eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDziwne gaśnięcie silnika - odpowietrznik baku?Dziwne gaśnięcie silnika - odpowietrznik baku?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Dziwne gaśnięcie silnika - odpowietrznik baku?
    Date: Wed, 26 Jan 2011 09:00:47 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 30
    Message-ID: <j...@4...com>
    NNTP-Posting-Host: ti0010a380-0601.bb.online.no
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1296028848 11694 85.164.162.89 (26 Jan 2011 08:00:48 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 26 Jan 2011 08:00:48 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Forte Agent 6.00/32.1186
    X-User: registered.user
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2345475
    [ ukryj nagłówki ]

    Napisałem na forum Volvo to napiszę i tu - może ktoś będzie miał
    pomysł. Samochód to Volvo V40, silnik benzynowy, 1.8, nie GDI, z 2000
    roku.

    Zdarzyła mi się taka sytuacja: pogoda - około -10 stopni i mgła,
    samochód był niedawno zatankowany (i to nie etanolem, co później
    jeszcze sprawdziłem). Przy puszczeniu na luz silnik gaśnie, czasami
    nawet czuć szarpnięcia przy jeździe z prędkością ok. 80 km/h i to
    niezależnie czy obroty koło 2000 czy 3000. Nie było żadnego problemu
    aby *od razu* odpalić silnik ponownie czy to ze stacyjki czy na
    wybiegu, ale silnik nie był w stanie utrzymać biegu jałowego (gasł).
    Wystarczyło wyłączyć silnik na dwie, trzy minuty aby na początku nie
    było żadnych problemów, te pojawiały się dopiero po paru minutach. Nie
    było absolutnie żadnych innych symptomów że coś jest źle - była moc,
    żadna kontrolka silnika się nie paliła. Postanowiłem zatankować
    jeszcze raz, bo może benzyna była kiepska i wtedy przy otwieraniu baku
    słychać było sporo bulgotów i tym podobnych odgłosów, a normalnie było
    tylko takie psssyt.... Zostawiłem po tym odkręcony korek i praktycznie
    problemy zniknęły. Dla bezpieczeństwa później dolałem parę litrów
    etanolu aby związał wodę, gdyby jakaś była.
    I teraz pytanie: czy to benzyna (woda) spowodowała problemy czy
    chwilowe przymarznięcie odpowietrznika baku. Czy może norweska benzyna
    jest inna niż polska/szwedzka i komputer się musi zaadaptować.
    Takie gaśnięcie zdarzało się, ale od wielkiego dzwonu, na
    autostradzie, silnik musiał długo pracować na maksymalnych obrotach i
    gwałtowne zrzucenie obciążenia powodowało że nie zdążyły się
    ustabilizować obroty jałowe. Tyle że taka sytuacja zdażała się np. raz
    do roku latem.
    --
    Grzegorz Krukowski

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: