  • 1. Data: 2009-08-26 11:11:04
    Temat: Dziwne zachowanie różnicówki
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Zainstalowałem ostatnio trójfazową różnicówkę na zasilaniu pewnej
    instalacji. No i teraz gdy się uruchomi ręczną szlifierkę (flex), na dwóch
    różnych próbowane, to różnicówka wywala. Różne wiertarki ręczne czy nawet
    spawarka działają, tylko fleksa nie. No i kto znajdzie racjonalne
    wyjaśnienie?
    --
    Jacek

  • 2. Data: 2009-08-26 11:19:34
    Temat: Re: Dziwne zachowanie różnicówki
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Jacek Maciejewski schrieb:
> [...]
    > różnych próbowane, to różnicówka wywala. Różne wiertarki ręczne czy nawet
    > spawarka działają, tylko fleksa nie. No i kto znajdzie racjonalne

    mają "za dobry" filtr przeciwzakłóceniowy? Flexy trójfazowe czy
    jednofazowe? Masz do tego obwodu dużo rzeczy podłączonych? Może flexy to
    tylko n+1 urządzenie i dlatego wywala. Miałem tak w domu z monitorami i
    komputerami. Dziesiąty komputer (albo monitor) wywalał różnicówkę. Prądy
    upływu się sumowały. W takim przypadku musisz rozdzielić obwody na dwie
    różnicówki.

    Waldek

  • 3. Data: 2009-08-26 11:25:03
    Od: "u" <...@w...yz>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > spawarka działają, tylko fleksa nie. No i kto znajdzie racjonalne
    > wyjaśnienie?

    Jest cała masa tanich różnicówek dla żarówek.
    Inne trzeba dla silników, inne dla falowników. Są droższe.
    Być może masz taką "żarówkową" i ogromny kołyszący, prąd rozruchu silnika
    nasyca przekładnik ferrantiego wyzwalając ją.

  • 4. Data: 2009-08-26 12:13:20
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 26 Aug 2009 13:19:34 +0200, Waldemar Krzok napisał(a):

    > Dziesiąty komputer (albo monitor) wywalał różnicówkę. Prądy
    > upływu się sumowały. W takim przypadku musisz rozdzielić obwody na dwie
    > różnicówki.

    Byś miał rację gdyby ta fleksa była wyposażona w 3-żyłowy kabelek
    przyłączeniowy. Ale, tak jak wszystkie elektronarzędzia z plastyku ma tylko
    2 żyły :) Więc obecność filtru nie wpływa na prąd różnicowy.
    Z ostatniej chwili: Odkurzacz oraz ręczna piła tarczowa też wywalają
    różnicówkę. Wspólny mianownik tych urządzeń to silnik komutatorowy o mocy
    ok. 1kW lub więcej. Nie muszę chyba przypominać że wszystkie te urządzenia
    są zasilane 2 przewodami? (brak przew. ochronnego).
    --
    Jacek

  • 5. Data: 2009-08-26 12:41:36
    Od: wchpikus <w...@w...pl>

    Witam!
    Dobierz charakterystyke:
    B - do zabezpieczenia obwodów, których prądy rozruchowe nie przekraczają
    3 krotnie wartości znamionowej, a czas rozruchu nie trwa dłużej niż 5s.
    C - do zabezpieczenia obwodów, których prądy rozruchowe nie przekraczają
    5 krotnie wartości znamionowej, a czas rozruchu nie trwa dłużej niż 1s.
    D - do zabezpieczenia obwodów, których prądy rozruchowe nie przekraczają
    10 krotnie wartości znamionowej, a czas rozruchu nie trwa dłużej niż 0,5s.

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2009-08-26 12:43:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > czy nawet
    > spawarka działają, tylko fleksa nie. No i kto znajdzie racjonalne

    Roznicowka jest 4-ro przewodowa ?

    Male przebicie do masy [PE] na flexie ? Spowodowane zakumulowanym w
    srodku pylem ?

    J.

  • 7. Data: 2009-08-26 13:06:58
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 26 Aug 2009 14:43:20 +0200, J.F. napisał(a):

    > Roznicowka jest 4-ro przewodowa ?
    Oczywiście.

    > Male przebicie do masy [PE] na flexie ? Spowodowane zakumulowanym w
    > srodku pylem ?
    Och, pomyśl. Idą do maszyny dwa przewody... No to jak coś od jednego
    wypłynie to do drugiego musi wpłynąć, nie? Wszystko jedno czy przez silnik
    czy przez jakiś upływ...

    --
    Jacek

  • 8. Data: 2009-08-26 13:07:28
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 26 Aug 2009 14:41:36 +0200, wchpikus napisał(a):

    > Dobierz charakterystyke:

    A co to ma wspólnego z prądem różnicowym?
    --
    Jacek

  • 9. Data: 2009-08-26 13:12:14
    Od: wchpikus <w...@w...pl>

    Witam!

    > A co to ma wspólnego z prądem różnicowym?

    Nie roznicowym ale przeciazeniowym.
    Moze masz zla charakterystyke i za szybko wywala zabezpieczenie
    przeciazeniowe.
    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2009-08-26 13:32:02
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 26 Aug 2009 15:12:14 +0200, wchpikus napisał(a):

    > za szybko wywala zabezpieczenie
    > przeciazeniowe.

    Przecież mi wywala róznicówkę... :)
    --