  • 11. Data: 2011-01-24 20:44:39
    Temat: Re: Dziwny problem z hamulcami.
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    > Benzyna ma wspomaganie podcisnieniem wytwarzanym przez kolektro ssacy i
    > serwo
    > Diesel przez osobna pompe waku i serwo.

    A turbobenzyna też przez podciśnienie w kolektorze? ;)

  • 12. Data: 2011-01-24 20:52:19
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 24 Jan 2011 18:33:14 +0100, yabba wrote:
    >Uzytkownik "Plumpi" <p...@o...pl> napisal w wiadomosci
    >
    >Wspomaganie nie trzyma podcisnienia. Membrana, wezyki, zaworek zwrotny?
    >Nie ma problemów z wolnymi obrotami?

    Szczelnosc samego serwa sprawdza sie latwo - uruchomic silnik, wcisnac
    hamulec, zgasic silnik. Ciagle trzymamy wcisniety hamulec .. i kiedys
    odczujemy ze przestanie wspomagac. W dobrym serwie nie, bo nam
    cierpliwosci zabraknie.
    Drugi test - zgasic silnik, odczekac troche, wcisnac hamulec.
    Tez powinno podcisnienie dluzszy czas trzymac.

    Ale zapas podcisnienia normalnie na kilka depniec starcza, wiec tu
    raczej bym podejrzewal problemy z jego odbudowywaniem.
    Turbodiesel - czyzby zuzyta wakupompa nie dzialala na wolnych
    obrotach ?

    Jeszcze mozna na sluch - co syczy pod maska, moze banalne pekniecie
    wezyka.

    J.

  • 13. Data: 2011-01-24 21:07:51
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Plumpi" <p...@o...pl> writes:

    > Od 2 dni pojawil sie problem z hamowaniem, który polega na tym, ze

    Dwa dni temu powinienies byl byc tym samochodem w warsztacie, a nie
    jezdzic i zagrozenie stwarzac.

    MJ

  • 14. Data: 2011-01-24 21:09:33
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2011-01-24 20:16, Plumpi pisze:
    > Uzytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisal w wiadomosci

    > Turbodiesel.
    Jak to HDI - to posprawdzaj WSZYSTKIE przewody podciśnienia - za pomocą
    elektrozaworów sterują turbo, zaworem EGR, ewentualnie jeszcze
    przepustnicą EGR i swirl-em...

    Przewody są cienkie czarne i sztywne - podobne do słomek do napojów - i
    jest ich cała wiązka. Może któryś z nich wypadł ze swojego miejsca?

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 15. Data: 2011-01-24 23:37:41
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Uzytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisal w
    > wiadomosci news:ihkd4l$fu$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie ma problemów z wolnymi obrotami. Czy praca silnika moze tu miec jakis
    > zwiazek ? Tzn. czy hamulec jest wspomagany ? Jezeli tak to jaka pompa ?
    > Czy to jest ta sama pompa co zasila wspomaganie kierownicy ?

    Koledzy juz Ci opisali dokladniejsze przyczyny, ja podrzuce tylko link z
    opisem i rysunkiem.

    Pozdrawiam,

    yabba

  • 16. Data: 2011-01-25 16:55:18
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Dwa dni temu powinienies byl byc tym samochodem w warsztacie, a nie
    > jezdzic i zagrozenie stwarzac.

    Chyba zartujesz ? Jakie zagrożenie ?
    Skoro wiem jak się auto zachowuje to żaden problem. Po prostu dużo wcześniej
    planuję hamowanie. Opony mam jeszcze letnie, całkiem łyse, dlatego też muszę
    jeździć znacznie wolniej i ostrożniej niż normalnie. Staram się nie jeździć
    szybciej jak 80-90km/h w terenie zabudowanym, a hamować muszę delikatnie i
    dlatego hamuję silnikiem. Osobiście to bym to całkiem olał, bo dla mnie
    hamulce w ogóle są niepotrzebne, ale od czasu do czasu autem jeździ mój 10
    letni syn, kiedy ja się upijam w knajpie, bo z reguły piję do tego stopnia,
    że nie daję rady prowadzić samochodu. Hamulec ręczny od 2 lat jest popsuty,
    dlatego myślę żeby ewentualnie naprawić hamulec główny jak najtańszym
    kosztem, bo szkoda kasy dla mechaników.

  • 17. Data: 2011-01-25 20:49:18
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Wielkie dzieki wszystkim za sugestie.
    Sprawdzilem co moglem, ale nic nie znalazlem.
    Na szczescie jutro juz bedzie mój mechanik i sie sprawa zajmie.

  • 18. Data: 2011-01-27 18:06:55
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 24 Jan 2011 18:19:36 +0100, Plumpi napisał(a):

    > Co to moze byc ?

    Jajakoko inszynier nie wie?

    --