eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmFacebook_zaplaci_10_mln_dolFacebook_zaplaci_10_mln_dol
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Animka <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Facebook_zaplaci_10_mln_dol
    Date: Tue, 19 Jun 2012 01:30:24 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 37
    Message-ID: <jrods8$h68$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: e1-163-j14.elartnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1340062408 17608 193.238.180.163 (18 Jun 2012 23:33:28
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 18 Jun 2012 23:33:28 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:12.0) Gecko/20120420 Thunderbird/12.0
    Hamster/2.1.0.11
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.telefonia.gsm:1032367
    [ ukryj nagłówki ]

    http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,11953461,Ugoda_z
    a__lubie_to___Facebook_zaplaci_10_mln_dol_.html

    omasz Grynkiewicz, reuters
    17.06.2012 , aktualizacja: 18.06.2012 10:07
    A A A Drukuj
    To efekt pozwu pięciu użytkowników serwisu, którzy oskarżyli Facebooka
    o łamanie kalifornijskiego prawa.
    Facebook zapłacił karę za bezprawne posługiwanie się nazwiskami
    użytkowników w reklamie
    ZOBACZ TAKŻE
    Polski internet: Facebook przegonił Onet
    Facebook na dywaniku. Będzie dochodzenie regulatorów rynku
    Facebook zarabia mniej niż KGHM, ale jest wart 15 razy więcej
    Poszło o tzw. "Zdarzenia sponsorowane", czyli reklamy, które pokazują
    się na profilu użytkownika Facebooka. Dość nietypowe, bo pokazują, że
    ktoś ze znajomych polubił np. profil marki nowego piwa albo akcji
    promocyjnej w sklepie odzieżowym.

    Pięciu użytkowników Facebooka postanowiło pozwać serwis za to, że
    narusza ich prawa do decydowania o tym, jak są wykorzystywane ich
    nazwiska, zdjęcia i kliknięcia w guzik "lubię to". Uzasadniali, że
    serwis złamał kalifornijskie prawo, nie płacąc im za wykorzystywanie ich
    w reklamie. Ani nie dając możliwość zablokowania tej funkcji.

    W dokumentach sądowych, które ujawniono w ten weekend, cytowano Sheryl
    Sandberg, dyrektor zarządzającą Facebooka, która oceniała, że "zdarzenia
    sponsorowane" mają przynajmniej dwu- czy trzykrotnie większą wartość dla
    reklamodawców niż zwykła reklama na Facebooku.

    Sędzia uznała rację pozywających. Ale do procesu nie dojdzie - strony
    zawarły ugodę, a Facebook ma zapłacić 10 mln dol., najprawdopodobniej
    zostaną one przeznaczone na cele charytatywne



    --
    animka

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: