  • 11. Data: 2014-02-03 18:59:26
    Temat: Re: ENC -> trafo -> RJ45
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2014-02-03 18:40, Jakub Rakus pisze:

    > schematu to zalecenie z noty ENC28J60. A tak btw - ja bym jednak wolał
    > gniazdko z trafem w środku - po co sie kłopotać w dodatkowe lutowanie?

    Ja też wolę, jednak leży u mnie kilka gniazdek RJ45 bez zintegrowanego
    trafa. Nie pamiętam już jak do mnie trafiły, zapewne nabyłem je w roli
    wypełniacza miejsca w paczce przy jakimś większym zamówieniu. Zapewne
    miało miejsce w czasach, gdy dopiero zabierałem się za naukę
    programowania uC. Podejrzewam, że już wtedy myślałem o podłączeniu MCU
    do Sieci, nie wiedząc do końca z czym to się je. ;)

    Szkoda, żeby tak leżały, bez perspektywy wykorzystania w jakimś
    projekcie. A kilka dodatkowych pinów do przylutowania to nie problem.

  • 12. Data: 2014-02-05 13:41:05
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Moim zdaniem - tak. Elektrolit w połączeniu z ceramicznym potrafi
    > ,,dzwonić" :(

    Dzwonić czyli drgania gasnące?

    --
    "zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
    http://www.chmurka.net/

  • 13. Data: 2014-02-05 13:44:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    > Dzwonić czyli drgania gasnące?

    Tak.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 14. Data: 2014-02-05 17:38:27
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 03.02.2014 18:59, Atlantis wrote:

> [...]
    >
    > Szkoda, żeby tak leżały, bez perspektywy wykorzystania w jakimś
    > projekcie. A kilka dodatkowych pinów do przylutowania to nie problem.

    Zawsze możesz je wykorzystać jako wielopinowe złącze przy łączeniu
    jakichś dwóch "cosi".

    Jakub Rakus

  • 15. Data: 2014-02-06 08:13:45
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    wiadomości news:1828105435.20140203154310@pik-net.pl.invalid...

    > Moim zdaniem - tak. Elektrolit w połączeniu z ceramicznym potrafi
    > ,,dzwonić" :(

    Może w DC/DC.
    Tu jest problem liniowego LowDropa i pytanie o jego stabilność przy
    obciążeniu ceramicznym 10uF.
    Elektrolity i tantale mają wystarczająco duże ESR aby problemu prawie nigdy
    nie było.

    > Nie aż tak bardzo. A i o wybuchających małych ceramicznych o dużej
    > pojemności też coś było...

    Wydaje mi się, że wtedy (2002) jedyne źródło jakie znalazłem na ceramiczne
    1206 22uF/6V3 to było TaiyoYuden i chyba coś koło 2zł/szt. No i to był Y5V.
    Teraz 1206 X7R 10u/10V są po 15gr (przy pewnych założeniach wychodzi, że X7R
    10u zastępuje Y5V 22u), a X7R 0603 1u/10 po 2gr.
    P.G.

  • 16. Data: 2014-02-10 20:37:57
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2014-02-03 14:15, Piotr Gałka pisze:

    > A skąd wiesz że 10uF ma być elektrolit ?
    > Mi się do tej pory nie udało dowiedzieć, czy musi być elektrolit, czy
    > może być ceramiczny :)

    Tak BTW czy mały, ceramiczny kondensator 10 uF może zostać użyty przy
    nóżce VCAP układu ENC28J60? Złożyłem już dwie płytki z takimi
    kondensatorami (nie miałem pod ręką tantali SMD o odpowiedniej
    pojemności). Działają w porządku, jednak zastanawiam się czy w dłuższej
    perspektywie nie przekłada się to jakoś na wydajność transmisji/stabilność.

  • 17. Data: 2014-02-11 08:24:13
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > pojemności). Działają w porządku, jednak zastanawiam się czy w dłuższej
    > perspektywie nie przekłada się to jakoś na wydajność

    Tylko w jednej sytuacji ceramiczny jest 'gorszy' od tantala - na wyjściu
    stabilizatora low-drop, który do stabilnej pracy (w całym zakresie
    temperatur) wymaga jakiegoś minimum ESR kondensatora.
    Stabilizatory nie low-drop w zasadzie nie mają tego problemu.
    Większość low-drop ma ten problem, chyba że są specjalnie zaprojektowane dla
    ESR=0.
    Moim zdaniem powinno być jasno w dokumentacji. A czy jest to nie wiem.
    P.G.

  • 18. Data: 2014-02-11 09:32:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Tuesday, February 11, 2014, 8:24:13 AM, you wrote:

    > Tylko w jednej sytuacji ceramiczny jest 'gorszy' od tantala - na wyjściu
    > stabilizatora low-drop, który do stabilnej pracy (w całym zakresie
    > temperatur) wymaga jakiegoś minimum ESR kondensatora.

    Sprawdzałem moje zapasy tantali i wygląda na to, że mają podobną ESR do
    ceramików :( Niestety, pomiar nie wprost - tylko na podstawie
    współczynnika D, który ość słabo jest w dokumentacji miernika opisany.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 19. Data: 2014-02-11 09:36:55
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2014-02-11 08:24, Piotr Gałka pisze:

    > Moim zdaniem powinno być jasno w dokumentacji. A czy jest to nie wiem.

    W dokumentacji jest podana następująca funkcja pinu VCAP:

    "2.5V output from internal regulator. A 10 uF capacitor to VSSTXmust
    beplaced on this pin."

    Wychodziłoby więc na to, że to właśnie taki przypadek o jakim
    wspominałeś. Z drugiej strony przeszukałem notę katalogową pod kątem
    wystąpienia słowa "VCAP". Nigdzie nie ma mowy o typie tego kondensatora.
    Co więcej - na schemacie (s. 7) został użyty symbol zwykłego,
    niepolaryzowanego kondensatora.

    W przyszłości dla świętego spokoju będę stosował tantale, jednak
    chciałbym wiedzieć czy już złożone płytki są godne zaufania. ;)

  • 20. Data: 2014-02-11 10:27:32
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    > Sprawdzałem moje zapasy tantali i wygląda na to, że mają podobną ESR do
    > ceramików :( Niestety, pomiar nie wprost - tylko na podstawie
    > współczynnika D, który ość słabo jest w dokumentacji miernika opisany.

    Z tantalami tak kiepsko, czy ceramiki się tak dobrze sprawują? ;)