  • 1. Data: 2018-12-20 16:44:34
    Temat: ESD czy cos podobnego w EEVblogu.
    Od: s...@g...com

    Kiedys wesoly australijczyk pokazywal ESD wyzwalane za pomoca naglego siadania na
    krzesle biurowym.

    Niestety nie wypatrzylem tam wyjasnienia tego zjawiska.

    Akurat ma taki przypadek z jednym z dongli usbc-hdmi. Co jakis czas sie resetuje i
    zauwazylem ze dzieje sie to w roznych sytuacjach.

    Czasem przy tym jak ktos biurko dalej podpina zasilacz do laptopa, czasem jak kumpel
    siad na krzesle dynamicznie czasem jak inny kumpel sluchawki podpina.

    Zna ktos wyjasnienie dlaczego te amortyzatory z krzesel moga powodowac takie
    zachowanie elektroniki?

  • 2. Data: 2018-12-20 21:05:18
    Temat: Re: ESD czy cos podobnego w EEVblogu.
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    s...@g...com wrote on 20.12.2018 16:44:
> [...]
    krzesle biurowym.
    > Zna ktos wyjasnienie dlaczego te amortyzatory z krzesel moga powodowac takie

    Jesteś pewny, że to amortyzator a nie jakaś parszywa gąbka w siedzisku?
    Mam w robocie takie fajne stołki (bez żadnych amortyzatorów, ale z grubą
    warstwą gąbki), na które siadasz, wstajesz i możesz oddać strzał.

  • 3. Data: 2018-12-20 21:59:07
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 20 grudnia 2018 14:05:19 UTC-6 użytkownik Zbych napisał:

    > Jesteś pewny, że to amortyzator a nie jakaś parszywa gąbka w siedzisku?
    > Mam w robocie takie fajne stołki (bez żadnych amortyzatorów, ale z grubą
    > warstwą gąbki), na które siadasz, wstajesz i możesz oddać strzał.

    Mysle ze to amorek. Albo cos co sie dzieje jak sie dynamicznie siada.
    To krzeslo jest jakies 3m od tego dongla i go resetuje.

    Nie wykluczam ze to jest cos co przylatuje po zasilaniu albo indukuje sie w kablach
    video. I o ile dotychczas mnie to niezbyt ruszalo bo moglem przebolec ze jak cos
    gdzies iskrzy to dongiel pada o tyle sie wzbudzilem na ten fotel.
    I stad przypomnialem sobie o EEVBlogu.

  • 4. Data: 2018-12-21 08:59:18
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 20 Dec 2018 12:59:07 -0800 (PST), s...@g...com wrote:
    > Mysle ze to amorek. Albo cos co sie dzieje jak sie dynamicznie
    > siada.

    W filmie o którym mowa monitor swirowal przy wstawaniu a nie siadaniu.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2018-12-21 09:01:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 20 Dec 2018 07:44:34 -0800 (PST), s...@g...com wrote:
    > Kiedys wesoly australijczyk pokazywal ESD wyzwalane za pomoca
    > naglego siadania na krzesle biurowym.

    Wstawania a nie siadania.

    --
    Marek