  • 1. Data: 2009-07-25 01:25:36
    Temat: Ferguson fk6990 cr czy opticum 7300 ci2cx do Cyfry+ ?
    Od: " Artek" <a...@g...pl>

    Witam, mam zamiar kupić tuner, albo Ferguson albo Opticum. Chciałbym oglądać
    jakieś stacje z serialami w oryginalnej wersji językowej. Oczywiście po
    angielsku. Takie jak LOST, Kryminalne Zagadki Las Vegas, itd. Nie wiem czy
    wystarczy mi do tego FTA czy muszę kupić jakąś kartę basic. Cyfra+ daje w
    promocji za 20 zł za miesiąc. Może z polskimi napisami. Nic nie wiem w
    zasadzie o tunerach, czy polskie napisy są mi potrzebna, bo jeśli Cyfra+
    nadaje takie w mniejszości, a nie wiem jak to jest - może bez sensu brać tuner
    z polskimi napisami.

    Opticum podobno nie obsługuje polskich. Ale nie wiem co to w zasadzie znaczy.
    Nie ma napisów w ogóle, jest sieczka na ekranie, czy tylko zamienia polskie
    znaki na zwykłe.

    Ferguson takie znalazłem dane, że zgrywa do transport streamu a opticum nie.
    Ale czy jeśli opticum nie, to będę tracił na jakości nagrania? I na czymś
    jeszcze. Nie zgrają mi się napisy, itd.

    W ogóle czy Ferguson nadaje się do odbioru Cyfry+, czy będę musiał zmieniać
    oprogramowanie, itd.

    I ogólnie nie wiem na co mam jeszcze zwracać uwagę.

    Ogólnie mam pytanie co lepiej kupić Ferdka czy Opticuma?

    Z góry dzięki za pomoc
    Artek

  • 2. Data: 2009-07-25 08:04:21
    Od: lexdrex <e...@p...onet.pl>

    On 25 Lip, 03:25, " Artek" <a...@g...pl> wrote:
> [...]
    > oprogramowanie, itd.
    >
    > I ogólnie nie wiem na co mam jeszcze zwracać uwagę.
    >
    > Ogólnie mam pytanie co lepiej kupić Ferdka czy Opticuma?

    aby oglądać cyfrowe programy satelitarne emitujące filmy i seriale w
    oryginalnej wersji językowej nie jest potrzebna żadna karta dekodująca
    platformy telewizji płatnej.
    większość cyfrowych programów satelitarnych to kanały niekodowane tzw.
    FTA ( Free To Air) które z zasady są darmowe (FREE) i ogólnodostępne.

    Domyślam się że mówiąc o " oryginalnej wersji językowej" masz na myśli
    języki takie jak angielski, niemiecki, francuski, włoski czy
    hiszpański .
    Zapewne językiem na którym najbardziej by Ci zależało jest język
    angielski ? CIEKAWE i darmowe (niekodowane) angielskie programy
    telewizyjne nadawane są z satelity ASTRA 2 [ 28.2 E ] .
    Wśród licznych angielskich bezpłatnych kanałów z tego satelity
    znajdują się kanały filmowe : zone horror , zone thriller, zone
    romantica, true movies, true movies 2, movies4 men ,
    movies4 men2 a także ciekawy również niekodowany kanał emitujący filmy
    wybitnych reżyserów produkowane w wielu krajach i emitowane w różnych
    językach lecz zawsze z angielskimi napisami ekranowymi u dołu ekranu
    ten kanał to stacja World Movies TV którą również można odbierać z
    satelity astra 2 bez żadnych opłat abonamentowych bo podobnie jak
    ponad 140 angielskich kanalów także i ten jest darmowy i niekodowany
    (FTA) .

    Tuner Ferguson FK 6900 jest dość ciekawym rozwiązaniem za przystępną
    cenę posiada co prawda tylko jeden czytnik kart kodowych - ale za to
    jest to czytnik wielosystemowy tzw. UCAS
    co oznacza , że obsługuje on "czyta" karty dekodujące różnych nadawców
    w tym min. karty Cyfra+ , karty TNK (Telewizja Na Kartę) MTV Unlimited
    oraz karty programów erotycznych .
    Tuner Opticum 7300 ma dwa czytniki kart tylko że fabrycznie czytniki
    te obsługują wyłącznie system kodowania CONAX ( telewizja na kartę/
    MTV Unlimited)
    aby dekoder ten rozpoznawał karty kodowe innych nadawców np. Cyfra
    Plus ( mediaguard 4) , erotyka ( Viaccess) , czeski pakiet bez
    abonamentu Skylink ( Cryptoworks) i jednocześnie karty CONAX
    ( telewizja na kartę/ MTV unlimited ) niezbędna jest zmiana
    oprogramowania na inne niż to od producenta opticumów (inne niż z
    firmy globo) zmiana software na wersje z czytnikami UCAS jest
    równoznaczna z utratą gwarancji fabrycznej producenta (soft z
    czytnikami wielosystemowymi nie pochodzi od Globo - producenta
    Opticum)

    Oba modele dekoderów posiadają złącze USB umożliwiające rejestracje
    nagrań na zewnętrznym dysku twardym i przenoszenie tych plików
    na komputer w celu edycji/archiwizacji lub utworzenia płyty DVD/ CD z
    filmem serialem itp itd. Opticum 7300 od fergusona FK 6900 odróżnia
    także
    kwestia złącz umieszczonych na tylnim panelu - oprócz kalsycznych
    analogowych złącz euro scart oraz nowszych złącz COMPONENT posiada
    także cyfrowe złącze HDMI
    tym nieminiej jest to odbiornik SD (standardowej rozdzielczości )
    dlatego na wyjściu tym sygnał video ma rozdzielczość 576i czyli bez
    upscalowania obrazu do 1080i.

    reasumując : w fergusonach karta cyfra+ działa od razu na oryginalnym
    oprtogramowaniu w opticumach trzeba zmieniac na alternatywne wersje
    softu bo inaczej nie dziala .
    kanaly anglojezyczne są darmowe lecz nie znajdziesz ich na hotbirdzie
    (satelicie z ktorego nadaja polskie płatne platformy cyfrowe) .
    w cyfrze+ niektore kanaly maja wersje oryginalna i posiadajac wlasny
    tuner ( nie terminal od platformy) mozna wylaczyc wyswietlanie napisow
    zachowując czystą wersje oryginalną.

    Niezależny serwis cyfrowych instalacji antenowych www.extremesat.pl

  • 3. Data: 2009-07-26 13:30:21
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sat, 25 Jul 2009 01:04:21 -0700 (PDT), lexdrex napisał(a):

> [...]
    > równoznaczna z utratą gwarancji fabrycznej producenta (soft z
    > czytnikami wielosystemowymi nie pochodzi od Globo - producenta

    A jaki ewentualnie jeszcze inny dekoder poza Fergussonem byś polecał do
    oglądania programów, które wymieniłeś?

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 4. Data: 2009-07-27 14:20:16
    Od: "Artek" <a...@g...pl>

    Witam... Widzę że nie ma większych różnic między tymi tunerami, tak samo jest
    z jakością obrazu? Bo Opticum to jakaś nieznana firma, ale ma HDMI, mógłbym
    puścić na monitorze, (nie wiem co z dźwiękiem) to może ma lepszą elektronikę i
    obraz na zwykłym telewizorze jest lepszy.

    A jak jest z nagrywaniem? Który lepiej nagrywa. Bo Opticum nie zgrywa do
    Transport Streamu - chodzi o to, który format nie traci jakości, łapie napisy.
    Po za tym czy mogę nagrywać programy z Cyfry++?

    Jak wygląda sprawa napisów w Cyfrze+, są takie kanały, które nadają tylko
    seriale, filmy po angielsku a napisy do tych filmów są po polsku?

    Nie wiem co jest na tych programach na Astrze 2 wnioskuję że Lost, C.S.I.:
    Crime Scene Investigation, Friends, itd są powszechnie na tych kanałach nadawane.

    Mam stary konwerter uniwersalny do 11 GHz, wystarczy? Czy kupić byle jaki, a
    może dołożyć i kupić Fergusona za 28 PLN?

  • 5. Data: 2009-09-23 21:08:41
    Od: noy <j...@m...com.pl>

    > Zapewne językiem na którym najbardziej by Ci zależało jest język
    > angielski ? CIEKAWE i darmowe (niekodowane) angielskie programy
    > telewizyjne nadawane są z satelity ASTRA 2 [ 28.2 E ] .

    Jaka ante potrzebuje, bo sprzedawca powiedzial ze na 90 z zezem raczej
    marne szanse.

  • 6. Data: 2009-09-24 06:12:20
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    noy pisze:

    > Jaka ante potrzebuje, bo sprzedawca powiedzial ze na 90 z zezem raczej
    > marne szanse.

    ja odbierałem na 60 cm, tyle że na obrotnicy.
    spoko można na zezie odebrać

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Debian Lenny, Gnome, Compiz-Fusion

  • 7. Data: 2009-09-25 22:14:39
    Od: " " <a...@g...pl>

    > Jaka ante potrzebuje, bo sprzedawca powiedzial ze na 90 z zezem raczej
    > marne szanse.

    No nie, 90 do zeza jest właśnie odpowiednia. To ci sprzedawca źle powiedział.
    Nie kupuj u niego tunera, bo ci też źle powie ... Nawet jest odpowiednia do
    monoblocku - podwójnego konwertera w jednej obudowie. 60 cm za mała do
    monoblocku. Bodajże jest nawet tak że podwójny konwerter jest optymalizowany
    pod 85 cm. W przypadku oddzielnych konwerterów 60 cm, a takie są łatwiejsze do
    ustawienia , jeśli ktoś nie ma na uwadze względów estetycznych, ustawia się
    każdy niezależnie. W przypadku 60 cm konwertery są za bardzo ściśnięte, czy
    coś takiego. Ale to trzeba sprawdzić - dla jakiej minimalnej czaszy zez jest
    dostosowany.

    Uważaj z tunerem, zastanów się czy nie powinien mieć ustawienia kontrastu,
    ostrości, barwy i nasycenia. Nie każde mają ... np model Ferguson fk6990. A to
    jest jak dla mnie niezbędne. Mam za ostry obraz. A w telewizorze nie można
    tego ustawiać za każdym włączeniem tunera.