-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Animka <t...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
Subject: Facebook_zaplaci_10_mln_dol
Date: Tue, 19 Jun 2012 01:30:24 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 37
Message-ID: <jrods8$h68$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: e1-163-j14.elartnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1340062408 17608 193.238.180.163 (18 Jun 2012 23:33:28
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 18 Jun 2012 23:33:28 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:12.0) Gecko/20120420 Thunderbird/12.0
Hamster/2.1.0.11
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.telefonia.gsm:1032367
[ ukryj nagłówki ]http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,11953461,Ugoda_z
a__lubie_to___Facebook_zaplaci_10_mln_dol_.html
omasz Grynkiewicz, reuters
17.06.2012 , aktualizacja: 18.06.2012 10:07
A A A Drukuj
To efekt pozwu pięciu użytkowników serwisu, którzy oskarżyli Facebooka
o łamanie kalifornijskiego prawa.
Facebook zapłacił karę za bezprawne posługiwanie się nazwiskami
użytkowników w reklamie
ZOBACZ TAKŻE
Polski internet: Facebook przegonił Onet
Facebook na dywaniku. Będzie dochodzenie regulatorów rynku
Facebook zarabia mniej niż KGHM, ale jest wart 15 razy więcej
Poszło o tzw. "Zdarzenia sponsorowane", czyli reklamy, które pokazują
się na profilu użytkownika Facebooka. Dość nietypowe, bo pokazują, że
ktoś ze znajomych polubił np. profil marki nowego piwa albo akcji
promocyjnej w sklepie odzieżowym.
Pięciu użytkowników Facebooka postanowiło pozwać serwis za to, że
narusza ich prawa do decydowania o tym, jak są wykorzystywane ich
nazwiska, zdjęcia i kliknięcia w guzik "lubię to". Uzasadniali, że
serwis złamał kalifornijskie prawo, nie płacąc im za wykorzystywanie ich
w reklamie. Ani nie dając możliwość zablokowania tej funkcji.
W dokumentach sądowych, które ujawniono w ten weekend, cytowano Sheryl
Sandberg, dyrektor zarządzającą Facebooka, która oceniała, że "zdarzenia
sponsorowane" mają przynajmniej dwu- czy trzykrotnie większą wartość dla
reklamodawców niż zwykła reklama na Facebooku.
Sędzia uznała rację pozywających. Ale do procesu nie dojdzie - strony
zawarły ugodę, a Facebook ma zapłacić 10 mln dol., najprawdopodobniej
zostaną one przeznaczone na cele charytatywne
--
animka
Następne wpisy z tego wątku
- 19.06.12 16:36 KiloSierra
- 19.06.12 18:59 Tomek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Gdzie kosz?
- Kosz, gdzie??
- GNSS Motorola G85 vs Redmi Note 9 pro
- Dlaczego nie pasuję do świata APLE?
- karta SIM nie działa w konkretnym smartfonie.
- smartfon i zewnętrzny ekran
- Gdzie w smartfonie są SMSy/MMSy ?
- VM i Fakt
- Re: Całujmy ukrów w dupę, tak szybko odchodzą :)
- uwazajmy na haczyki w umowach
- doładowania 5zł
- nawigacyjna dokładność latawca
- Thunderbird na androida
- Nie można pobrać nowego Firefoxa na telefon
- Próby RCB SMS alarmowy
Najnowsze wątki
- 2024-11-14 Gliwice => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-14 Gliwice => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-13 Kraków => QA Inżynier <=
- 2024-11-13 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=