  • 1. Data: 2010-05-20 12:10:10
    Temat: FileZilla i zabezpieczenie haseł
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    Używam klienta FTP FileZilla, ale jak się okazuje ma on hasła w postaci
    jawnej w pliku sitemanager.xml. Autor FileZilli twierdzi, że to nie jest
    problem jego (FileZilli), tylko zabezpieczeń po stronie systemu
    operacyjnego.

    Ponieważ w systemie Windows Vista Home Premium szyfrowania nie ma ( a
    przynajmniej jak widzę opcję, ale jest zablokowana), to ma ktoś
    propozycję jak zabezpieczyć hasła w FileZilli?

    --
    Peter

  • 2. Data: 2010-05-20 12:24:26
    Temat: Re: FileZilla i zabezpieczenie haseł
    Od: Robert Kusmierz <r...@p...onet.pl>

    W dniu 10-05-20 14:10, Peter May pisze:

    Witam

> [...]
    > jawnej w pliku sitemanager.xml. Autor FileZilli twierdzi, że to nie jest
    > problem jego (FileZilli), tylko zabezpieczeń po stronie systemu

    Znany problem. Ale poczytaj wątek o TotalCommander (co niby szyfruje) i
    też to mało daje.

    > Ponieważ w systemie Windows Vista Home Premium szyfrowania nie ma ( a
    > przynajmniej jak widzę opcję, ale jest zablokowana), to ma ktoś
    > propozycję jak zabezpieczyć hasła w FileZilli?

    Trzymać ten plik, jak i całą FileZille na dysku TrueCrypt? Wraz z
    pocztą, profilem FF itp. :)

    --
    Robert Kusmierz
    www.visitubud.com | Ubud: Travel, Hotels, Restaurants, Maps

  • 3. Data: 2010-05-20 12:32:34
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-05-20 14:24, Robert Kusmierz pisze:
    > W dniu 10-05-20 14:10, Peter May pisze:
    >
    > Witam

    > Znany problem. Ale poczytaj wątek o TotalCommander (co niby szyfruje) i
    > też to mało daje.

    Tak, wiem, że wcześniej hasła w TC były jawne. Ale sądziłem, że
    szyfrowanie w wersji beta, które autor TC wprowadził, coś dało. Poszukam
    jakiegoś bezpiecznego klienta FTP.

    Przyjrzę się TrueCrypt-owi.

    --
    Peter

  • 4. Data: 2010-05-20 12:49:16
    Od: Peter May <p...@o...pl>

> [...]
    > też to mało daje.

    > Trzymać ten plik, jak i całą FileZille na dysku TrueCrypt? Wraz z

    Znalazłem jeszcze dodatek do Firefoksa:
    http://fireftp.mozdev.org/

    Tyle, że na razie sprawdzam co to jest.

    --
    Peter

  • 5. Data: 2010-05-20 13:12:40
    Od: Robert Kusmierz <r...@p...onet.pl>

    W dniu 10-05-20 14:32, Peter May pisze:

    > Tak, wiem, że wcześniej hasła w TC były jawne. Ale sądziłem, że

    Nigdy nie były jawne, używałem chyba od 2003 do 2008.

    > szyfrowanie w wersji beta, które autor TC wprowadził, coś dało. Poszukam
    > jakiegoś bezpiecznego klienta FTP.

    Co oznacza bezpieczny FTP? Ogólnie, no offence, komputer/system jest tak
    mądry jak jego użytkownik (w 1993 mieliśmy taki napis w pracowni).
    Więc powiedz czego oczekujesz w zakresie bezpieczeństwa FTP. Bo jak
    tylko szyfrowania haseł w pliku to... co będzie jak ktoś weźmie i
    program i plik?

  • 6. Data: 2010-05-20 13:22:41
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-05-20 15:12, Robert Kusmierz pisze:

    > Nigdy nie były jawne, używałem chyba od 2003 do 2008.

    Były jawne w pliku wcx_ftp.ini

> [...]
    > Więc powiedz czego oczekujesz w zakresie bezpieczeństwa FTP. Bo jak
    > tylko szyfrowania haseł w pliku to... co będzie jak ktoś weźmie i

    Obecnie krążą różnego rodzaju wirusy/trojany/itd., które wykradają dane
    dostępowe do serwerów FTP z popularnych klientów FTP (TC na pewno). Chcę
    zabezpieczyć się przed tym jakoś. Stąd czytam i szukam rozwiązania,
    które pozwoli mi zachować choć minimum bezpieczeństwa związane z
    wyciekaniem danych dostępowych do serwerów FTP z klientów FTP.

    --
    Peter

  • 7. Data: 2010-05-20 13:30:26
    Od: Robert Kusmierz <r...@p...onet.pl>

    W dniu 10-05-20 15:22, Peter May pisze:

    > Obecnie krążą różnego rodzaju wirusy/trojany/itd., które wykradają dane
    > dostępowe do serwerów FTP z popularnych klientów FTP (TC na pewno). Chcę

    Wątek "Pytanie o bezpieczeństwo..." na tej grupie.

    > zabezpieczyć się przed tym jakoś. Stąd czytam i szukam rozwiązania,
    > które pozwoli mi zachować choć minimum bezpieczeństwa związane z
    > wyciekaniem danych dostępowych do serwerów FTP z klientów FTP.

    Krótko:
    1. Zmienić system na inny (Ubuntu już jest całkiem fajne IMO)
    2. Szyfrowanie TC i inne szyfrowania plików są średnie, jak już pisano =
    by używać plików i tak musisz je odszyfrować/zamontować dysk.
    3. Używać dziwnych FTP, w nadziei iż wirus ich "nie zna".

    Polecam jednak punkt 1. Do webmasterki - system nie ma znaczenia, na
    każdym masz to samo (Apache, Mysql, Php, Komodo, Geany, FileZilla, FF, TB).

  • 8. Data: 2010-05-20 13:41:16
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-05-20 15:30, Robert Kusmierz pisze:

    > Wątek "Pytanie o bezpieczeństwo..." na tej grupie.

    Zajrzę do archiwum.

> [...]
    >
    > Polecam jednak punkt 1. Do webmasterki - system nie ma znaczenia, na
    > każdym masz to samo (Apache, Mysql, Php, Komodo, Geany, FileZilla, FF, TB).

    Ubuntu używam zamiennie z Windows-em.

    Korzystam z Windows-a głównie ze względu na IE, w którym muszę testować
    pisane rozwiązania. Tak, wiem, można to obejść na Ubuntu, ale jakoś mi
    bardziej pasuje natywny IE pod Windows-em. Inna sprawa, że mam programy,
    które nie działają pod Ubuntu.

    --
    Peter

  • 9. Data: 2010-05-21 21:51:20
    Temat: [NTG] Re: FileZilla i zabezpieczenie haseł
    Od: olo <o...@n...com>

    W dniu 20.05.2010 15:41, Peter May pisze:
> [...]
    > pisane rozwiązania. Tak, wiem, można to obejść na Ubuntu, ale jakoś mi
    > bardziej pasuje natywny IE pod Windows-em. Inna sprawa, że mam programy,

    nie lepiej virtualbox?

    --
    pozdrawiam!

    http://webtrunki.pl - piwa, wina, wódki, domowe wyroby
    http://en.webtrunki.pl - beers, wines, vodkas, your own products

  • 10. Data: 2010-05-22 08:22:19
    Temat: Re: [NTG] Re: FileZilla i zabezpieczenie haseł
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-05-21 23:51, olo pisze:

    > nie lepiej virtualbox?

    A widziałem raz jak to działa i wyglądało przyzwoicie :-)

    --
    Peter