  • 11. Data: 2011-04-10 13:11:39
    Temat: Re: F1 - DRS
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 10 Apr 2011 13:03:52 +0200, Tomasz Pyra wrote:

    >No i cały bezsens - wyniki nie są wypracowane a wylosowane.
    >Bo wiadomo że przy takich regułach jadący z tyłu bez problemu objeżdża
    >tego z przodu i wtedy zamieniają się miejscami i ten z tyłu bez problemu
    >wyprzedza tego przed nim.

    No chyba ze ten z tylu jednak jezdzi szybciej i ucieka.

    Powysza dwojka akurat pieknie walczyla - nie wiem czy nadazyli by im
    tego DRS przelaczac :-)

    J.

  • 12. Data: 2011-04-10 13:13:14
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-04-10 12:49, Cavallino pisze:

    > Jeden za drugim - czyli bez sensu.

    Nazywało się to walką na torze i było sensem tego sportu.

    > A mają się wyprzedzać.
    > Im częściej tym lepiej.

    No to najlepiej by było gdyby u prowadzącego w wyścigu sędziowie
    wyłączali silnik i uruchamiali go dopiero jak przestanie być prowadzącym
    - wtedy wyprzedzania by było najwięcej.

    > I prawidłowo.

    Ja tam wolałem F1 gdzie kierowcy się wyprzedzali, bo dziś się tylko
    objeżdżali.

  • 13. Data: 2011-04-10 15:20:56
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > No i cały bezsens - wyniki nie są wypracowane a wylosowane.

    Nie pieprz bzdur.
    Nikt nic nie losuje - jesteś mniej niż sekundę za, to możesz użyć DRS.
    Ta sekunda to dlatego, żeby nie stanowiło to broni defensywnej, tak jak się
    stało z KERS.
    Przecież zawsze za kimś się jedzie.

    Jeśli się nie podoba - to możesz gardłować przeciwko spojlerom, które
    uniemożliwiają normalne wyprzedzanie.
    Goły bolid jak z lat 50-tych, szerokie opony - i wtedy DRS nie będzie
    potrzebny.

    > Bo wiadomo że przy takich regułach jadący z tyłu bez problemu objeżdża
    > tego z przodu i wtedy zamieniają się miejscami i ten z tyłu bez problemu
    > wyprzedza tego przed nim.

    I bardzo ładnie.
    Wyścig ciężarnych krów rozstrzygany w boksach podobał się chyba tylko
    masochistom.

  • 14. Data: 2011-04-10 15:22:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > No chyba ze ten z tylu jednak jezdzi szybciej i ucieka.

    Dokładnie - Hamiltonowi ani razu DRS nie pomógł w wyprzedzeniu Heidfelda, w
    odwrotną stronę udało się za pierwszym razem.
    Po prostu był wolniejszy i tyle.

    > Powysza dwojka akurat pieknie walczyla - nie wiem czy nadazyli by im
    > tego DRS przelaczac :-)

    Przecież chyba nie mogli obaj użyć DRS na tym samym okrążeniu.

  • 15. Data: 2011-04-10 15:24:32
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Nazywało się to walką na torze i było sensem tego sportu.

    Nie - to była walka w boksach a nie na torze.
    Walka na torze była niemożliwa przez specyfikę bolidu, dającą fory temu z
    przodu.
    Nawet gdy wyprzedzający był o wiele szybszy.

    Przypadek Alonso z Pietrowem jasno to wyjaśnia.

    > Ja tam wolałem F1 gdzie kierowcy się wyprzedzali

    Ja też, ale od tego czasu minęło 50 lat.
    I bardzo dobrze że do tego wracamy.

  • 16. Data: 2011-04-10 19:05:58
    Od: MMS <n...@S...interia.pl>

    W dniu 2011-04-10 13:19, Cavallino pisze:

    > On sobie sam decyduje kiedy docisk włączyć.
    A mi się wydawało, że ktoś trzeci o tym decydował. Kierowca mógł tego
    użyć lub nie ale w wyznaczonych ramach czasowych.
    A jeśli tak, to to jest wielkie G a nie wyścigi.

  • 17. Data: 2011-04-10 19:30:13
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2011-04-10 12:49, Cavallino pisze:

    > A mają się wyprzedzać.
    > Im częściej tym lepiej.

    A ja myślałem, że najszybszy bolid z najlepszym kierowcą ma jako
    pierwszy dojechać do mety. A tak, przy mnożeniu tych komplikacji, zasad
    i rozwiązań technicznych to F1 zbliża się czystością do poziomu polskiej
    Ekstraklasy...

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 18. Data: 2011-04-10 20:18:39
    Od: Mega <m...@p...wp.pl>

    Dnia Sun, 10 Apr 2011 11:40:44 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

> [...]
    > go można tylko w wyznaczonych fragmentach trasy i tylko w sytuacji
    > ataku, czyli kiedy strata do poprzedzającego jest mniejsza niż sekundę.
    > Do tego jeszcze dochodzą jakieś pomniejsze reguły.
    >
    > Czyli w skrócie - jadący z przodu, na prostych jedzie hamowany hamulcem
    > aerodynamicznym, a goniący go może jechać dużo szybciej.
    >
    > Sytuacja na torze pokazuje że jadący z przodu jest tak spowolniony, że
    > nie ma nic do gadania przy tak dużej różnicy oporu.
    > Ale co to za atrakcja oglądać wyprzedzanie zaplanowane przez sędziowski

    W NFS był kiedyś system "catch up" spowalniający prowadzącego i grało
    się z nim o wiele przyjemniej :)
    Ale to nie znaczy że ma to sens w F1, jak się tylko ogląda wyścig.

    --
    Pzdr.
    Mega

  • 19. Data: 2011-04-10 20:43:48
    Od: MMS <n...@S...interia.pl>

    W dniu 2011-04-10 21:48, Cavallino pisze:

    > Może użyć, jeśli jest blisko poprzednika - po to aby stosować to w celu
    > wyprzedzania, a nie obrony.

    Czyli to fikcja, a nie wyścig :(
    Wystarczy, że się zbliży i może odpalić odrzutowca, a broniący może
    tylko patrzyć jak się oddala.

  • 20. Data: 2011-04-10 20:48:34
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "MMS" <n...@S...interia.pl> napisał w wiadomości

    > A mi się wydawało, że ktoś trzeci o tym decydował.

    To źle Ci się wydawało.