20
    Od: a...@p...pl

    On Thu, 6 May 2010 08:53:38 +0200, "jagr" <j...@W...pl>
    wrote:

> [...]
    >Program, reklamy, zapowiedzi, każdy wrzuca format, na jaki akurat ma ochotę.
    >To bardzo utrudnia oglądanie. Czy to się kiedyś w końcu zmieni?

    np dzis rano z mux dvb- lubuski tvp2 lecialo niby 16:9 ale rozcianiete
    w pionie na 4:3 i trzeba bylo recznie zmienic format na 16:9

    --
    ThinkXtra

  • 4. Data: 2010-05-06 10:57:25
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 06-05-2010 o 08:53:38 jagr <j...@w...pl> napisał(a):

    > Czy to się kiedyś w końcu zmieni?

    Mam nadzieję, że nie. I że zawsze materiały panoramiczne będą emitowane
    jako panoramiczne a 4:3 jako 4:3.

    --
    SW3
    ----

  • 5. Data: 2010-05-06 11:08:43
    Od: "tadeusz" <t...@o...pl>

    A co znaczy nadawane jako panoramiczne?
    W przypadku telewizora jest określona ilość linii i powinni nadawać obraz na
    wszystkich. Nadawanie na mniejszej niż przewiduje standard SD jest tylko
    pogarszaniem jakości obrazu.
    Na telewizorze z szerokim ekranem będziesz miał obraz panoramiczny.
    Bardzo mnie denerwują czarne paski na górze i dole ekranu i pokracznie grube
    kobiety.

  • 6. Data: 2010-05-06 11:09:53
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    W dniu 5/6/2010 12:57 PM, SW3 pisze:

    > Mam nadzieję, że nie. I że zawsze materiały panoramiczne będą emitowane
    > jako panoramiczne a 4:3 jako 4:3.

    Ale rozumiesz, że takie podejście powoduje niezadowolenie obydwu grup,
    zarówno posiadaczy tv 16:9 jak i 4:3.
    Przyjęcie jednego standardu zadowoli przynajmniej jedną ze stron :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 7. Data: 2010-05-06 13:10:51
    Od: "jagr" <j...@W...pl>

    Użytkownik "Dariusz Zygmunt" <i...@a...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > zarówno posiadaczy tv 16:9 jak i 4:3.
    > Przyjęcie jednego standardu zadowoli przynajmniej jedną ze stron :-)

    Mnie głównie denerwuje to, że kiedy puszczają różne materiały
    kilkunastosekundowe i ich formaty są dokładnie wymieszane. I są też takie,
    że niby 16:9, ale część informacji jest poza tą ramką.

  • 8. Data: 2010-05-06 14:04:38
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    W dniu 5/6/2010 3:10 PM, jagr pisze:

    > Mnie głównie denerwuje to, że kiedy puszczają różne materiały
    > kilkunastosekundowe i ich formaty są dokładnie wymieszane. I są też takie,
    > że niby 16:9, ale część informacji jest poza tą ramką.

    Uroki "okresu przejściowego", za parę lat gdy format 16:9 zacznie
    dominować problem sam zniknie.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 9. Data: 2010-05-06 15:10:20
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 06-05-2010 o 13:08:43 tadeusz <t...@o...pl> napisał(a):

    > A co znaczy nadawane jako panoramiczne?

    Z wykorzystaniem wszystkich linii, anamorficznie, z odpowiednim sygnałem
    WSS.

    --
    SW3
    ----

  • 10. Data: 2010-05-06 20:31:50
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent jagr nadaje:
    > Program, reklamy, zapowiedzi, każdy wrzuca format, na jaki akurat ma
    > ochotę. To bardzo utrudnia oglądanie.

    Co wy macie za gów... tv że się samo nie dostosuje?