  • 11. Data: 2009-12-08 18:34:32
    Temat: Re: Dziś zabolało mnie serce
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Irokez" <h...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hflrvf$jvq$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Darkac" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ja miałem Gravisa Ultrasound, to był wtedy wypas. Jak to świetnie grało,
    > demka specjalnie pod GU pisane były.
    > AWE jeszcze nie było.
    > Dokupowałem do niego pamięci żeby więcej sie zmieściło sampli. Podobnie do
    > karty grafiki.

    Prawdziwy wypas to był wtedy Ensoniq SoundScape Elite. Miał 4 MB ROM z
    próbkami General Midi oraz prawdziwy procesor sygnałowy firmy E-Mu (taka od
    syntezatorów).
    Mam tę kartę w pudełku. Jest tak wielka, że chyba nie zmieściłaby się w
    obudowie midi-tower, no ale te 4 MB próbek sporo zajmowały.

    MN

  • 12. Data: 2009-12-08 19:35:25
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Mam tę kartę w pudełku. Jest tak wielka, że chyba nie zmieściłaby się w
    > obudowie midi-tower, no ale te 4 MB próbek sporo zajmowały.

    No tak, ale ja wtedy byłem biednym poczatkującym studentem a nie kasiastym
    dyrektorem studia nagrań :)

    --
    Irokez

  • 13. Data: 2009-12-08 20:55:35
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Tue, 8 Dec 2009 13:15:21 +0100, "Darkac" <d...@w...pl> wrote:

    >Dzisiaj w moim miasteczku jedna ze szkół zorganizowała akcję zbierania złomu
    >elektronicznego.

    [...]

    >Patrzyłem jak młodzież wrzuca te moje skarby do kontenera i było mi bardzo
    >smutno. A młodzi ludzie weseli, rozbawieni zupełnie nie wyczuli mojego
    >nastroju. Nie są w stanie tego zrozumieć. Trochę mi ich żal. Dla nich
    >komputer to żadna świętość, a szara codzienność.

    rozumiem cie bardzo dobrze. sam jestem z tych, ktory zamiast cos
    wyrzuci 40 razy naprawi, jesli sie da. niestety takie czasy. zyjemy w
    epoce recyclingu wszystkiego, a zaawansowany sprzet elektroniczny jest
    traktowany juz na zasadzie gadzetow. obecnie gigantyczna masa sprzetu
    laduje na smietniku, przed uplywem roku od daty zakupu (to troche
    przerazajace). telefony, ktore sa teraz znacznie potezniejsze w mocy
    obliczeniowej od sprzetu, o ktorym wspominasz dostaje sie za zlotowke,
    po podpisaniu nowego kontraktu z providerem. nie dziwota, wiec, ze
    mlodzi maja taki stosunek do elektroniki. dla nich to tylko
    elektronika, bo jest pozbawiona sentymentu, ktory ty masz z nia
    zwiazany. czy to dobrze, czy zle. nie wiem. roznie na sprawe mozna
    patrzec. wiem, ze nie jest cacy, ze tyle rzeczy sie produkuje i
    wyrzuca jak to zygmund bauman w ksiazce "zycie na przemial"slusznie
    zauwaza, obecne pokolenie jest pokoleniem, ktore produkuje smieci i w
    swoim twierdzeniu nie ogranicza sie wylacznie do elektroniki.
    swoje atari niestety musialem wyrzucic (tzn. wystawilem w cieplym
    miejscu. lacznie z instrukcja obslugi i szybkim manuallem jak
    podlaczyc i co i jak), podobnie jak i swoja pierwsza makowke. potem
    jednak staralem sie juz sprzet, ktory u mnie sie juz przestarzal,
    oddac komus, kto mial jeszcze starszy, lub nie mial w ogole. coraz
    trudniej, znalezc kogos takiego, ale prawie zawsze jakis chetny sie
    znajdzie.

    >To tylko kwestia, niedużej
    >z resztą, kasy. Są ubożsi o wiele emocji jakie dał mi ten obecny złom.
    >Dla mnie jedyna korzyść, to trochę więcej wolnego miejsca w piwnicy. Drogie
    >to miejsce.

    a chociaz wiadomo, co sie z tym zlomem dzieje? <rs>

  • 14. Data: 2009-12-08 21:45:19
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Patrzyłem jak młodzież wrzuca te moje skarby do kontenera i było mi
    > bardzo smutno.

    Lacze sie w bolu. Ja swojego ZX Spectrum trzymam i bede trzymal zawsze.
    Dorobilem do niego FDD, z malego komputerka zrobila sie wielka machina.
    A i jeszcze karte muzyczna mu dorobilem swego czasu, byl taki uklad
    AY-3-8910, na pokladzie 3 generatory, wpisywalo sie parametry do
    rejestrow i generowalo dzwiek. Zrobilem taki odglos helikoptera UH1
    Huey, ze moglbym podklad dzwiekowy do filmu o wojnie w Wietnamie robic;-)
    Szkoda, ze tyle fajnego sprzetu idzie nie wiadomo gdzie i nawet tego
    kupic nie mozna, a przydalyby mi sie jakies silniki krokowe z wielkich
    drukarek wierszowych, czy ploterow. Kiedys byly BOMISy...

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 15. Data: 2009-12-08 22:04:39
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Tue, 08 Dec 2009 22:45:19 +0100, Pawel O'Pajak <o...@g...pl>
    wrote:

> [...]
    >kupic nie mozna, a przydalyby mi sie jakies silniki krokowe z wielkich
    >drukarek wierszowych, czy ploterow. Kiedys byly BOMISy...

    o to juz nie ma? smutne. ja tam ma zaprzyjaniony sklep, w ktorym
    kolesie sciagaja takie rzeczy nie wiadomow skad. pewnie w wiekszosci z
    jakis zorganizaowanych smietnikow, albo w najlepszym wypadku z aukcji.
    cuda maja.
    sprawdzales ile takie spektrum jest teraz warte (poza wartoscia
    sentymentalna)? czy w ogole cos. ostatnio kupowalem dla kumpla karte
    sieciowa do makowski SE. nowki poszly po 300$. o cenach kultowych
    kalkulatorow to juz nie wspomne. <rs>

  • 16. Data: 2009-12-08 23:20:42
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > o to juz nie ma? smutne. ja tam ma zaprzyjaniony sklep,

    No to zdradz szczegoly. Ja znam tylko na Promenady, gdzie upolowalem
    generator prod ZOPAN za jakies grosze.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 17. Data: 2009-12-08 23:57:12
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Wed, 09 Dec 2009 00:20:42 +0100, Pawel O'Pajak <o...@g...pl>
    wrote:

    >Powitanko,

    >No to zdradz szczegoly.

    oj. nie oplacaloby ci sie tam jezdzic.

    > Ja znam tylko na Promenady, gdzie upolowalem
    >generator prod ZOPAN za jakies grosze.

    na promenady? tam byl chyba kiedys bomis? <rs>

  • 18. Data: 2009-12-09 01:20:42
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > oj. nie oplacaloby ci sie tam jezdzic.

    Eee tam, zalezy co tam daja, no powiedz, chocby na priva:-)

    > na promenady? tam byl chyba kiedys bomis? <rs>

    BOMIS byl niedaleko - na Sieleckiej, niestety byl.
    Na Promenada 5/7 jest jakas namiastka tego, co bylo na Sieleckiej.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 19. Data: 2009-12-09 02:44:10
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Wed, 09 Dec 2009 02:20:42 +0100, Pawel O'Pajak <o...@g...pl>
    wrote:

    >Powitanko,

    >Eee tam, zalezy co tam daja, no powiedz, chocby na priva:-)

    hehehe. ok. poszlo.

    >BOMIS byl niedaleko - na Sieleckiej, niestety byl.
    >Na Promenada 5/7 jest jakas namiastka tego, co bylo na Sieleckiej.

    aaaa. sielecka., no tak. <rs>

  • 20. Data: 2009-12-09 07:44:56
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Darkac pisze:

    > niedużej z resztą, kasy. Są ubożsi o wiele emocji jakie dał mi ten
    > obecny złom.

    Ale pierdoły. :/

    Pzdr, OMSON