eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyFocus MK1, problem z gaśnięciem i obrotamiFocus MK1, problem z gaśnięciem i obrotami
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Maciek" <k...@X...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Focus MK1, problem z gaśnięciem i obrotami
    Date: Mon, 22 Aug 2011 15:48:52 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 27
    Message-ID: <j2tmo5$1ut$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: bvu89.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1314020933 2013 83.29.218.89 (22 Aug 2011 13:48:53 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 22 Aug 2011 13:48:53 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18463
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
    X-User: konto_forum
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2393388
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam,
    mam pytanko do majstrów garażowych ;-).
    Pacjent to Focus 1 1.8 16V, po odczytaniu kodów błędów wypisuje:

    P1120 TP Sensor Out Of Range Low (Ratch Too Low)
    P1125 TP Sensor Intermittent

    Objawy są takie, że raz na jakiś czas zaczyna robić "szopkę" z obrotami. Np.
    tocząc się 20-30km na sprzęgle, obroty potrafią rosnąć do 2tyś a po
    zatrzymaniu spaść na normalne lub przeciwnie (i to jest 80% wszystkich
    przypadków) potrafi zgasnąć przy schodzeniu z obrotów - hamowanie do 0.
    Sytuacja występuje rzadko, raz na kilkanaście przejazdów samochodem, jednak
    nie chciałbym czekać aż będę odpalał samochód na każdym skrzyżowaniu ;-)

    Nie miałem jeszcze doświadczeń z takimi sprawami więc zapytam dla
    pewności...
    Czy uszkodzony TPS potrafi "zdusić" silnik?
    Może generuje się taki stan, że przepustnica jest zamknięta, komputer
    dostaje sygnał od TPS, że jest na maksa otwarta (P1120) a silnik w efekcie
    dostaje dużą dawkę paliwa i zdycha. Jest taka teoria możliwa?;-)
    Komputer na chłopski rozum chyba nie powinien dopuścić do takiego stanu
    skoro orientuje się, że TPS jest poza zakresem?

    Sprawdzić kable od czujnika i wymieniać w "ciemno" TPS, czy warto jeszcze
    przyjżeć się innym rzeczą, które mogłyby być odpowidzialne za opisaną
    sytuację? (czyszczenie krokowca nie pomaga)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 23.08.11 16:48 to
  • 31.08.11 15:37 Maciek

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: