  • 11. Data: 2010-02-03 00:57:07
    Temat: Re: Ford Focus 2008 (po lifcie) - prośba o opinie użytkowników
    Od: The_EaGle <t...@p...onet.pl>

    a...@o...pl pisze:

    > benz.

    > Bardzo cenna uwaga, zapewne ją rozpatrzę, i najprawdopodobniej poszukam tej
    > wersji właśnie. A jak ze spalaniem ? Mój obecny focus 1,6 spala w mieście
    > średnio ok 7-7,5 l , na trasie 6,5 przy włączonej klimatyzacji i prędkości 110
    > km.h. POdobno te nowsze są znaczniej bardziej paliwożerne.
    > Jak z zawieszeniem ? Czy jest równie komfortowe ?

    Zawieszenie w MK2 jest bardziej komfortowe niz w MKI - choć to niemal
    identyczna konstrukcja nastawy są inne. Dopiero w wersji sport nastawy
    są lekko bardziej twarde i obniżone zawieszenie.

    Spalać będzie więcej ponieważ w mieście na pokonanie siły bezwładności a
    wiec rozpędzanie samochód zużywa najwięcej energii (ciągłe rozpędzanie i
    hamowanie) natomiast w trasie ten z bezp. wtryskiem może spalić mniej o
    ile będziesz jechał ze stałą prędkością.

    To że ci spala 7,5 1.6l MKI to naprawdę spokojnie jeździsz bo np po
    wawie wszyscy znajomi mający ten silnik poniżej 8,5 nie schodzili nawet
    muskając gaz. W moim dieslu 1.8 tdci spalanie na poziomie 7l po wawie to
    dobry wynik. Wszystko zależy od trasy i sposobu jazdy.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 12. Data: 2010-02-04 19:44:19
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-02-02 19:05, a...@o...pl pisze:

    > Kolega pisał wyżej o silniku 1.6 bodajże w wersji 115 konnej. Może ten sprawuje
    > się znaczniej lepiej niż standardowy 1,6 100 KM i nie będzie takiego dramatu ?
    Może...100KM to za mało, chociaż da się go rozpędzić do 193 km/h
    (mierzone GPSem) i jeszcze szedł. Jeśli się przyzwyczaisz to da się tym
    jeździć, ale przy długich biegach po W-wie w zimie wg kompa spalanie w
    okolicy 11-11.5l/100km. W lecie niewiele mniej, bo około 10-10.5l/100
    jak obszył. Fakt że lekkiej nogi nie mam. Aaa...sytuacja robi się
    dramatyczna jak masz 4 osoby na pokładzie.

    > Narzekam troszkę w obecnej wersji na siedzenia. O ile trzymanie boczne jest na
    > poziomie przyzwoitym, to twardość siedzeń jest na dłuższą metę nie do
    > zniesienia. Może to również poprawili w nowszej odsłonie ?
    Powiem Ci tak - miałem Scorpio z 93 roku, w pełnej opcji i tam się
    jeździło wygodnie. W nowej wersji FF boki trzymają wg mnie marniej niż w
    MK1, za to siedzenie kierowcy jest lepiej wyprofilowane i można je
    dokładniej wyregulować (+ regulacja kolumny kierownicy pion/poziom) więc
    nie jest źle. Z tyłu znacznie więcej miejsca. Relaksem bym tego nie
    nazwał, ale 400-500km da się w jedną stronę zrobić bez większego bólu w
    d..plecach:) a i 1200 dziennie raz wypadło i przeżyłem.

    --
    pozdrawiam
    MZ