-
1. Data: 2011-08-06 19:38:53
Temat: ECU - procedura CHECK
Od: venioo <p...@o...eu>
Czy ktos biegly w elektronice samochodowej moze mi powiedziec co ECU
sprawdza przed odpaleniem wozu zanim zaswieci kontrolke "CHECK ENGINE" ???
Bo to tak a propos awaryjnych francuzow... ;)
Pacjent Peugeot 106 MkII 1.0i z komputerem BOSCH (model Ma3.1 - ale
glowy za to nie dam)
Sprawdzilem juz wszystko co sie dalo domowymi sposobami sprawdzic:
cewke, przekaznik podwojny, ECU i immo (to znajomy elektronik),
uderzeniowke, oczywiscie bezpieczniki - nic mi nie przychodzi wiecej do
glowy w tej prostej konstrukcji. Nie odpala, swieci CHECK i nie ma
iskry. Sprawdza pompe paliwa? Bo to chyba jedyny element ktorego nie
sprawdzalem.
--
venioo
GG:198909
http://tablica.pl/oferta/alfa-romeo-156-16ts-2000rok
-93tys-przebiegu-ID6T6H.html
-
2. Data: 2011-08-06 20:14:12
Temat: Re: ECU - procedura CHECK
Od: to <t...@x...abc>
begin venioo
> Czy ktos biegly w elektronice samochodowej moze mi powiedziec co ECU
> sprawdza przed odpaleniem wozu zanim zaswieci kontrolke "CHECK ENGINE"
> ??? Bo to tak a propos awaryjnych francuzow... ;) Pacjent Peugeot 106
> MkII 1.0i z komputerem BOSCH (model Ma3.1 - ale glowy za to nie dam)
> Sprawdzilem juz wszystko co sie dalo domowymi sposobami sprawdzic:
> cewke, przekaznik podwojny, ECU i immo (to znajomy elektronik),
> uderzeniowke, oczywiscie bezpieczniki - nic mi nie przychodzi wiecej do
> glowy w tej prostej konstrukcji. Nie odpala, swieci CHECK i nie ma
> iskry. Sprawdza pompe paliwa? Bo to chyba jedyny element ktorego nie
> sprawdzalem.
A nie przyszło Wam tak brawurowe rozwiązanie jak odczytanie błędów? Bo to
może być cokolwiek, co dane ecu uznało za "poważne".
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
3. Data: 2011-08-06 22:38:43
Temat: Re: ECU - procedura CHECK
Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>
W dniu 2011-08-06 19:38, venioo pisze:
> Czy ktos biegly w elektronice samochodowej moze mi powiedziec co ECU
> sprawdza przed odpaleniem wozu zanim zaswieci kontrolke "CHECK ENGINE" ???
> Bo to tak a propos awaryjnych francuzow... ;)
po prostu podłącz pod kompa i zczytaj błędy, to takie trudne?
> Pacjent Peugeot 106 MkII 1.0i z komputerem BOSCH (model Ma3.1 - ale
> glowy za to nie dam)
> Sprawdzilem juz wszystko co sie dalo domowymi sposobami sprawdzic:
> cewke, przekaznik podwojny, ECU i immo (to znajomy elektronik),
> uderzeniowke, oczywiscie bezpieczniki - nic mi nie przychodzi wiecej do
> glowy w tej prostej konstrukcji.
ciekawe jak sprawdzałeś ECU :) uderzeniówke? :D
> Nie odpala, swieci CHECK i nie ma
> iskry. Sprawdza pompe paliwa? Bo to chyba jedyny element ktorego nie
> sprawdzalem.
tak to na pewno pompa paliwa jak nie ma ISKRY ;)
-
4. Data: 2011-08-06 22:44:54
Temat: Re: ECU - procedura CHECK
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
On 2011-08-06 22:38, Olo wrote:
> tak to na pewno pompa paliwa jak nie ma ISKRY ;)
Wbrew pozorom nie zdziwiłbym się. Wystarczy że czujnik ciśnienia paliwa
zgłasza 0 i ECU nie będzie pstrykał iskrą ani też pluł wtryskami bo po
co. Czy tak jest nie wiem - ale u mnie w dieslu przy złym cisnieniu
listwy ECU nie odpala wtrysków i już. Nie jest to więc scenariusz tak od
razu do wykluczenia.
-
5. Data: 2011-08-06 23:24:40
Temat: Re: ECU - procedura CHECK
Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>
W dniu 2011-08-06 22:44, Sebastian Biały pisze:
> On 2011-08-06 22:38, Olo wrote:
>> tak to na pewno pompa paliwa jak nie ma ISKRY ;)
>
> Wbrew pozorom nie zdziwiłbym się. Wystarczy że czujnik ciśnienia paliwa
> zgłasza 0 i ECU nie będzie pstrykał iskrą ani też pluł wtryskami bo po
> co. Czy tak jest nie wiem - ale u mnie w dieslu przy złym cisnieniu
> listwy ECU nie odpala wtrysków i już. Nie jest to więc scenariusz tak od
> razu do wykluczenia.
ktoś to potwierdzi co napisałeś? Bo ja się z czymś takim nie spotkałem
jeszcze (ale ja mało wiem), poza tym pacjent to benzyna , nie diesel.
-
6. Data: 2011-08-06 23:49:37
Temat: Re: ECU - procedura CHECK
Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>
W dniu 2011-08-06 19:38, venioo pisze:
> Czy ktos biegly w elektronice samochodowej moze mi powiedziec co ECU
> sprawdza przed odpaleniem wozu zanim zaswieci kontrolke "CHECK ENGINE" ???
> Bo to tak a propos awaryjnych francuzow... ;)
> Pacjent Peugeot 106 MkII 1.0i z komputerem BOSCH (model Ma3.1 - ale
> glowy za to nie dam)
> Sprawdzilem juz wszystko co sie dalo domowymi sposobami sprawdzic:
> cewke, przekaznik podwojny, ECU i immo (to znajomy elektronik),
> uderzeniowke, oczywiscie bezpieczniki - nic mi nie przychodzi wiecej do
> glowy w tej prostej konstrukcji. Nie odpala, swieci CHECK i nie ma
> iskry. Sprawdza pompe paliwa? Bo to chyba jedyny element ktorego nie
> sprawdzalem.
Może to Ci pomoże:
http://citroen.tramontana.co.hu/fuel-exhaust/testing
-the-efi-ems-components
Inne autko, ale ta sama szwabska elektronika ;).
Może nie ma sygnału z czujnika położenia wału korbowego?
Bo tego nie jest w stanie zasymulować, podstawiając wartości zastępcze.
Powodzenia
--
Wojciech Smagowicz
-
7. Data: 2011-08-07 03:41:47
Temat: Re: ECU - procedura CHECK
Od: venioo <p...@o...eu>
W dniu 2011-08-06 22:38, Olo pisze:
> W dniu 2011-08-06 19:38, venioo pisze:
>> Czy ktos biegly w elektronice samochodowej moze mi powiedziec co ECU
>> sprawdza przed odpaleniem wozu zanim zaswieci kontrolke "CHECK ENGINE"
>> ???
>> Bo to tak a propos awaryjnych francuzow... ;)
>
> po prostu podłącz pod kompa i zczytaj błędy, to takie trudne?
>
No wlasnie jak sie okazuje w modelu przejsciowym proste nie jest.
> ciekawe jak sprawdzałeś ECU :) uderzeniówke? :D
>
ECU? EEPROM podlaczony bezposrednio pod kompa nie wykazuje bledow, wiec
dziala. Uderzeniowke? Spialem na krotko, zgodnie ze schematem.
>
>> Nie odpala, swieci CHECK i nie ma
>> iskry. Sprawdza pompe paliwa? Bo to chyba jedyny element ktorego nie
>> sprawdzalem.
>
> tak to na pewno pompa paliwa jak nie ma ISKRY ;)
Jakbym wiedzial, ze to na pewno pompa, to bym tu nie pytal. Co sie
dalo sprawdzic to sprawdzilem i jest OK, dlatego pytam, zanim rozbiore
caly samochod na czesci pierwsze.
--
venioo
GG:198909
http://tablica.pl/oferta/alfa-romeo-156-16ts-2000rok
-93tys-przebiegu-ID6T6H.html
-
8. Data: 2011-08-07 11:26:40
Temat: Re: ECU - procedura CHECK
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 06 Aug 2011 23:24:40 +0200, Olo napisał(a):
>>> tak to na pewno pompa paliwa jak nie ma ISKRY ;)
>>
>> Wbrew pozorom nie zdziwiłbym się. Wystarczy że czujnik ciśnienia paliwa
>> zgłasza 0 i ECU nie będzie pstrykał iskrą ani też pluł wtryskami bo po
>> co. Czy tak jest nie wiem - ale u mnie w dieslu przy złym cisnieniu
>> listwy ECU nie odpala wtrysków i już. Nie jest to więc scenariusz tak od
>> razu do wykluczenia.
>
> ktoś to potwierdzi co napisałeś? Bo ja się z czymś takim nie spotkałem
> jeszcze (ale ja mało wiem), poza tym pacjent to benzyna , nie diesel.
Wsluchaj sie kiedys w auto - wlaczenie "zaplonu" .. i slychac bzyk pompy
benzyny z tylu. Po sekundzie wylacza.
Ale z ciekawosci mozesz zdjac jakis waz od pompy - w kadecie to chyba byla
sekunda odmierzana, a nie do uzyskania cisnienia. W nowszych samochodach
mozse byc juz lepiej.
J.
-
9. Data: 2011-08-07 12:20:11
Temat: Re: ECU - procedura CHECK
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 07 Aug 2011 03:41:47 +0200, venioo napisał(a):
> W dniu 2011-08-06 22:38, Olo pisze:
>> W dniu 2011-08-06 19:38, venioo pisze:
>>> Czy ktos biegly w elektronice samochodowej moze mi powiedziec co ECU
>>> sprawdza przed odpaleniem wozu zanim zaswieci kontrolke "CHECK ENGINE"
>>> ???
>>> Bo to tak a propos awaryjnych francuzow... ;)
>>
>> po prostu podłącz pod kompa i zczytaj błędy, to takie trudne?
>>
> No wlasnie jak sie okazuje w modelu przejsciowym proste nie jest.
W jakim sensie ?
>> tak to na pewno pompa paliwa jak nie ma ISKRY ;)
>
> Jakbym wiedzial, ze to na pewno pompa, to bym tu nie pytal. Co sie
> dalo sprawdzic to sprawdzilem i jest OK, dlatego pytam, zanim rozbiore
> caly samochod na czesci pierwsze.
od d* strony sie zabierasz. Z tym autem to albo:
-zawiezc do aso, naprawic, sprzedac, i "nigdy wiecej francuzow", albo
-poszukac taniego komputera
Po to jest komputer zeby z niego korzystac. Za duzo roboty zeby wszystko
samemu sprawdzac.
A ECU - sprawdza wszytko co moze. Z ciekawosci poszukaj gdzies spisu bledow
- to sie zorientujesz co .
J.
-
10. Data: 2011-08-07 12:38:37
Temat: Re: ECU - procedura CHECK
Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>
W dniu 2011-08-07 11:26, J.F. pisze:
> Dnia Sat, 06 Aug 2011 23:24:40 +0200, Olo napisał(a):
>>>> tak to na pewno pompa paliwa jak nie ma ISKRY ;)
>>>
>>> Wbrew pozorom nie zdziwiłbym się. Wystarczy że czujnik ciśnienia paliwa
>>> zgłasza 0 i ECU nie będzie pstrykał iskrą ani też pluł wtryskami bo po
>>> co. Czy tak jest nie wiem - ale u mnie w dieslu przy złym cisnieniu
>>> listwy ECU nie odpala wtrysków i już. Nie jest to więc scenariusz tak od
>>> razu do wykluczenia.
>>
>> ktoś to potwierdzi co napisałeś? Bo ja się z czymś takim nie spotkałem
>> jeszcze (ale ja mało wiem), poza tym pacjent to benzyna , nie diesel.
>
> Wsluchaj sie kiedys w auto - wlaczenie "zaplonu" .. i slychac bzyk pompy
> benzyny z tylu. Po sekundzie wylacza.
bzyk pompy to podanie do układu paliwowego ciśnienia, nie ma to nic
wspólnego z iskrą...