-
1. Data: 2011-08-22 15:48:52
Temat: Focus MK1, problem z gaśnięciem i obrotami
Od: "Maciek" <k...@X...pl>
Witam,
mam pytanko do majstrów garażowych ;-).
Pacjent to Focus 1 1.8 16V, po odczytaniu kodów błędów wypisuje:
P1120 TP Sensor Out Of Range Low (Ratch Too Low)
P1125 TP Sensor Intermittent
Objawy są takie, że raz na jakiś czas zaczyna robić "szopkę" z obrotami. Np.
tocząc się 20-30km na sprzęgle, obroty potrafią rosnąć do 2tyś a po
zatrzymaniu spaść na normalne lub przeciwnie (i to jest 80% wszystkich
przypadków) potrafi zgasnąć przy schodzeniu z obrotów - hamowanie do 0.
Sytuacja występuje rzadko, raz na kilkanaście przejazdów samochodem, jednak
nie chciałbym czekać aż będę odpalał samochód na każdym skrzyżowaniu ;-)
Nie miałem jeszcze doświadczeń z takimi sprawami więc zapytam dla
pewności...
Czy uszkodzony TPS potrafi "zdusić" silnik?
Może generuje się taki stan, że przepustnica jest zamknięta, komputer
dostaje sygnał od TPS, że jest na maksa otwarta (P1120) a silnik w efekcie
dostaje dużą dawkę paliwa i zdycha. Jest taka teoria możliwa?;-)
Komputer na chłopski rozum chyba nie powinien dopuścić do takiego stanu
skoro orientuje się, że TPS jest poza zakresem?
Sprawdzić kable od czujnika i wymieniać w "ciemno" TPS, czy warto jeszcze
przyjżeć się innym rzeczą, które mogłyby być odpowidzialne za opisaną
sytuację? (czyszczenie krokowca nie pomaga)
-
2. Data: 2011-08-23 16:48:41
Temat: Re: Focus MK1, problem z gaśnięciem i obrotami
Od: to <t...@x...abc>
begin Maciek
> Sprawdzić kable od czujnika i wymieniać w "ciemno" TPS, czy warto
> jeszcze przyjżeć się innym rzeczą, które mogłyby być odpowidzialne za
> opisaną sytuację? (czyszczenie krokowca nie pomaga)
Na 99% TPS.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
3. Data: 2011-08-31 15:37:48
Temat: Re: Focus MK1, problem z gaśnięciem i obrotami
Od: "Maciek" <k...@X...pl>
> Na 99% TPS.
...no i wymieniony, faktycznie to był TPS.