  • 51. Data: 2011-12-01 18:17:55
    Temat: Re: Jaki środek penetrujący?
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2011-12-01 18:09, Czeslawek pisze:

    > 3. Środek penetrujący Wurth Rost Off Ice - 30+wkład własny
    > Tu ostrzegam, że Wurth w swoich sklepach nie prowadzi sprzedaży
    > detalicznej.

    prowadzi ;-)
    Trzeba tylko wziąć fakturę "na firmę", czyli znać nazwę i NIP firmy. W
    tym celu zazwyczaj wystarczy wypić piwo z kolegą prowadzącym działalność
    gospodarczą :-)

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 52. Data: 2011-12-01 18:52:49
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    W dniu 2011-12-01 18:17, Michał Baszyński pisze:

    > prowadzi ;-)
    > Trzeba tylko wziąć fakturę "na firmę", czyli znać nazwę i NIP firmy. W
    > tym celu zazwyczaj wystarczy wypić piwo z kolegą prowadzącym działalność
    > gospodarczą :-)

    Wszystko da się obejść ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 53. Data: 2011-12-02 17:21:46
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-12-01, Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl> wrote:

    > prowadzi ;-)
    > Trzeba tylko wziąć fakturę "na firmę", czyli znać nazwę i NIP firmy. W
    > tym celu zazwyczaj wystarczy wypić piwo z kolegą prowadzącym działalność
    > gospodarczą :-)

    Jak się nie prowadzi firmy i ma się pieniądze na zakupy to zazwyczaj
    gdzieś się pracuje. I zazwyczaj zakład pracy ma nazwę, NIP i adres :)
    (bo o takim banalnym rozwiązaniu jak rzut oka na dowolną stronę polskiej
    firmy nie będziemy wspominać, nie?)

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 54. Data: 2011-12-03 11:56:50
    Temat: [EOT] Re: Jaki środek penetrujący?
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    W dniu 2011-11-29 15:29, Bartek pisze:
    > Użytkownik "Czeslawek"<c...@g...pl> napisał w wiadomości

    > daj znac jak sie skonczy :)

    Skończyło się dobrze. Świece żarowe odkręciłem bez potrzeby
    przekraczania momentu 30 Nm i bez używania środków penetrujących. Lekka
    korozja złapała zaledwie dwa górne zwoje gwintu świec.
    Powyższe oznacza, że mechanik, który stwierdził zapieczenie świec
    żarowych był ch...y, albo chciał mnie naciągnąć na kasę.

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 55. Data: 2011-12-03 11:59:30
    Temat: Re: [EOT] Re: Jaki środek penetrujący?
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-03, Czeslawek <c...@g...pl> wrote:

    > Powyższe oznacza, że mechanik, który stwierdził zapieczenie świec
    > żarowych był ch...y, albo chciał mnie naciągnąć na kasę.

    Standard. Oddalbys auto i przy odbiorze bys uslyszal "panie, bylo tak
    zapieczone, ze mu to z Waldkiem caly dzien wykrecalismy".

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 56. Data: 2011-12-03 13:59:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 03 Dec 2011 11:56:50 +0100, Czeslawek napisał(a):
> [...]
    > Powyższe oznacza, że mechanik, który stwierdził zapieczenie świec
    > żarowych był ch...y, albo chciał mnie naciągnąć na kasę.

    Mozliwe, aczkolwiek ... przy jakim momencie puscily ?
    Moze pomogly srodki, moze nie mial klucza tylko przykladal sie na oko, tzn
    na reke, moze nauczony doswiadczeniem dociagnal do 25Nm, a dalej to juz po
    uzgodnieniu z klientem ryzyka.

    J.

  • 57. Data: 2011-12-03 16:00:08
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    W dniu 2011-12-03 13:59, J.F. pisze:

> [...]
    > na reke, moze nauczony doswiadczeniem dociagnal do 25Nm, a dalej to juz po

    Nie wiem przy jakim momencie puściły. Wykręcane świece żarowe zgodnie z
    deklaracją producenta miały wytrzymać 35 Nm. Na kluczu nastawiłem 30 Nm
    i podczas wykręcania klucz nawet nie kliknął, a wcześniej sprawdzałem za
    pomocą imadła, że klika :-) Żadnych środków penetrujących nie używałem,
    bo pierwsza próba (i ostatnia) była na sucho.
    Nie wiem jakiej siły używał mechanik, który zdiagnozował zapieczenie
    świec żarowych, ale myślę że powinien wiedzieć jakiej siły użyć.

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 58. Data: 2011-12-03 23:03:28
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    w sumie to zapomniałem co było na początku
    ale nie można było pojechać do mechanika (innego?) i być przy wymianie
    świec?
    czyba taniej by było.

  • 59. Data: 2011-12-04 11:01:48
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    W dniu 2011-12-03 23:03, nazgul pisze:
    > w sumie to zapomniałem co było na początku
    > ale nie można było pojechać do mechanika (innego?) i być przy wymianie
    > świec?
    > czyba taniej by było.

    Można było. Jednak zaufałem pierwszemu mechanikowi, który stwierdził, że
    świece żarowe są zapieczone. Więc licząc na to, że użycie środka
    penetrującego może pomóc, nastawiłem się na wielogodzinną operację, tj.
    próba odkręcenia -> środek penetrujący -> oczekiwanie na działanie
    środka penetrującego -> próba odkręcenia -> itd. aż do skutku lub końca
    weekendu. Jakby się nie udało odkręcić do końca weekendu, to bym
    pojechał do mechanika, który specjalizuje się w wykręcaniu urwanych bądź
    zapieczonych świec żarowych. Ten mechanik akurat sobie liczył 50 zł za
    wymianę świecy żarowej, która się nie urwie i 250 zł za wymianę urwanej
    świecy żarowej. Analizując swój przypadek to zapłaciłbym 200 zł.
    Natomiast za klucz dynamometryczny i akcesoria, które kupiłem do
    wykręcania świec żarowych, wydałem 324 zł.
    Po całej operacji uważam, że poczucie satysfakcji, z udanej samodzielnej
    naprawy, jest więcej warte niż potencjalna możliwość zaoszczędzenia 124
    zł :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 60. Data: 2011-12-04 11:51:02
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-04, Czeslawek <c...@g...pl> wrote:

> [...]
    > Po całej operacji uważam, że poczucie satysfakcji, z udanej samodzielnej
    > naprawy, jest więcej warte niż potencjalna możliwość zaoszczędzenia 124

    Nie koniecznie, zaoszczedziles wiecej bo masz za to klucz
    dynamometryczny :-) Przewaznie jest tak ze za mniej niz cena uslugi da
    sie zakupic sprzet do wykonania danej czynnosci, ja nie jezdzac do
    mechanikow uzbieralem juz calkiem sporo :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200