  • 81. Data: 2011-01-28 22:54:46
    Temat: Re: Dziadki znowu atakują
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-01-28 09:12, Axel pisze:
    > Jakich badan?
    Stop. Wycofuję się :-) Zdaje się, że nie ma przepisów, które powyżej
    jakiegoś wieku nakazują wykonywanie badań lekarskich, a moje
    przeświadczenie wynikało z rodzinnych doświadczeń, jednak badania
    lekarskie w tym przypadku nic z wiekiem nie miały wspólnego :-)
    No to wprowadzić dla wszystkich coroczne badania i będzie z głowy :->

    Maciek

  • 82. Data: 2011-01-28 22:57:12
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-01-28 09:01, Cavallino pisze:
    > Pytanie raczej czy nagłe stawanie na środku skrzyżowania jest normalne, czy
    > ktoś kto nie potrafi inaczej powinien mieć prawo jazdy.
    > IMO nie powinien.
    Oczywiście. Zabierać prawko każdemu, kto nagle stanie na skrzyżowaniu.
    Muszę to sobie zanotować :->

    PS: Czy tym którzy skręcają bez kierunków też? A tym co przekraczają 50
    w mieście? :-P

    Maciek

  • 83. Data: 2011-01-28 23:00:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > lekarskie w tym przypadku nic z wiekiem nie miały wspólnego :-)
    > No to wprowadzić dla wszystkich coroczne badania i będzie z głowy :->

    I dokładnie o to idzie.
    Przynajmniej od 60 roku życia.

  • 84. Data: 2011-01-28 23:01:54
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Oczywiście. Zabierać prawko każdemu, kto nagle stanie na skrzyżowaniu.

    Nie o to idzie.
    Raczej o sprawdzenie powodów dla których tak się dzieje.
    Jeśli Twój przepiszca miał rację i było to spodowowane problemami z
    widzeniem - to jak najbardziej, gość powinien mieć odebrane prawko.
    Bo problem może się powtórzyć i nie skończy się na stłuczce.

  • 85. Data: 2011-01-28 23:12:44
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl> napisał w wiadomości

    > No to wprowadzić dla wszystkich coroczne badania i będzie z głowy :->
    Takie pomysły to drzwi do kompletnego debilizmu.
    Głupotę skutkującą tragicznym zdarzeniem drogowym może popełnić rowerzysta.
    Do poruszania się rowerem nie są potrzebne żadne badania ani uprawnienia
    (jest np. jakiś przepis zabraniający jazdy rowerem jednookiemu?).
    No to wprowadzić prawo jazdy rowerowe i w razie co - po badaniach odbierać.
    Owszem, ale są jeszcze rolki, hulajnogi...
    Dobra - tak samo.
    To jednak nie koniec. Tragiczne zdarzenie drogowe może spowodować zwykły
    pieszy.
    Przyjdzie wprowadzić prawo chodu, i w razie czego odbierać.

    Einstein dobrze podał przykład nieskończoności.

    --
    Jotte

  • 86. Data: 2011-01-29 11:43:35
    Od: "Axel" <a...@o...niespamuj.pl>

    "Artur Maśląg" <f...@p...com> wrote in message
    > Ależ oczywiście. Nic nie musisz udowadniać, a statystyka jest Twoim
    > wrogiem albo przyjacielem - w zależności od tego, co będziesz próbował
    > twierdzić. Nie jest ważne meritum zagadnienia, tylko Twoja teza o
    > bezpiecznych dzieciach.

    Najwyrazniej musisz pocwiczyc czytanie ze zrozumieniem. Od zawsze twierdze,
    ze publikowane statystyki nie oddaja prawdy o przyczynach i sprawcach
    wypadkow.

    > Kiepska ironia - mowa była o młodych i dziadkach, a nie o dzieciach w
    > wieku przedszkolnym.

    Wysmiewana przez Ciebie "teza" o dzieciach wprost wynika ze statystyk, na
    ktore sie powolujesz.
    I swiadczy o tym, ze cala statystyka jest do dupy, bo wnioski co do
    wypadkogennosci poszczegolnych grup moznaby wyciagac porownujac liczbe
    wypadkow z liczba kierowcow w poszczegolnych grup wiekowych, a nie
    populacja. Przyklad dzieci pokazuje, jak takie porownanie falszuje
    rzeczywistosc. I to samo dotyczy dziadkow, poniewaz, jak sam dobrze wiesz -
    wielu dziadkow nie jezdzi samochodami. Za to mlodzi w obecnych czasach
    rzadko kiedy nie jezdza....
    Moze napiszesz, gdzie w powyzszym twierdzeniu tkwi wedlug Ciebie blad?

    > Poszukaj w archiwum - była dyskusja na ten temat.

    Jasne, wszystko juz bylo. Zenujaca proba unikniecia dyskusji, jak sie nie ma
    argumentow.

    > Potwierdzasz to co napisałem wcześniej. Usłyszałeś coś od agenta
    > i bez żadnej weryfikacji przedstawiłeś to jako prawdę objawioną ;)

    ROTFL! Oczekujesz pisma z pieczecia? A powinna byc z kancelarii prezydenta,
    czy wystarczy premier?

    Chcesz weryfikacji, to ja przeprowadz. Ja mam gleboko gdzies, co zrobisz z
    informacja, ktora podalem jako ciekawostke.

    --
    Axel

  • 87. Data: 2011-01-29 13:09:31
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 28 Jan 2011 22:54:46 +0100, Maciek wrote:
> [...]
    >lekarskie w tym przypadku nic z wiekiem nie miały wspólnego :-)
    >No to wprowadzić dla wszystkich coroczne badania i będzie z głowy :->

    Oby sam byl zmuszony do corocznych badan, to zobaczysz jak fajnie sie
    wydaje co roku 100zl, 200, bez Kozery powiem 300 ..

    J.

  • 88. Data: 2011-01-29 20:34:37
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-01-28 23:01, Cavallino pisze:
> [...]
    > widzeniem - to jak najbardziej, gość powinien mieć odebrane prawko.
    > Bo problem może się powtórzyć i nie skończy się na stłuczce.
    Nosz k*! Do tej pory nie zauważyłeś, że było to "zeznanie"
    "poszkodowanej" przez atakującego dziadka osoby, która nie była w stanie
    wziąć na siebie odpowiedzialności za spowodowanie stłuczki? Gdyby
    zahamował przed nim gnojek w dresie, to usłyszał byś opowieść o nie
    potrafiących jeździć gówniarzach rozkojarzonych po prochach. Innymi
    słowy: nie doszukiwałbym się tu jakiegokolwiek obiektywizmu, a wręcz
    przeciwnie. Jeśli już miałbym sprawdzać powody dla których doszło do
    stłuczki, to należałoby się skoncentrować na tym z tyłu - może ma
    problemy z których nawet nie zdaje sobie sprawy i następnym razem może
    nie skończyć się na stłuczce.

    Maciek

  • 89. Data: 2011-01-29 20:38:06
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-01-28 23:00, Cavallino pisze:
    > I dokładnie o to idzie.
    > Przynajmniej od 60 roku życia.
    Ale dlaczego od 60-tego? Dlaczego uważasz, że nie powinieneś przechodzić
    corocznych badań, a osoby starsze tak? Może masz raka mózgu,
    niezdiagnozowane problemy z sercem, stopniowo pogarsza Ci się wzrok,
    albo słuch, albo 100 innych rzeczy, których nie zauważasz, a które mogą
    objawić się nagle w trakcie prowadzenia pojazdu.
    Samochody muszą przechodzić przeglądy najdalej co 3 lata, a kierowcy
    nie? Gdzie sprawiedliwość? :->

    Maciek

  • 90. Data: 2011-01-29 20:42:07
    Temat: Re: Dziadki znowu atakujš
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-01-29 13:09, J.F. pisze:
    > Oby sam byl zmuszony do corocznych badan, to zobaczysz jak fajnie sie
    > wydaje co roku 100zl, 200, bez Kozery powiem 300 ..
    No straszne po prostu. Jak dla mnie to mogą być "bezpłatne", czyli
    państwo płacą :-> W każdym razie na pewno nie tak, że masz 60 lat, to
    rób badania, a jak masz 30 to nie. Samochody też się "bada" - mniejsza o
    to jak, jakoś na stówkę rocznie jesteś w stanie przymknąć oko, ale już
    na przebadanie siebie (choćby pobieżne - wzrok, słuch, refleks, może od
    razu wyrywkowa znajomość przepisów ;-)) żałujesz? :->

    Maciek