  • Data: 2011-11-12 17:39:12
    Temat: Filtr oleju- ile Nm
    Od: "Janko Walski" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.
    Mam pytanie troche mechaniczno-praktyczne. Jest sobie plastikowa obudowa
    filtra oleju (wklad papierowy), silnik Hondy 2.2 i-ctdi.
    Na obudownie jest napisane aby dokrecic momentem 25Nm.
    Nie zamierzam kupowac klucza dynamometrycznego zeby raz na rok dokrecic
    filtr oleju.
    Czy ktos moglby mi powiedziec ile to jest 25Nm w praktyce. Czy z taka sila
    dokreca sie ręką zwykly, metalowy filtr oleju.
    Obudowe filtra odkreca sie specjalnym kluczem- nasadką z otworem na
    grzechotke.
    Wiem ze trudno jest opisac siłe, niemniej jednak chcialbym miec mniej wiecej
    pojecie jakiej sily uzyc do przykrecenia wspomnianej obudowy aby nic nie
    uszkodzic.
    Mam nadzieje ze udalo mi sie opisac o co mi chodzi.
    Pozdrawiam
    JK