  • 1. Data: 2013-11-12 16:15:07
    Temat: Elektroniczny doradcza Eco Drive
    Od: anacron <a...@a...pl>

    Mam taki wynalazek a aucie. Dziwne to bo czasami karze ciągnąć do
    3,5krpm a czasami przy 2krpm pokazuje, aby wyższy wrzucić. Zalezy
    oczywiście od tego jak mocno wciśnie się pedał.

    Ktoś wie jak to działa? Pytam, bo próbowałem według tego jeździć i przy
    dwóch zbiornikach wyjeżdżonych wyszło spalanie o jakieś 0,7 wyższe niż
    jazda na wyczucie, pomijając już, że czasami to się przyspieszyć nie
    dało, jakby bazować na tym. Na szczęście mogę to wyłączyć. Ale pytanie
    jak to działa? :D

    --
    anacron
    aba/

  • 2. Data: 2013-11-12 21:19:49
    Temat: Re: Elektroniczny doradcza Eco Drive
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2013-11-12 16:15, anacron pisze:
> [...]
    > jazda na wyczucie, pomijając już, że czasami to się przyspieszyć nie
    > dało, jakby bazować na tym. Na szczęście mogę to wyłączyć. Ale pytanie

    Ta sama trasa użyta do testu? Wystarczy że jak jeździłeś na eco było
    więcej pod górę, inny wiatr, inna temp zewnętrzna i pomiar jest nie
    miaro dajny.
    Pomyśl jak to może działać ?! Do komputera "Eco": czujnik na
    wtryskiwaczach wysyła dane o dawkach, czujnik położenia wału impulsy
    obrotów, czujnik temp zewnętrzna, czujnik temp silnika do tego jeszcze
    może być pobierana prędkość pojazdu. Komputer eco ma podane wzorce
    zachowań i rezultaty na ich podstawie oraz wskaźnikach z czujników
    podpowiada Ci jak masz jechać.

    >Dziwne to bo czasami karze ciągnąć do
    > 3,5krpm a czasami przy 2krpm pokazuje, aby wyższy wrzucić.
    Nic dziwnego! Pod wzniesienie(nawet takie którego subtelnie nie
    wyczuwasz) lepiej jak będziesz ciągnął do 3500 rpm na prostej drodze
    albo zjeździe lepiej jak wrzucisz wcześniej następny bieg.

  • 3. Data: 2013-11-12 23:00:03
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2013-11-12 21:19, hisjusz pisze:

    > Ta sama trasa użyta do testu? Wystarczy że jak jeździłeś na eco było
    > więcej pod górę, inny wiatr, inna temp zewnętrzna i pomiar jest nie
    > miaro dajny.

    Dwa zbiorniki to jakieś 1500 - 2000 km dla współczesnego samochodu, więc
    "więcej pod górę" raczej nierealne. Wiatr - może, ale nie na tą skalę.
    Temperatura tym bardziej. 0,7 l/100 km to różnica jak między trasą w
    pojedynkę, a trzy osoby z poważnym bagażem, albo minus 5 vs plus 35 i
    klima na max. Albo polska międzymiastowa vs. Niemcy ile-fabryka-dała.
    Więc albo ekonomizer działa idiotycznie, albo użytkownik idiotycznie
    traktuje ekonomizer.
    Powyższe pod warunkiem, że użytkownik dobrze odczytuje i realizuje
    wskazania.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański