  • 1. Data: 2011-10-01 20:53:14
    Temat: Eksplozja silnika - Lancia K, 5 cyl
    Od: " Michał" <m...@W...gazeta.pl>

    Witam,

    Stało się, kolejny silnik....

    Lancia K kolegi - mi silnik "eksplodował" na A4 @ coś
    w okolicy 110..140km/h na 4 biegu.

    Coś strzeliło dość mocno tylko auto ma całkiem ok wyciszenie to było ciszej
    niż w leganzie jak "korba zrobiła dziurę" tylko dymu z 10x więcej,
    stracił moc i po jakimś 0.3 sekundy było słychać gięcie i mielenie
    metalu (nie zdążyłem luzu wrzucić), to co się mogło stać ?

    Pasek rozrządu przeskoczył z zmieliło wszystkie zawory ?
    czy korbowód zmieliło, chmura dymu za autem była spora
    z pod maski też po zatrzymaniu i rozbryzgało olej generalnie
    gdzieś znikł bo go nie było.

    Co mogło być powodem ?

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2011-10-01 20:56:14
    Temat: Re: Eksplozja silnika - Lancia K, 5 cyl
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2011-10-01 20:53, Michał pisze:
> [...]
    > czy korbowód zmieliło, chmura dymu za autem była spora
    > z pod maski też po zatrzymaniu i rozbryzgało olej generalnie

    Film masz?

  • 3. Data: 2011-10-01 21:09:08
    Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>

    megrims <m...@i...pl> napisał(a):

    > Film masz?

    Z komory silnika ? nie mam ale jak będzie jasno można by zrobić,
    bo stoi obok safrane :) nie dobra jaja - bo safranem sobie zaraz
    wrócę a to już nie odpali :(

    Ciekawy jestem tylko co się stało

    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2011-10-01 21:15:10
    Od: megrims <m...@i...pl>

    (ciach)

    > Pozdrawiam.

    Imo to pewnie dowiedzenie się tak na prawdę co się stało
    będzie wymagało rozebrania silnika, a to pociągnie koszta
    jakieś. Nawet jeśli zrobisz to sam, to czas, utylizacja
    odpadów: złomu, oleju itp.

    Zastanowić się trzeba co zrobić: poszukać dobrej motoryny
    na allegro, przełożyć i już.

  • 5. Data: 2011-10-01 21:25:15
    Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > odpadów: złomu, oleju itp.
    >
    > Zastanowić się trzeba co zrobić: poszukać dobrej motoryny

    Sam to raz akumulator wymieniałem bo noc była, i olej dolewam
    i żarówkę potrafię zmienić i kabelek podpiąć :)

    Zrobić trzeba: sprzedać/zezłomować nie ma sensu nic naprawiać,
    niestety, za stare auto fajniejsze da się kupić w cenie silnika...

    Dziura duża chyba jest od spodu silnika

    pozdrawiam.

  • 6. Data: 2011-10-02 00:50:46
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 01-10-2011 20:53, Michał pisze:

> [...]
    > stracił moc i po jakimś 0.3 sekundy było słychać gięcie i mielenie
    > metalu (nie zdążyłem luzu wrzucić), to co się mogło stać ?

    Czy po gięciu metalu słychać było kolejne strzały?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 7. Data: 2011-10-02 11:16:33
    Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>

    > Czy po gięciu metalu słychać było kolejne strzały?

    raczej nie bardziej jeden dłuższy przechodzący w mielenie metalu

  • 8. Data: 2011-10-02 12:27:44
    Od: scobowski <s...@a...tlen.pl>

    W dniu 2011-10-02 11:16, Michał pisze:

    > raczej nie bardziej jeden dłuższy przechodzący w mielenie metalu

    A mgła? A Brzoza?

  • 9. Data: 2011-10-02 17:37:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 1 Oct 2011 19:09:08 +0000 (UTC), Michał napisał(a):

    > Z komory silnika ? nie mam ale jak będzie jasno można by zrobić,
    > bo stoi obok safrane :) nie dobra jaja - bo safranem sobie zaraz
    > wrócę a to już nie odpali :(
    > Ciekawy jestem tylko co się stało

    My tez bardzo ciekawi, wiec filmuj poki jasno :-)

    J.

  • 10. Data: 2011-10-02 17:51:46
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 01.10.2011 20:53, Michał pisze:
> [...]