eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaEkonomiczne obroty silnika
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 22

  • 21. Data: 2009-04-27 09:34:18
    Temat: Re: Ekonomiczne obroty silnika
    Od: "WM " <c...@W...gazeta.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):
    > >
    > >...zeby jechac 150 potrzeba znacznie wiekszej mocy
    > >niz zeby jechac 100. I cala ekonomie diabli biora, chyba ze czas tez
    > >kosztuje.

    Zysk z lepszej sprawnosci silnika zżerany jest przez straty z większych
    oporów ruchu.


    >
    > No i zapomnialem o jeszcze jednym wniosku: jak widac jadac 100km/h,
    > lepiej jechac z obrotami rzedu 1500 niz 3000.

    No ale dla jakiejś większej prędkości od 100km/h to 3000obr/min jest okey.

    >
    > [o ile jest sie pewnym ze nie wykonczymy silnika wczesniej, bo niskie
    > obroty i duze obciazenia tez mu szkodza].
    >

    Kiedyś próbowano utrzymać wysoką sprawnosc dla niepełnych mocy,
    wyłączając część cylindrów z pracy.
    Czy nadal stosuje sie tę sztuczkę w dobie napedów hybrydowych?

    WM



    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 22. Data: 2009-04-27 15:26:28
    Temat: Re: Ekonomiczne obroty silnika
    Od: "WM " <c...@W...gazeta.pl>

    WM <c...@W...gazeta.pl> napisał(a):
    > Kiedyś próbowano utrzymać wysoką sprawnosc dla niepełnych mocy,
    > wyłączając część cylindrów z pracy.
    > Czy nadal stosuje sie tę sztuczkę w dobie napedów hybrydowych?
    >

    Nadal wyłącza się czasem cylindry, ale trudno zapanować nad wibracjami.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Variable_Cylinder_Manag
    ement

    WM

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

strony : 1 . 2 . [ 3 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: