  • 41. Data: 2011-08-11 10:19:59
    Temat: Re: Egzamin na PJ - czyli co warto wiedzieć, by jeździć bezpiecznie !
    Od: Javelin <s...@o...pl>

    Witam!

    W liście od "RoMan Mandziejewicz" datowanym 11 sierpnia 2011 (10:08:49) napisano:

    > Ja na to, że to jakiś idiota malował.

    Co nie zmienia faktu że nie widząc znaków pionowych w tym miejscu w
    którym wskazuje strzałka skręcić nie wolno. Z oznakowania wynika
    jednoznacznie ze trzeba wcześniej zmienić pas.

    --
    Javelin
    Kraków

  • 42. Data: 2011-08-11 10:45:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Javelin,

    Thursday, August 11, 2011, 10:12:09 AM, you wrote:

    > Jak chcesz to możesz kupić kilkaset buteleczek po 2ml soli fiziologinczej w
    > najbliższej aptece :D opakowania zbiorczego 1 litr bez recepty nie
    > sprzedają :D

    "Sól fizjologiczna" to roztwór hipotoniczny a nie izotoniczny :(
    Lepsze od czystej wody ale nie zastąpi roztworu izotonicznego.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 43. Data: 2011-08-11 10:49:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Javelin,

    Thursday, August 11, 2011, 10:19:59 AM, you wrote:

    > Co nie zmienia faktu że nie widząc znaków pionowych w tym miejscu w
    > którym wskazuje strzałka skręcić nie wolno. Z oznakowania wynika
    > jednoznacznie ze trzeba wcześniej zmienić pas.

    Ostatni znak ze strzałką w prawo jest już za początkiem linii ciągłej
    - gdyby to była rzeczywista sytuacja, to bym się wybronił. Ale chyba
    dopiero przed sądem :(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 44. Data: 2011-08-11 11:36:05
    Od: Javelin <s...@o...pl>

    Witam!

    W liście od "RoMan Mandziejewicz" datowanym 11 sierpnia 2011 (10:45:51) napisano:

    > "Sól fizjologiczna" to roztwór hipotoniczny a nie izotoniczny :(
    > Lepsze od czystej wody ale nie zastąpi roztworu izotonicznego.

    Ahh tutaj się nie zgodzę. Potocznie zwana sól fiziologiczna jest
    izoosmotyczna. Gdyby tak było jak piszesz dłogotrwałe podawanie
    kroplówki powodowałoby odwodnienie organizmu. Sól fizologiczna jest
    powszechnie używana do rozcieńczania leków oraz uzupełniania nagłych i
    rozległych ubytków krwi.

  • 45. Data: 2011-08-11 12:02:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 11 Aug 2011 07:38:00 +0200, Javelin napisał(a):

    > A jeszcze konkretniej w opatrunek, do jednego worka i dopiero ten worek
    > do wody z lodem

    A krew nie zakrzepnie na amen ? Moze jednak do wody .. posolonej i z
    cytrynianem sodu ?

    J.

  • 46. Data: 2011-08-11 12:10:09
    Od: Javelin <s...@o...pl>

    Witam!

    W liście od "J.F." datowanym 11 sierpnia 2011 (12:02:01) napisano:

    > A krew nie zakrzepnie na amen ?

    Po to jest lód aby w schłodzonej kończynie spowolnić procesy. Rzadko
    się zdaża żeby karetka jechała zbyt długo, a nawet jeśli to bardziej
    martwiłbym się o stan poszkodowanego niż jego kończyny. Poszkodowanego
    ratujemy a jego kończynę staramy się zabezpieczyć. Różnica znaczna.

    > Moze jednak do wody .. posolonej i z
    > cytrynianem sodu ?

    A chciałbyś żeby Ci przyszyli coś nasiąkniętego chemią spożywczą? A
    jak ktoś jest uczulony na kwas cytrynowy?

  • 47. Data: 2011-08-11 12:27:26
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-08-11 08:18, Seba pisze:

    > W sensie że co - pierdzikółko podpada pod kat.A?
    > Toć pisałeś że to motorower ;)

    Pierdzikółko nie podpadało, potem porobiłem tak, że podpada ...
    a potem kupiłem gilerę nexus 500 i już nie ma zlituj się.

    --
    Czas na odważne decyzje:

    =>>> http://www.rafalgil.pl/dusza.jpg <<<=

  • 48. Data: 2011-08-11 12:29:48
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    > Jaja sobie robisz?

    Ni huja. Na środkowym pasie ostatnia strzałka jest tylko do
    jazdy prosto.

  • 49. Data: 2011-08-11 12:32:39
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    > Ostatni znak ze strzałką w prawo jest już za początkiem linii ciągłej
    > - gdyby to była rzeczywista sytuacja, to bym się wybronił. Ale chyba
    > dopiero przed sądem :(

    A t6u chodzi o najnormalniejsze zdanie egzaminu na PJ, i załóżmy
    - chce go zdać człowiek jeszcze życiowo nie doświadczony (nie
    wiedzący, że z wszystkim i wszystkimi trza się w imię zasad
    napierdalać na wokandzie) ...

    BTW, na tym pytaniu nie tylko ja się złapałem. Kenickie też
    poległ i każdy któremu pokazywałem ;)

    Tak jest z tymi testami, że czasem trzeba się bacznie fotografii
    przyjrzeć. W tej sytuacji baczne przyjrzenie się powoduje, że
    nabierasz ochoty zmiany udzielonej odpowiedzi ... na błędną.

  • 50. Data: 2011-08-11 13:15:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Javelin,

    Thursday, August 11, 2011, 11:36:05 AM, you wrote:

    > Witam!

    > Ahh tutaj się nie zgodzę. Potocznie zwana sól fiziologiczna jest
    > izoosmotyczna.

    Izoosmotyczna ale nie izotoniczna. Natomiast co do jednego racja - dla
    przechowania fragmentu ciała do przeszczepu w zupelności
    wystarczające.

    > Gdyby tak było jak piszesz dłogotrwałe podawanie kroplówki
    > powodowałoby odwodnienie organizmu.

    Dlugotrwałe podawanie 0.9% rotworu NaCl odbywa się jedynie w szpitalu,
    przy ciągłej kontroli poziomu jonów.

    > Sól fizologiczna jest powszechnie używana do rozcieńczania leków
    > oraz uzupełniania nagłych i rozległych ubytków krwi.

    Mylisz dwa różne roztwory. Do uzupełniania nagłych i rozległych
    ubytków krwi używa się roztworu izotonicznego zawierającego oprócz
    NaCl również inne sole (np. roztwór Ringera), popularną "sól
    fizjologiczną" (czyli 0.9% roztwór NaCl) używa się raczej do
    zapewnienia dobrego nawodnienia organizmu i oczywiście jako nośnika do
    leków. Roztwór 0.9% NaCl jest lekko hipotoniczny i podczas
    długotrwałego używania należy pilnować udziału poszczególnych jonów w
    osoczu.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl