  • 11. Data: 2014-06-17 01:43:31
    Temat: Re: Filtr odwrotny do Gaussa w grafice
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-06-16 14:41, Borneq pisze:

    > (...) Czy jest coś takiego możliwe?

    Sprawdź program SmartDeblur:
    http://www.maxigadget.com/2012/10/gratuit-corriger-p
    hotos-floues-smartdeblur-pc.html
    http://max3d.pl/news/5640/
    http://rglinuxtech.com/?p=538

    Przykład wyostrzania wydaje się mało wiarygodny,
    ale to rzeczywiście działa. Sprawdzałem z rzeczywistymi
    zdjęciami wykonanymi z błędnie ustawioną ostrością.
    Można takie zdjęcie naprawić. Tzn. nie będzie wyglądało
    zbyt elegancko, ale napisy można odczytać.

    P.

  • 12. Data: 2014-06-17 08:45:53
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-06-17 01:43, Piotrne pisze:
> [...]
    > Można takie zdjęcie naprawić. Tzn. nie będzie wyglądało
    > zbyt elegancko, ale napisy można odczytać.

    Niesamowite, mi się wydawało, że nieostre zdjęcie nie posada informacji,
    które są na ostrym zdjęciu.

  • 13. Data: 2014-06-17 16:50:40
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    A jak generować macierz filtru Gaussa?
    np:
    1 1 2 2 2 1 1
    1 2 2 4 2 2 1
    2 2 4 8 4 2 2
    2 4 8 16 8 4 2
    2 2 4 8 4 2 2
    1 2 2 4 2 2 1
    1 1 2 2 2 1 1

    lub
    1 4 7 4 1
    4 16 26 16 4
    7 26 41 26 7
    4 26 16 26 4
    1 4 7 4 1

    z http://www.algorytm.org/przetwarzanie-obrazow/filtro
    wanie-obrazow.html
    ?
    A LAplace'a też są różne:
    ja mam coś w rodzaju
    -1 -1 -1
    -1 8 -1
    -1 -1 -1

    gdzie środkowy dodatni a inne takie same ujemne
    a są też:
    1 -2 1
    -2 4 -2
    1 -2 1
    gdzie narożne są dodatnie?
    Od czego to zależy?
    Na razie po zastosowaniu moich filtów - zwykłe uśrednianie i coś w
    rodzaju Laplacea obraz jest trochę zbyt mało gładki