  • 1. Data: 2009-11-23 20:27:38
    Temat: FZ-1-jakie sa Wasze opinie?
    Od: "Koczis" <x...@p...onet.pl>

    Witam.

    Tak, jak w tytule, jakie sa Wasze opinie na temat Yamahy FZ-1(2006-2008)?
    Czy nadaje sie na miasto, jak z eksploatacja, plusy i minusy, spalanie itp.
    Zastanawiam sie nad przesiadka z R1(2004) wlasnie na FZ, ale z owiewka, a
    najlepiej na wersje GT.
    Poruszam sie glownie po miescie i czasem gdzies dalej(tak z 200-300km), a R1
    byla zawsze moim marzeniem, ale moze warto zmienic? Dlatego pytam Was o zdnanie.
    A i jeszcze jedno, dosc wazne dla mnie pytanie, jak z oswietlaniem drogi w nocy,
    bo w R1 to swieci jak na ksenonach, a jak jest w FZ-cie?

    Pozdrawiam
    Koczis
    R1

  • 2. Data: 2009-11-23 20:56:07
    Temat: Re: FZ-1-jakie sa Wasze opinie?
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 23 Lis, 21:27, "Koczis" <x...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > A i jeszcze jedno, dosc wazne dla mnie pytanie, jak z oswietlaniem drogi w nocy,
    > bo w R1 to swieci jak na ksenonach, a jak jest w FZ-cie?

    Ze tak zapytam - to przemyslenia po niedzielnym lataniu? ;-)

    --
    Artur

  • 3. Data: 2009-11-24 16:40:47
    Od: "Koczis" <x...@p...onet.pl>

    Artur napisal:
    > Ze tak zapytam - to przemyslenia po niedzielnym lataniu? ;-)

    Nie, od jakiegos czasu ma taki dylemt. Najlepiej gdyby dalo rade pojezdzic FZ
    z dzien/dwa i byloby wszystko jasne. Moze Yamaha jeszcze ma na jazdach
    testowych, to by mi wszystko wyjasnilo. Zapytam i zdam relacje porownawcza :)
    A co do latania w niedziele, to bylo SUUUPER(choc szybko)ale przeloty 300-
    500km nie sa dla mnie na R1 uciazliwe, tzn. d..a nie boli :)

    Pozdrawiam
    Koczis
    R1

  • 4. Data: 2009-11-24 17:30:01
    Od: "Tytus z fabryki" <v...@o...pl>

    Siemka

    *** "Koczis"
    Trza gadac z Tomkiem cobyscie sie zamienili na trasie, jak tam plany na
    niedziele???

    T.

  • 5. Data: 2009-11-24 17:32:08
    Od: "Koczis" <x...@p...onet.pl>

    > Siemka
    >
    > *** "Koczis"
    > Trza gadac z Tomkiem cobyscie sie zamienili na trasie, jak tam plany na
    > niedziele???
    >
    > T.

    Witaj.
    No tym razem to mam wolne piatek-sobota-niedziela, wiec jak cos to ja chetnie,
    ale moze blizej, coby wrocic za dnia :)

    Koczis
    R1

  • 6. Data: 2009-11-24 19:14:31
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Tue, 24 Nov 2009 18:32:08 +0100, Koczis napisał(a):

    > No tym razem to mam wolne piatek-sobota-niedziela, wiec jak cos to ja chetnie,

    To jakby co zdaj relację na preclach - sam jestem zainteresowany ja się
    tym jeździ.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 7. Data: 2009-11-24 20:31:32
    Od: "Koczis" <x...@p...onet.pl>

    > To jakby co zdaj relację na preclach - sam jestem zainteresowany ja się
    > tym jeździ.

    OK.

    Koczis
    R1

  • 8. Data: 2009-11-25 03:38:08
    Od: AlF <s...@g...com>

    Koczis wrote:
> [...]
    > A i jeszcze jedno, dosc wazne dla mnie pytanie, jak z oswietlaniem drogi w nocy,
    > bo w R1 to swieci jak na ksenonach, a jak jest w FZ-cie?

    mojej '04 FZ-1 (genI) wlasnie stuknelo 60kkm. mialem tez okazje niedawno
    pojezdzic genII ('06+) i sumie jesli chodzi o jazde to sie bardzo duzo
    nie roznia aczkolwiek:

    genI - ma wyczuwalnie wiekszy moment obrotowy na niskich obrotach
    genI - rejettet gaznik duzo lepsze FI+PCIII
    genII- lepsze siedzenie kierowcy, lepiej brzmi, lepiej wyglada chos to
    sprawa gustu
    genII- wyczuwlanie lzejsze sterowanie na kierze
    genII- bardziej sportowa pozycja jezdzca

    jesli chodzi o zawieszenie to ja mam calkowicie przerobione a sprezyny
    na moja wage 100kg - takze tego nie moglem porownac. fabryczne genII
    jest tak czy owak duzo gorsze od mojego (Penske+racing forks)

    gdybym mial wybierac dzis, prawdopodbnie bym poszukal genI w dobrym
    stanie i niskim przebiegiem bo genII wcale nie jest duuzo lepsza, a
    reszte kasy zainwestowal w akcesoryjny amor i fork internals. choc
    wszystko oczywiscie zalezy od budzetu. aczkolwiek nie wiem czy jak bym
    mial kupowac dzis to byla by to FZ-1. jesli naked, to raczej StreetTriple.

    w prownaniu z R1 i podobnymi - podstawowa zaleta jest uniwersalnosc - od
    srednio dystnsowych wypadow, do jazdy na torze: http://tinyurl.com/y8dcz8w.

    udalo mi sie kiedys tez kiedys zrobic 3000km w dwa dni.

    ale ta uniwerslanosc tez moze sie okazac wada numer 1. FZ-1 jest dobra w
    e wszytkim ale w niczym bardzo dobra.

    moje 2c.

    pozdr, A.

  • 9. Data: 2009-11-25 13:24:07
    Od: "micha/" <m...@w...pl>

    On 23 Lis, 21:27, "Koczis" <x...@p...onet.pl> wrote:

    > Tak, jak w tytule, jakie sa Wasze opinie na temat Yamahy FZ-1(2006-2008)?

    Motocykl dobrze się prowadzi, ma nisko położony
    środek ciężkości więc moja żona spokojnie go prowadziła,
    czego nie można powiedzieć o genI.
    Bardzo dobrze wyprofilowany bak co przydaje się w zakrętach.
    Na kierownicy możesz przyczepić sporo osprzętu dodatkowego.
    Seryjna owiewka nic nie daje ale za to moto ładnie wygląda.
    W trasy polecam szybę akcesoryjną. Motocykl dużo pali,
    ma koszmarnie dużą siłę hamowania silnikiem ale za to
    błyskawicznie reaguje na gaz - jest to moim zdaniem
    naprawdę szybki motocykl. Przesiadając się z R1
    raczej nie odczujesz, że siadasz na coś słabszego
    tym bardziej, że spory moment jest tutaj w niższym zakresie obrotów.
    Wadą jest potężna ilość ciepła generowana od prawie
    niczym nieosłoniętego silnika. W lecie jest to naprawdę
    koszmar jeżeli jeździsz po mieście.
    Siedzenia są wygodne dla osób choć rączki po boku są moim
    zdaniem kiepskim pomysłem - męczyłem się z tym
    w YZF600R i FZ1 tak samo - ale to subiektywne odczucie.
    Hamulce moim zdaniem nędza do tej mocy silnika.
    Seryjny tłumik cichy co akurat bardzo mi pasowało.
    Dokupując Acrapovica możesz całkiem fajnie
    poprawić oddawanie mocy.
    Tyle z mojej strony1

    pozdro

    micha/

  • 10. Data: 2009-11-25 23:07:17
    Od: "Koczis" <x...@p...onet.pl>

    Witam.

    Dziekuje za odpowiedzi.
    Tak sobie czytam wszystko co znajde w necie i zastanawiam sie czemu FZ-y sa
    uwazana za takie sobie, co z nimi jest nie tak?

    Koczis
    R1