  • 11. Data: 2009-09-30 18:53:17
    Temat: Re: Energooszczedny PC
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Tue, 29 Sep 2009 21:49:00 +0100,
    Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp> screamed:
    > Jak byscie polecili zrobic energooszczedny PC?
    > Ma miec 1-2 HDD 3.5" SATA, gigabit eth, drugi moze byc 10/100 eth. Ma
    > dzialac na tym Linux.

    Skoro oszczędny to czemu nie 1-2 HDD 2.5" SATA?

    > Jest realne zejscie z czyms takim ponizej 20W?

    Nie z HDD 3.5".

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:219B ]
    [ 20:52:38 user up 12211 days, 8:47, 1 user, load average: 0.24, 0.81, 0.59 ]

    Printed on 100% recyclable phosphor.

  • 12. Data: 2009-09-30 20:15:06
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Sebastian Biały pisze:

    > a) ITX, Atom + 1GB
    > b) Zasilacz ATX
    > c) dysk ~750GB
    >
    > = 40W. Niżej nie da rady zejść w tej konfiguracji. Wiec jeśli zależy Ci
    > na czymś naprawdę oszczędnym to może ... router na MIPS/PPC z linuxem i
    > dysk na USB. Wydajnośc żadna, ale moc < 10W (!).

    Bardzo sensowne podejście. Jako bardziej minimalistyczna wersja
    "routera" wystarczy płytka Propox mmNet1002 - dysk podłączysz na USB ale
    niestety Ethernet jest jeden i to tylko 10/100.

    Zainteresuj się też gotowymi NASami, może coś znajdzie się akurat dla
    Ciebie? Na początek obejrzyj D-Link DNS-313:
    http://www.ceneo.pl/882818
    http://www.camino.pl/opis.php3?ID=34761

    Ma miejsce na 1 dysk SATA, Ethernet 10/100/1000 i jedno gniazdko USB
    (np. na kolejny dysk na zewnątrz). Takie urządzenia są dosyć dobrze
    "rozgryzione" i nie ma problemu w przyszłości postawić na nich np.
    Linuxa robiącego dużo innych rzeczy oprócz serwowania plików. Tu jest
    strona o nieco większym 2-dyskowym NAS:
    http://wiki.dns323.info/

    Wyniki pomiarów poboru mocy masz na końcu tej strony:
    http://wiki.dns323.info/information:benchmarks

    Wychodzi na to, że podczas intensywnego działania taki 2-dyskowy
    serwerek ciągnie do 24W.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 13. Data: 2009-09-30 20:30:47
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Mariusz 'Lesio' Leśnikowski wrote:
    > Poszukaj plyt ALIX, moze akuratnie sprosta Twoim wymaganiom.

    Ciekawe plyty!
    Niestety nie ma SATA (a chcialbym conajmniej 2).

    --
    Jerry1111

  • 14. Data: 2009-09-30 20:46:10
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Michal Smolnik wrote:

    > A sprawdzałeś www.ieiworld.pl?

    Udalo sie pdf do dwoch sciagnac (2kbps) i oba mialy za duzo pradu. Plyta
    z procem i pamiecia bierze tam ok. 12W.

    --
    Jerry1111

  • 15. Data: 2009-09-30 21:00:55
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Adam Dybkowski wrote:

    > Bardzo sensowne podejście. Jako bardziej minimalistyczna wersja
    > "routera" wystarczy płytka Propox mmNet1002 - dysk podłączysz na USB ale
    > niestety Ethernet jest jeden i to tylko 10/100.

    W routerze masz czesto dwa niezależne 10/100, a dodatkowo czesto jeden z
    nich da się podzielić na pare sztuk wirtualnych. Efektem czego moj mały
    Edimax ma wbudowane pięć ethernetów 10/100 i USB. I zjada <4W. Po
    podpięciu dysku 2.5 na USB zjadał grubo poniżej 10W. Szybszy Asus z
    32/64MB RAM ciągnie normalnego Debiana i masz wszelkie bajery (włacznie
    ze swap na usb jak ramu brakuje ;) a dysk miesci się w środku obudowy ;).

  • 16. Data: 2009-09-30 21:09:02
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Marek Lewandowski wrote:

    > Mój lapek ze wszystkim (w tym LCD) ciągnie z baterii średnio 16-20W.
    > Core2Duo 2.5GHz, 4GB RAM, 1xSATA HDD, Radeon. Przy odtwarzaniu video w
    > HD potrzeba nieco ponad 20W. Gigabit ethernet ma jeden.
    > Może to byłoby rozwiązanie dla Ciebie? Jak weźmiesz niższe CPU, mniej
    > RAM, wsadzisz drugi HDD do baya, a drugi ethernet na ExpressCard to
    > przy zgaszonym LCD powinno wyjść poniżej 20W.

    Jako wyjscie awaryjne myslalem o netbooku (te cholery jakos chodza po
    6-7h na baterii). Musze tylko sprawdzic czy tam jest normalny 2.5"HDD i
    czy da sie dvd zamienic na drugi dysk.

    --
    Jerry1111

  • 17. Data: 2009-09-30 21:14:14
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Adam Dybkowski wrote:

    > Bardzo sensowne podejście. Jako bardziej minimalistyczna wersja
    > "routera" wystarczy płytka Propox mmNet1002 - dysk podłączysz na USB ale
    > niestety Ethernet jest jeden i to tylko 10/100.

    Myslalem juz o tym i chyba jednak chce cos bardziej
    'komputoropodobnego'. NAS tak samo - wolalbym (jesli sie da) bardziej
    PC-podobne.

    > Wyniki pomiarów poboru mocy masz na końcu tej strony:
    > http://wiki.dns323.info/information:benchmarks
    >
    > Wychodzi na to, że podczas intensywnego działania taki 2-dyskowy
    > serwerek ciągnie do 24W.

    No i taki pobor to gorna granica normy dla mnie, czyli nadaloby sie.
    Teraz trzeba znalezc cos podobnego z procem x86 (zeby zycie se ulatwic ;-) )

    NAS/router to dla mnie bedzie wyjscie 'desperackie'.

    --
    Jerry1111

  • 18. Data: 2009-09-30 21:15:00
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Cezar wrote:

    > "Jerry1111" <j...@w...pl.pl.wp> wrote in message

    > moj Via Epia 1GHz z dodatkowa karta sieciowa i dyskiem 2.5" PATA pobiera
    > 11-13W podczas normalnej pracy (router).

    A mozesz jakies szczegoly? Moze link?

    --
    Jerry1111

  • 19. Data: 2009-09-30 22:00:12
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Jerry1111 wrote:
    > Jak byscie polecili zrobic energooszczedny PC?
    > Ma miec 1-2 HDD 3.5" SATA, gigabit eth, drugi moze byc 10/100 eth. Ma
    > dzialac na tym Linux.

    Znalazlem jeszcze inny link:
    http://www.itx-warehouse.co.uk/productlist.aspx?Cid=
    42

    Na razie sie przegryzam przez pdfy...

    A co do dysku - pewnie sie skonczy na 2.5" (w sumie nie wiem czemu mi
    sie 3.5 napisalo wczoraj - pewnie z 'automatu').

    --
    Jerry1111

  • 20. Data: 2009-09-30 22:36:04
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    > A mozesz jakies szczegoly? Moze link?

    Taka plyta:
    http://www.via.com.tw/en/products/embedded/ProductDe
    tail.jsp?id=81
    do tego obudowa ITX z zasilaczem 12V

    oczywiscie nie spelnia Twoich zalozen (brak GBE oraz SATA) bo to bylo
    skladane pare lat temu ale wspoczesne EPIA juz wszystko maja.

    c.