  • 1. Data: 2014-02-02 15:54:13
    Temat: ENC -> trafo -> RJ45
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Mam pytanie związane z kwestią podłączenia układu ENC28J60 (tudzież
    W5100) do złącza RJ45.

    Do tej pory korzystałem z tego gniazdka:
    http://katalog.we-online.de/pbs/datasheet/7499010121
    A.pdf
    Opierałem się na tym schemacie:
    http://i.imgur.com/uO1ReGM.png

    Wszystko jest tutaj w miarę jasne. Są podane wartości rezystorów przy
    pinach TD+,TCT,TD-, RD+ i RD- Jest też podana odpowiednia wartość
    rezystora RBIAS.

    A co w przypadku, gdybym chciał zastosować inne gniazdko z wbudowanym
    trafkiem? Na przykład takie jak to:
    http://www.tme.eu/pl/Document/ac752ad8553f38812bc37c
    b77653655d/rjtrafo.pdf

    W jaki sposób mam ustalić wartości odpowiednich rezystorów?

    Albo gdybym chciał zastosować osobne trafo:
    http://www.tme.eu/pl/Document/3fcf76bef7d362f3a0e2a1
    40885dcbf0/H1102NL-Pulse-datasheet-118883.pdf

    Tutaj w ogóle nie ma na schemacie żadnych rezystorów przy pinach. Nie są
    potrzebne czy zostały pominięte dla uproszczenia? Co z wartością RBIAS?

  • 2. Data: 2014-02-03 12:38:52
    Temat: Re: ENC -> trafo -> RJ45
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    b77653655d/rjtrafo.pdf

    > W jaki sposób mam ustalić wartości odpowiednich rezystorów?

    Jak trafo 1:1 to rezystory bez zmian. A ten RBIAS to w ogóle nie wiem czy ma
    coś wspólnego z podłączeniem do kabla.

    > Albo gdybym chciał zastosować osobne trafo:
    > http://www.tme.eu/pl/Document/3fcf76bef7d362f3a0e2a1
    40885dcbf0/H1102NL-Pulse-datasheet-118883.pdf

    Wybrać taki co ma 1:1. A przy innym odpowiednio przeliczyć: Jak masz
    transformator 230V/23V i obciążysz go opornikiem 100om to jakim opornikiem
    musiałbyś obciążyć sieć 230V bezpośrednio aby uzyskać takie same obciążenie.

    > Co z wartością RBIAS?

    Chciałem napisać, ze to powinno być opisane w karcie katalogowej scalaka,
    ale od czasu jak w karcie W5200 doczytałem się, że na którymś zasilaniu
    należy dać 10.1uF to już nie wiem co w karcie powinno być, a co nie.
    P.G.

  • 3. Data: 2014-02-03 13:01:40
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    [...]

    > ale od czasu jak w karcie W5200 doczytałem się, że na którymś zasilaniu
    > należy dać 10.1uF to już nie wiem co w karcie powinno być, a co nie.

    Ale to już przerabialiśmy, że chodziło o 10uF elektrolit + 100nF
    ceramiczny :)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 4. Data: 2014-02-03 14:15:35
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    wiadomości news:1215910058.20140203130140@pik-net.pl.invalid...
    > Hello Piotr,
    >
    > Monday, February 3, 2014, 12:38:52 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ale to już przerabialiśmy, że chodziło o 10uF elektrolit + 100nF
    > ceramiczny :)

    A skąd wiesz że 10uF ma być elektrolit ?
    Mi się do tej pory nie udało dowiedzieć, czy musi być elektrolit, czy może
    być ceramiczny :)
    P.G.

  • 5. Data: 2014-02-03 14:32:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    > A skąd wiesz że 10uF ma być elektrolit ?
    > Mi się do tej pory nie udało dowiedzieć, czy musi być elektrolit, czy może
    > być ceramiczny :)

    Może być nawet tantalowy - jeśli tak lubisz.

    BTW: mam spory krążek (oryginalnie 2000 sztuk ale napoczęty) tantali
    4.7uF/10V SMA - warto to trzymać?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2014-02-03 15:10:02
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    wiadomości news:469392945.20140203143225@pik-net.pl.invalid...

    > Może być nawet tantalowy - jeśli tak lubisz.

    To nadal nie jest odpowiedź czy może być ceramiczny.

    > BTW: mam spory krążek (oryginalnie 2000 sztuk ale napoczęty) tantali
    > 4.7uF/10V SMA - warto to trzymać?

    Po trzęsieniu ziemi w Japonii (chyba 2002) jak wcięło tantale przerzuciłem
    się na (drogie wtedy) ceramiczne (22uF/6V3) i tak już zostało (ceny spadły).

    Tantale podobno lubią czasem stawać w ogniu.
    Ktoś tu kiedyś planował zrobić generator odpalający serią maszynową
    kondensatory...
    P.G.

  • 7. Data: 2014-02-03 15:43:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    > To nadal nie jest odpowiedź czy może być ceramiczny.

    Moim zdaniem - tak. Elektrolit w połączeniu z ceramicznym potrafi
    ,,dzwonić" :(

    > Po trzęsieniu ziemi w Japonii (chyba 2002) jak wcięło tantale przerzuciłem
    > się na (drogie wtedy) ceramiczne (22uF/6V3) i tak już zostało (ceny spadły).

    Nie aż tak bardzo. A i o wybuchających małych ceramicznych o dużej
    pojemności też coś było...

    > Tantale podobno lubią czasem stawać w ogniu.
    > Ktoś tu kiedyś planował zrobić generator odpalający serią maszynową
    > kondensatory...

    Może potrzebuje amunicji - rolka może pasować ;)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2014-02-03 18:10:13
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2014-02-03 12:38, Piotr Gałka pisze:

    > Jak trafo 1:1 to rezystory bez zmian. A ten RBIAS to w ogóle nie wiem
    > czy ma coś wspólnego z podłączeniem do kabla.

    Ktoś tu kiedyś pisał, że RBIAS ma coś wspólnego z nasyceniem rdzenia i
    wartość tego rezystora zależy od posiadanego transformatora. W nocie
    katalogowej ENC28J60 jest podana wartość 2k, natomiast rezystory przy
    pinach gniazdka mają po 50 omów.
    W różnych projektach z Sieci widuje się zresztą nieco różne wartości
    tych elementów.

    Budując swoją płytkę prototypową korzystałem ze schematu dostarczonego
    przez producenta gniazdka (link podawałem w pierwszej wiadomości) - tam
    było odpowiednio 2,32k oraz 49,9 om. Mam rozumieć, że nic się nie
    stanie, jeśli przy innym gniazdku/transformatorze 1:1 dam dokładnie
    takie same wartości?

  • 9. Data: 2014-02-03 18:27:41
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > było odpowiednio 2,32k oraz 49,9 om. Mam rozumieć, że nic się nie
    > stanie, jeśli przy innym gniazdku/transformatorze 1:1 dam dokładnie
    Kabel Ethernet ma Zo=100om i trzeba go obciążyć taką impedancją.
    Daje się 2 razy po 50om a środek się odsprzęga do GND - tłumienie zakłóceń
    CM.
    Dopóki trafo 1:1 i typowy kabel (100om) zawsze będzie 2 x 50om.
    A o Bias zmyślam co następuje:
    Jeśli on wpływa na prąd płynący do IC przez trafo, którego środek jest
    połączony do jakiegoś DC (GND to też DC) to w przypadku zwykłego trafa nie
    ma to związku z nasyceniem bo przez dwie części trafa prądy DC płyną w
    przeciwne strony. Jeśli trafo od strony IC miałoby jeszcze dławik CM (trafa
    mają bardzo różne konfiguracje) to prądy DC w obu uzwojeniach tego dławika
    będą płynęły w tę samą stronę i tu może wchodzić w grę nasycenie rdzenia
    tego dławika (dlatego w trafach PoE stosuje się dławik CM z 4 drutami - aby
    + i - zasilania przez niego przepływały (prądy w przeciwne strony).
    P.G.

  • 10. Data: 2014-02-03 18:40:02
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 02.02.2014 15:54, Atlantis wrote:

> [...]

    b77653655d/rjtrafo.pdf

    > W jaki sposób mam ustalić wartości odpowiednich rezystorów?

    Nic nie musisz zmieniać, porównaj sobie ich parametry - są właściwie
    identycznie. RBIAS też nie ruszasz. Zauważ, że oba trafka mają
    indukcyjność identyczną przy takich samych warunkach pomiaru (również
    takim samym Ibias).

> [...]
    >
    > Tutaj w ogóle nie ma na schemacie żadnych rezystorów przy pinach. Nie są
    > potrzebne czy zostały pominięte dla uproszczenia? Co z wartością RBIAS?

    Masz rezystory 75ohm po "stronie ethernetowej", te po stronie "chip" nie
    interesują producenta trafa. Np. te 50ohm po stronie "chip" z pierwszego
    schematu to zalecenie z noty ENC28J60. A tak btw - ja bym jednak wolał
    gniazdko z trafem w środku - po co sie kłopotać w dodatkowe lutowanie?

    Jakub Rakus