  • 1. Data: 2010-10-12 08:34:34
    Temat: Era klient indywidualny na biznesowego.
    Od: RadekD <r...@p...onet.pl>

    W styczniu kończy mi się umowa na telefon dla klienta indywidualnego
    jak na razie szykuje się podpisanie kolejnej lojalki.
    Ale na wiosnę chciałbym ten numer przenieść na taryfę biznesową.

    I tak się zastanawiam - w styczniu podpiszę umowę to jak będzie
    wyglądało przejście na biznesową taryfę ? Kolejna lojalka
    począwszy od daty zakończenia umowy na klienta indywidualnego ?
    Czy "kasacja" umowy indywidualnej i podpisanie nowej umowy biznesowej?

  • 2. Data: 2010-10-12 08:44:36
    Temat: Re: Era klient indywidualny na biznesowego.
    Od: lukket <l...@g...pl>

    W dniu 2010-10-12 10:34, RadekD pisze:
> [...]
    > począwszy od daty zakończenia umowy na klienta indywidualnego ?
    > Czy "kasacja" umowy indywidualnej i podpisanie nowej umowy biznesowej?

    Jeżeli przenosisz numer na swoją DG, to nic ci się nie zmieni w
    warunkach umowy. Po prostu zmieniane są dane posiadacza na dane firmy, a
    taryfa zostaje ta sama aż do końca podpisanej umowy.
    pozdr

  • 3. Data: 2010-10-12 16:38:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "lukket" <l...@g...pl> napisał w
    > Jeżeli przenosisz numer na swoją DG, to nic ci się nie zmieni w
    > warunkach umowy. Po prostu zmieniane są dane posiadacza na dane
    > firmy, a taryfa zostaje ta sama aż do końca podpisanej umowy.

    Czyli zostanie taryfa "prywatna" ?

    A urzad skarbowy nie bedzie roscil pretensji w razie kontroli ?
    Jest faktura to prosze pokazac umowe .. zaraz - dlaczego ta umowa
    za wczesnie zawarta ..

    J.

  • 4. Data: 2010-10-12 17:04:11
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Czyli zostanie taryfa "prywatna" ?

    A chcialbys panstwowa? A moze samorzadowa?
    Majac telefon "na DG" mozna korzystac z wszystkich taryf, jakie udostepnia
    operator - z wyjatkiem tych, gdzie regulamin w sposob wyrazny stwierdza, ze
    nie moze byc ona wykorzystywana w celach zwiazanych z dzialanoscia
    gospodarcza.

    > A urzad skarbowy nie bedzie roscil pretensji w razie kontroli ?
    > Jest faktura to prosze pokazac umowe .. zaraz - dlaczego ta umowa za
    > wczesnie zawarta ..

    Ale jak za wczesnie?
    Przed Twoimi narodzinami?
    Przeciez umowa czy na DG czy na zwykla osobe fizyczna jest umowa z tym samym
    fizycznie czlowiekiem, ktory urodzil sie tego a tego dnia (i umrze tego a
    tego). Status przedsiebiorcy nic tu nie zmienia. Nie stajesz sie innym
    czlowiekiem zakladajac DG. Nie resetuje Ci sie od tego PESEL (ani pamiec).

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2010-10-12 17:15:18
    Od: lukket <l...@g...pl>

    W dniu 2010-10-12 18:38, J.F. pisze:

    > Czyli zostanie taryfa "prywatna" ?
    >
    > A urzad skarbowy nie bedzie roscil pretensji w razie kontroli ?
    > Jest faktura to prosze pokazac umowe .. zaraz - dlaczego ta umowa za
    > wczesnie zawarta ..

    Tak, taryfa zostanie prywatna, nigdzie nie jest napisane, że na firmę
    można posiadać tylko taryfę biznesową. Ba, nawet klient - firma może w
    każdym momencie podpisać nową umowę w jakiejkolwiek taryfie obojętnie
    czy prywatnej czy biznesowej. Co najwyżej przy umowie na firmę mogą nie
    obowiązywać jakieś usługi dodatkowe które dedykowane są dla klientów
    prywatnych.

    Przy okazji - przy zmianie danych na DG nie zmienia się podmiot, więc
    umowa zostaje w praktyce ta sama. Inna sprawa jest przy jakiejkolwiek
    spółce etc. - tu w ramach cesji umowa jest zawierana "na nowo", ale
    ciągle na tych samych warunkach.

  • 6. Data: 2010-10-12 17:46:16
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    lukket napisał(a):

> [...]
    > umowa zostaje w praktyce ta sama. Inna sprawa jest przy jakiejkolwiek
    > spółce etc. - tu w ramach cesji umowa jest zawierana "na nowo", ale

    A jak sprawa wygląda gdy umowa jest na DG, która została już zamknięta?
    Wogóle to nie bardzo rozumiem skąd popularność usług skierowanych do DG.

    --
    M.

  • 7. Data: 2010-10-12 18:38:06
    Od: lukket <l...@g...pl>

    W dniu 2010-10-12 19:46, Shreek pisze:

    > A jak sprawa wygląda gdy umowa jest na DG, która została już zamknięta?
    > Wogóle to nie bardzo rozumiem skąd popularność usług skierowanych do DG.

    Teoretycznie właściciel numeru ma obowiązek informowania o zmianach, a w
    praktyce dopóki tego nie zgłosi, lub ktoś nie sprawdzi aktualnych
    danych, to umowa biznesowa może sobie trwać... Przy DG przecież nie
    trzeba się legitymować aktualnym wpisem tak jak przy spółkach z KRS.
    Wychodzi na to, że jest jakaś luka tutaj, albo o czymś nie wiem...

  • 8. Data: 2010-10-12 21:07:20
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    lukket napisał(a):

    > Teoretycznie właściciel numeru ma obowiązek informowania o zmianach, a w
    > praktyce dopóki tego nie zgłosi, lub ktoś nie sprawdzi aktualnych
    > danych, to umowa biznesowa może sobie trwać... Przy DG przecież nie

    No właśnie, a nawet jak sprawdzi to co?
    Jeśli nie wykorzystujesz faktury do "nie wiem czego" to co za różnica
    czy jest ona na Imię i Nazwsiko czy na Firmę.
    Dla operatora to też jest bez różnicy.

    Wydaje mi się, że to tylko sposób na pogrupowanie klientów. Ci z DG są
    potencjalnie lepszymi konsumentami "minut", więc statystycznie można im
    przygotować "lepszą" ofertę.

    Podobnie jak np. w Makro - sklep dla DG. Na dobrą sprawę oprócz jakiś
    tam promocji to ceny niejednokrotnie wyższe niż w hipermarkecie.

    --
    M.

  • 9. Data: 2010-10-14 08:17:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...pl> napisał
> [...]
    > wiadomości
    > A chcialbys panstwowa? A moze samorzadowa?
    > Majac telefon "na DG" mozna korzystac z wszystkich taryf, jakie

    Ale kolega jak rozumiem chcialby miec taryfe "biznesowa", ktore sa
    czesto korzystniejsze.

> [...]
    > zmienia. Nie stajesz sie innym czlowiekiem zakladajac DG. Nie
    > resetuje Ci sie od tego PESEL (ani pamiec).

    Ale czy kontrola skarbowa aby na pewno uwaza tak samo ? :-)
    Bo ze lubia sprawdzic istnienie umow to wiem.

    J.

  • 10. Data: 2010-10-14 08:25:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Shreek" <p...@M...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:i92imb$ju$1@news.onet.pl...

    > No właśnie, a nawet jak sprawdzi to co?
    > Jeśli nie wykorzystujesz faktury do "nie wiem czego" to co za
    > różnica czy jest ona na Imię i Nazwsiko czy na Firmę.
    > Dla operatora to też jest bez różnicy.

    Dawniej i w innych branzach tak calkiem bez roznicy nie bylo/nie
    jest - a to mu trzeba wystawic bylo rachunek uproszczony a nie
    fakture, zarejestrowac na kasie fiskalnej, klient oswiadczenie
    skladal ze jest platnikiem VAT .. ale operatora telekomunikacyjnego
    to faktycznie nie dotyczy/lo.

    > Podobnie jak np. w Makro - sklep dla DG. Na dobrą sprawę oprócz
    > jakiś tam promocji to ceny niejednokrotnie wyższe niż w
    > hipermarkecie.

    Prawdziwa dzialalnosc dostaje tam znizki za hurtowe zakupy :-)

    Ale dla nich to moze byc sposob na unikniecie odpowiedzialnosci z
    tytulu sprzedazy konsumenckiej, i moze troche zabezpieczenie przed
    zlodziejami - jak widac biznes juz dlugie lata ciagna i nie
    narzekaja.

    J.