eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Ekoterrorysci znowy w akcji
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 1

  • 1. Data: 2010-09-21 18:33:09
    Temat: Ekoterrorysci znowy w akcji
    Od: gogi <g...@W...pl>

    Witam,
    ekoterrorysci znowu daja o sobie znac blokujac rozbudowe S7 w okolicach
    Skarzyska :)
    http://tinyurl.com/2d5o6eu

    Ciekaw jestem czy oni nie jezdza samochodami, czy z kazdego
    oprotestowania moze kase dostaja. Nie mam pojecia.

    Pozdrawiam
    --
    gogi

    Za gazeta.pl:

    Budowa ekspresowej "siódemki" ze Skarżyska do granicy województwa
    poważnie zagrożona. Na drodze stanęli ekolodzy, którzy twierdzą, że
    zaszkodzi to m.in. trzem gatunkom motyli i przecina trasę wędrówek
    wilków oraz łosi.

    Siedmiokilometrowy odcinek drogi ekspresowej ma być gotowy na Euro 2012.
    Drogowcy byli nawet mile zaskoczeni wynikami przetargu, bo zgosiło się
    aż 15 firm. I oferty były przyzwoite - najtańszą wycenioną na 233 mln zł
    złożyło przedsiębiorstwo NDI z Sopotu.

    Ale okazuje się, że inwestycja jest zagrożona z innego powodu. Zgodę
    wojewody jej na realizacje oprotestowało m.in. Stowarzyszenie "Pracownia
    na rzecz Wszystkich Istot".

    Honda City - Rabat
    Kup wyjątkowo ekonomiczną Hondę City z 5000 zł rabatu. Sprawdź!
    Honda.pl
    Honda Civic - Rabat
    Pięciodrzwiowa, benzynowa i z rabatem. Zaoszczędź 5000 zł. Sprawdź!
    Honda.pl
    4,92% - Kredyt hipoteczny
    w PLN i niska marża od 1,10% w Banku BPH. Sprawdź!
    www.bph.pl
    Gazeta Biznes
    - Stowarzyszenie jest stroną postępowania. W odwołaniu twierdzi, że
    obecna lokalizacja węzła Skarżysko Północ spowoduje nieodwracalne zmiany
    środowiskowe i zagraża siedliskom trzech gatunków chronionych motyli. To
    przeplatka aurinia, modraszek telejus i modraszek alkon - informuje
    Agata Wojda, rzecznik prasowy wojewody świętokrzyskiego.

    Wyjaśnia, że odwołanie przekazano już Ministrowi Infrastruktury. - Zgoda
    na realizację inwestycji drogowej ma rygor natychmiastowej wykonalności,
    więc teoretycznie możną ją rozpoczynać. Ale decyzja czy to zrobić, czy
    poczekać na ostateczne rozstrzygnięcie w tej sprawie należy do inwestora
    - dodaje rzeczniczka.

    - To tylko wierzchołek góry lodowej. Sprawą zajmujemy się od lat - mówi
    Radosław Ślusarczyk, prezes Stowarzyszenia "Pracownia na rzecz
    Wszystkich Istot".

    Podkreśla, że nie chcą zablokować inwestycji, ale chronić tereny cenne
    przyrodniczo. - Ale już raport środowiskowy, czyli dokument
    poprzedzający wydanie decyzji środowiskowej, był wadliwy. Nie
    uwzględniał w dostateczny sposób faktu, że "siódemka" na tym odcinku
    przecina paneuropejski korytarz migracyjny dla wilków i łosi, które
    wędrują ze wschodu w stronę Niemiec. Zdaniem naukowców z Zakładu Badania
    Ssaków Polskiej Akademii Nauk to najważniejszy taki korytarz pomiędzy
    Warszawą i Krakowem. Kolejne oceny ekspertów wykazują, że żyje tam wiele
    innych cennych gatunków - podkreśla Ślusarczyk.

    Wylicza, że gdy stowarzyszenie oprotestowało przebieg drogi Generalna
    Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała porozumienia i zobowiązała
    się, że zastosuje dodatkowe zabezpieczenia ekologiczne dla tego obszaru.

    - Wycofaliśmy więc nasz protest. Ale, niestety, GDDKiA zignorowała
    ustalenia ekspertów i na miejscu przejścia dla zwierząt zaprojektowała
    węzeł drogowy Skarżysko-Północ. To praktycznie blokuje korytarz
    migracyjny i niszczy tereny, które bogactwem można porównywać z doliną
    Rospudy - przekonuje Ślusarczyk.

    GDDKiA twierdzi, że nie złamała ustaleń i przypomina, że raport wpływu,
    na podstawie którego wydano decyzje środowiskową był przygotowany przez
    niezależnych ekspertów.

    - Dopełniliśmy wszystkich wymogów. Sama sprawa toczy się od 2008 roku.
    Stowarzyszenie argumentowało wtedy, że konieczne jest zrobienie
    przejścia dla dużych zwierząt na terenie województwa mazowieckiego, oraz
    dostosowanie mostu na rzece Oleśnicy na potrzeby zwierząt średnich. Oba
    wymogi spełniono. W efekcie na siedmiokilometrowym odcinku w naszym
    regionie drogi jest siedem przejść dla zwierząt. Teraz pojawiają się
    nieoczekiwanie kolejne żądania w sytuacji, gdy inwestycja jest bardzo
    zaawansowana - podkreśla Małgorzata Pawelec, rzecznik prasowy
    kieleckiego oddziału GDDKIA.

    - To nie jest kwestia liczby przejść, ale ich lokalizacji - odpowiada
    Ślusarczyk. Zapowiada, że jeżeli nie pomoże odwołanie do wojewody,
    stowarzyszenie będzie interweniowało w Komisji Europejskiej. - To
    inwestycja realizowana ze środków unijnych, a oni nie dają pieniędzy na
    prace łamiące ich przepisy. Myślę, że w tym przypadku łatwo będzie to
    udowodnić - dodaje.

    Węzeł Skarżysko-Północ to jeden z dwóch takich obiektów na odcinku
    "siódemki" w okolicach Skarżyska. Powstał na wniosek samorządu miasta. -
    To zapewni sprawną komunikację dla rejonów przemysłowych w tym mieście i
    odblokuje tereny inwestycyjne. Inaczej tiry będą musiały jeździć przez
    miasto - mówi Roman Wojcieszek, prezydent Skarżyska. Na ekologach nie
    zostawia suchej nitki. - Kocham przyrodę, ale to smutne i żałosne, że
    człowiek jest dla nich tak mało ważny - podkreśla.

    Czy inwestycja będzie wstrzymana? - Na razie mamy tylko informację o
    odwołaniu, nie znam jej treści. Na rozstrzygnięcie przetargu mamy 90 dni
    i na razie trudno powiedzieć jakie mogą być konsekwencje tego odwołania
    - odpowiada Małgorzata Pawelec.

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: