  • 1. Data: 2010-06-09 15:49:06
    Temat: Falowanie obrotów - Mondeo
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Pacjent: Mondeo mk2 1.8 + LPG III gen.

    Objawy: falowanie obrotow na jalowym biegu na zasadzie skok do ok.
    1200-1500 i spadek do 400-500. Czasami idzie nizej i wtedy gasnie (ale to
    raz na 50 przypadkow). I tak caly przez dluzsza chwile. Przegazowanie na
    ogol niczego nie daje. Czasami amplituda sama sie zmniejsza i falowanie
    stopionowo zanika, ale z reguly wczesniej zdaze ruszyc, a przy nastepnym
    wysprzegleniu/wyrzuceniu na luz juz jest dobrze, czyli obroty stoja na
    poziomie ok. 1000 obr./min

    Nie dzieje sie to codziennie, ale czesto. Nie ma na to wplywu temp.
    silnika, temp. zewnetrzna, korzystanie z klimy itp. Zdarza sie i na
    benzynie, i na gazie.

    Macie jakis pomysl?

    --
    pozdrawiam,
    Maciek

  • 2. Data: 2010-06-09 16:14:06
    Temat: Re: Falowanie obrotów - Mondeo
    Od: b <b...@g...com>

    w VW jak tak sie robi to sie czysci przepustnice (krokowiec ?) i
    sprawdza czy nie bierze lewego powietrza...

  • 3. Data: 2010-06-09 16:36:24
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Maciek pisze:
> [...]
    >
    > Nie dzieje sie to codziennie, ale czesto. Nie ma na to wplywu temp.
    > silnika, temp. zewnetrzna, korzystanie z klimy itp. Zdarza sie i na

    hmm gaz i ten silnik to może gniazda zaworowe jak w zetecu mojego
    znajomgo? Ale zacznij od sprawdzenia szczelności dolotu i krokowca.

    --
    krzysiek82

  • 4. Data: 2010-06-09 16:43:30
    Od: to <t...@a...xyz>

    Maciek wrote:

> [...]
    > falowanie stopionowo zanika, ale z reguly wczesniej zdaze ruszyc, a przy
    > nastepnym wysprzegleniu/wyrzuceniu na luz juz jest dobrze, czyli obroty

    Zawór bocznikowy (tzw. "krokowiec").

  • 5. Data: 2010-06-09 16:49:34
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-06-09 15:49, Maciek pisze:

    > Pacjent: Mondeo mk2 1.8 + LPG III gen.
    >
    > Macie jakis pomysl?

    Przerabiałem dokładnie takie same objawy w silniku boxer 1.6 w Alfie
    (też się kiepsko gazuje).
    Znacząco się poprawiło po wyczyszczeniu przepustnicy (tam to była
    standardowa sprawa) i wymianie świec ale nadal problem był, tylko
    rzadziej. Dopiero regulacja na parowniku tą śrubką od bypassa (nie od
    membrany) w zasadzie wyeliminowała przypadłość. Niestety wymaga to
    cierpliwości i regulowania na ciepłym silniku, sprawdzenia i znów
    podregulowania, następnego
    Swoja drogą III gen w silniku forda to .... kłopoty.
    --
    MZ

  • 6. Data: 2010-06-09 16:53:44
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-06-09 16:49, MZ pisze:

    > Przerabiałem dokładnie takie same objawy w silniku boxer 1.6 w Alfie
    > (też się kiepsko gazuje).
    Nie doczytałem że u Ciebie jest to zarówno na benzynie jak i na gazie.
    U mnie było tylko na gazie. Wobec tego pewnie faktycznie silniczek
    krokowy do czyszczenia/wymiany.

    --
    MZ

  • 7. Data: 2010-06-09 17:10:48
    Od: "Voleq" <a...@p...onet.pl>

    > Pacjent: Mondeo mk2 1.8 + LPG III gen.
    >
    > Objawy: falowanie obrotow na jalowym biegu na zasadzie skok do ok.
    > 1200-1500 i spadek do 400-500.

    zanim wymienisz\wyczyścisz krokowiec spróbuj zresetować komputer wg procedury
    opisanej w instrukcji obsługi auta (tj: odłączenie akumulatora na kilka minut,
    potem jazda bez przekraczania 3000 obrotów bodajże)

    ja robię tak co jakiś czas i pomaga - a objawy są identyczne jak Twojego mondka

  • 8. Data: 2010-06-09 17:50:05
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-06-09 15:49, Maciek wrote:

    > Macie jakis pomysl?

    sprawdź czy Ci gdzieś na dolocie nie łyka lewego powietrza, czy nie masz
    gdzieś dziury na gumie, czy jak dodajesz gazu to nie słychać czasem
    "sssssss" (jakbyś wciągał powietrze)...

  • 9. Data: 2010-06-09 18:20:44
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    Olek wrote:

    > sprawdź czy Ci gdzieś na dolocie nie łyka lewego powietrza, czy nie
    > masz gdzieś dziury na gumie, czy jak dodajesz gazu to nie słychać
    > czasem "sssssss" (jakbyś wciągał powietrze)...

    U mnie po chipowaniu własnie takie "ssssssss...." jest bardzo słyszalne. Przed
    chipem tego w ogóle nie było słychać. Zasysa jak odkurzacz.

    --
    Kacper Potocki vel Katanka
    PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!

  • 10. Data: 2010-06-09 18:41:43
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 09 Jun 2010 17:10:48 +0200, Voleq napisał(a):

> [...]
    > potem jazda bez przekraczania 3000 obrotów bodajże)
    >
    > ja robię tak co jakiś czas i pomaga - a objawy są identyczne jak Twojego mondka

    A moglbys sprawdzic dokladnie, jak sie to robi? Nie mam instrukcji do
    mojego zloma.