    From: Iglo <i...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Filtr stożkowy
    Date: Thu, 25 Apr 2013 20:59:33 +0200

    Kolega ma Almerę N16 z benzynowym motorem 1.5. Zapragnęło mu się filtra
    stożkowego. Zanim zaczął kupować te rurki, przejściówki i inne duperele
    podłączył komputer i sprawdził ilość powietrza z fabrycznym filtrem i ze
    zdemontowanym dolotem do miejsca gdzie następuję pomiar ilości powietrza
    (nie wiem czy to jest przed czy za przepusnicą) i różnice w ilości
    powietrza przy różnych prędkościach obrotowych silnika były symboliczne.
    Czy zatem po zamontowaniu stożka, który teoretycznie pozwala oddychać
    silnikowi pełną piersią coś poza dźwiękiem silnika się zmieni? Da się
    odczuć jakiś przyrost mocy/momentu? Wiem że niektórzy czują po
    magnetyzerze, gęsim smalcu na zderzaku itp.. A może oprócz stożkowego
    filtra trzeba zrobić coś jeszcze, coś z przepustnicą, wydechem, rzeczonym
    czujnikiem ilości powietrza? Na co uważać przy montażu? Za wszelkie
    sugestie z góry serdecznie dziękuję.
    Maciej