  • 21. Data: 2016-02-19 21:11:46
    Temat: Re: FPGA z punktu widzenia programisty
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Fri, 19 Feb 2016 15:37:39 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie da się wielu. Okolice analizy obrazu, ogolnie przetwarzania
    > sygnałów, systemy czasu rzeczywistego są są czesto niemożliwe do
    > zastapienia uC, nawet wielordzeniowymim jesli przekroczysz pewien
    poziom
    > danych/s.

    W mojej branży FPGA daje niższe opóźnienia.

    RW

  • 22. Data: 2016-02-19 23:06:58
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Friday, February 19, 2016 at 9:11:49 PM UTC+1, Roman W wrote:
    > poziom
    >
    > W mojej branży FPGA daje niższe opóźnienia.
    >
    > RW

    Są jakieś standardowe benczmarki do porównywania FPGA, CPU, GPU?
    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2016-02-19 23:38:06
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Fri, 19 Feb 2016 14:06:58 -0800 (PST), "M.M." <m...@g...com>
    wrote:
    > Są jakieś standardowe benczmarki do porównywania FPGA, CPU, GPU?

    U mnie nie, za dużo zależy od konkretnego zastosowania.

    RW

  • 24. Data: 2016-02-20 12:18:20
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-02-19 23:06, M.M. wrote:
    > Są jakieś standardowe benczmarki do porównywania FPGA, CPU, GPU?

    Nie przypuszczam abyś był w stanie porównać dwie różne domeny wprost bez
    kontekstu. Przydatnośc takich benchmarków byla by nikła a zastosowanie
    czasem powoduje że optymalne algorytmy są inne.

  • 25. Data: 2016-02-20 14:51:16
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Saturday, February 20, 2016 at 12:19:32 PM UTC+1, Sebastian Biały wrote:

    > Nie przypuszczam abyś był w stanie porównać dwie różne domeny wprost bez
    > kontekstu. Przydatnośc takich benchmarków byla by nikła a zastosowanie
    > czasem powoduje że optymalne algorytmy są inne.

    Przydatność byłaby taka, że osoba przeglądająca benchmark, wiedziałby w
    jakich zastosowaniach, jakim nakładem pracy i kosztów, uzyskano dany efekt.
    Innymi słowy, wiedziałaby do czego warto stosować i z jakim narzutem
    pracy i kosztów dane zastosowanie się wiąże.

    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2016-02-20 15:13:11
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-02-20 14:51, M.M. wrote:
> [...]
    > Innymi słowy, wiedziałaby do czego warto stosować i z jakim narzutem
    > pracy i kosztów dane zastosowanie się wiąże.

    Tak jak mówie, benchmarki sa przydatne tylko do zbliżonych architektur.
    Dla różnych, a cpu i fpga są fundamentalnie różne, trzeba wiedzieć co
    się robi. W ogólności fpga zawsze wygra ponieważ fpga da się przerobić
    na procesor szeregowy (pomijam czy akurat ~4GHz). W drugą stronę się nie
    da. Ale patrząc na to ekonomicznie fpga są absurdalnie drogie zaróno pod
    kątem krzemu jak i ludzi którzy je "programują".

    Gdyby ktoś sprzedawał fpga ktore potrafi pomiescić core AVR za $5 to idę
    o zakład że typowe uC znikneły by z rynku w mgnieniu oka. Z przyczyn
    pozatechnicznych tak nie jest.

  • 27. Data: 2016-02-21 00:46:23
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Sat, 20 Feb 2016 05:51:16 -0800 (PST), "M.M." <m...@g...com>
    wrote:
> [...]
    > Innymi słowy, wiedziałaby do czego warto stosować i z jakim
    narzutem=
    > pracy i kosztów dane zastosowanie się wiąże.

    Osoba = pracownik konkurencyjnej firmy ;-)

    RW

  • 28. Data: 2016-02-22 11:30:57
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Sunday, February 21, 2016 at 12:46:25 AM UTC+1, Roman W wrote:
    > dany ef=
    > narzutem=
    >
    > Osoba = pracownik konkurencyjnej firmy ;-)
    >
    > RW

    Albo
    Osoba = potencjalny klient chcący zakupić trochę sprzętu komputerowego.

    Pozdrawiam

  • 29. Data: 2016-02-22 20:54:42
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Mon, 22 Feb 2016 02:30:57 -0800 (PST), "M.M." <m...@g...com>
    wrote:
    > Albo
    > Osoba = potencjalny klient chcący zakupić trochę sprzętu komput=
    > erowego.

    Producent sprzetu nie zrobi wiarygodnego benchmarku do HFT.

    RW

  • 30. Data: 2016-02-22 23:30:02
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Monday, February 22, 2016 at 8:54:45 PM UTC+1, Roman W wrote:

    > Producent sprzetu nie zrobi wiarygodnego benchmarku do HFT.
    >
    > RW

    Jeden producent na pewno nie. Jakby robiło kilku, to byśmy przynajmniej
    wiedzieli, że każdy swoje starał się zrobić jak najlepiej. Nie ciągnijmy,
    nie ma, to nie ma.