  • 11. Data: 2011-03-16 17:27:53
    Temat: Re: F-ra Vat marża w GSM na allegro
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "boxfish" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:ilqnlv$5q9$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie ale można ciąć w pręta (czyt. oszczędzać) i sprzedaż pchać jako komis
    > a jak się trafi uparty to mu wystawić fakturę ale z przeniesieniem na
    > niego kosztów (czyli + Vat)

    No ale co, to Ty bys chcial, zeby ten sprzedajacy - w przypadku zakupu
    telefonu za 800 i sprzedazy za 1000 - placil zamiast 37,40 VATu az 187
    zl????

    Wtedy by nie "cial w preta", gdyby z wlasnej woli dal sie oskubac fiskusowi
    na ponad 150 zl wiecej?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 12. Data: 2011-03-16 17:31:43
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Wtedy by nie "cial w preta", gdyby z wlasnej woli dal sie oskubac
    > fiskusowi na ponad 150 zl wiecej?
    mialo byc "prawie" a nie ponad :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 13. Data: 2011-03-17 15:30:02
    Od: Paweł Gąska <c...@o...pl>

    Witam,

    W odpowiedzi na maila od Liwiusz
    z dnia: 2011-03-16 16:32:

    > To można nie być płatnikiem VATu i wystawiać faktury VAT marża?
    masz rację nie można :)
    komis jest płatnikiem VATu, ale kupił towar od nie płatnika
    http://fakturavat.info/system-vat-marza---sprzedaz-t
    owarow-uzywanych-

    Paweł

  • 14. Data: 2011-03-17 17:14:43
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 16 Mar 2011 18:24:09 +0100, w <ilqrno$tjc$1@news.onet.pl>, "SDD"
    <s...@t...pl> napisał(-a):

    > Na fakturze bedzie 1000 zl brutto i tyle.
    > Calosc wrzucasz w koszty

    Bezedura.
    Na fakturze będzie:
    - 800zł ze stawką zw.
    - 200zł (brutto) ze stawką 23%

    23% z 200zł wrzucasz w VAT (odliczasz), resztę w koszty.

  • 15. Data: 2011-03-17 17:40:34
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 17 Mar 2011 18:14:43 +0100, r...@k...pl napisał(a):

    > Bezedura.
    > Na fakturze będzie:
    > - 800zł ze stawką zw.
    > - 200zł (brutto) ze stawką 23%
    >
    > 23% z 200zł wrzucasz w VAT (odliczasz), resztę w koszty.

    Bezedura
    http://ksiegowosc.infor.pl/poradniki/401,2244,4,.htm
    "Podatnicy wystawiający fakturę VAT marżę nie muszą wyszczególniać na niej
    swojej marży, wystarczy, że wpiszą kwotę należności ogółem cyframi i
    słownie."

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Nie to co trole z polskiego usenetu ... ci to sami madrale..." - Paweł

  • 16. Data: 2011-03-17 18:55:15

    Thu, 17 Mar 2011 17:40:34 +0000, w <1pwde4hphpa3b$.dlg@lepper.institute.com>,
    Waldek Godel <n...@o...info> napisał(-a):

> [...]
    > "Podatnicy wystawiający fakturę VAT marżę nie muszą wyszczególniać na niej
    > swojej marży, wystarczy, że wpiszą kwotę należności ogółem cyframi i

    No rzeczywiście -- smutne, ale prawdziwe.