  • 41. Data: 2019-11-29 18:09:21
    Temat: Re: Dywagacje na temat rdzy
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 28.11.2019 17:59, Budzik wrote:
    > i czy czasami nie bedzie to ktos z
    > rodziny / znajomych. ;-D

    A co to zmienia? Widzą gał co biorą przecież. A jak nie będą chciały to
    kupi ktoś "obcy".

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 42. Data: 2019-11-29 18:12:18
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 29.11.2019 11:42, Liwiusz wrote:

    > Ale nie jest dla ciebie obojętne, czy samochód sprzedaż za 26000zł, czy
    > za 32000zł, a różnica taka może wynikać właśnie z tego, co się dzieje z
    > samochodem za kolejne 3-4 lata.

    Jak ma to takie znaczenie, to może kupuj po prostu tańsze auta. Myślałeś
    nad tym?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 43. Data: 2019-11-29 22:41:58
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 29-11-2019 o 11:42, Liwiusz pisze:

    > Ale nie jest dla ciebie obojętne, czy samochód sprzedaż za 26000zł, czy
    > za 32000zł, a różnica taka może wynikać właśnie z tego, co się dzieje z
    > samochodem za kolejne 3-4 lata.

    Przychodzi kupiec i mówi: "Opuść Pan 6000, bo za 3 lata ten samochód
    może zacznie rdzewieć"?
    Nowe modele wychodzą teraz co 5-7 lat. Jeśli kupię model z końca
    produkcji, to dopiero pierwsze egzemplarze mają szansę zacząć rdzewieć,
    więc nawet nie będzie tej informacji w świadomości kupujących.

    yabba

  • 44. Data: 2019-11-29 23:19:40
    Od: yabba <...@...pl>

    > W zakres zabezpieczenia profili zamkniętych wchodzi troche wiecej niz wypryskanie
    właściwym preparatem progów od srodka. Jesli odciąć od stali tlen to nie ma korozji
    tlenowej. Woskowe preparaty używane do nanoszenia na wszystkie niewidoczne z zewnątrz
    elementy maja na celu odcięcie dostępu tlenu. Te preparaty maja rozne właściwości w
    zależności nie tego czy są płynne czy się zestalily. Pynne maja niskie napięcie
    powierzchniowe zeby wnikaly we wszystkie szczeliny. Po zestawieniu czy to na skutek
    odparowania rozcienczalnika czy wystygnięcia maja bardzo wysokie napięcie
    powierzchniowe uniemożliwiające zwilżenie woda. Bardzo dobre maja właściwość
    wypierania wody. Czyli można skutecznie malować elementy mokre lub wręcz zanurzone w
    wodzie.

    Czy możesz podać jakieś przykłady tych preparatów o niskim napięciu
    powierzchniowym?

    yabba

  • 45. Data: 2019-11-29 23:24:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.11.2019 o 20:47, LEPEK pisze:

    > Po pierwsze to już producenta samochodu "niezabardzo" obchodzi.
    > Po drugie sprzedaje, _bo_ zaraz będzie (lub wręcz zaczyna) rdzewieć.
    > Jakby miał nie korodować, to zapewne by nie sprzedawał.

    Czyli jednak drugiego właściciela obchodzi.

    --
    Shrek

  • 46. Data: 2019-11-29 23:30:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.11.2019 o 10:08, yabba pisze:

    > Pierwszy właściciel chce mało zapłacić za samochód (nie dotyczy marek
    > luksusowych) i żeby on wytrzymał bez problemu 3-5 lat.

    Akurat mazda do tanich nie należy.

    > To głównie
    > decyzje pierwszych właścicieli wpływają na sprzedaż nowych samochodów.
    > Producent się do tego dostosowywuje. Po co ma utrzymywać większe koszty
    > produkcji, jeśli bardzo mało wpłynie to na sprzedaż.

    W zasadzie to ile może kosztować solidny ocynk? W porówaniu do
    niesolidnego i ewentualnie żadnego? Bo jednak koszty mazda ponosi - mają
    opinie samochodu co go ruda chrupie i jednak jakieś koszty wizerunkowe
    to są. A kupę kasy wydają na to, żeby wizerunek był jednak dobry.

    --
    Shrek

  • 47. Data: 2019-11-30 00:22:28
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 29-11-2019 o 23:30, Shrek pisze:

    > Akurat mazda do tanich nie należy.

    Nie postrzegam jej jako marki luksusowej czy jak to teraz nazywają premium.

    > W zasadzie to ile może kosztować solidny ocynk? W porówaniu do
    > niesolidnego i ewentualnie żadnego?

    Podobno nie ma już blach bez ocynku. Jedynie może on być lepszy lub gorszy.

    > Bo jednak koszty mazda ponosi - mają
    > opinie samochodu co go ruda chrupie i jednak jakieś koszty wizerunkowe
    > to są. A kupę kasy wydają na to, żeby wizerunek był jednak dobry.

    Czy problem rdzy dotyczy pierwszych właścicieli? Jeśli nie, to klienci
    Mazdy powinni być zadowoleni z nietuzinkowego samochodu, na którego
    zakup nie stać wszystkich (jak piszesz, że jest droższa od konkurencji).
    Jeśli rdza wychodzi u trzeciego właściciela, to jest już dawno po
    gwarancji i o jej występowaniu można poczytać tylko na forach marki i w
    dziale "Kupujemy używane" w czasopismach motoryzacyjnych. Potencjalny
    nabywca nowej Mazdy w 90% przypadkach nie zapozna się z żadnym z tych
    źródeł. Pozostałe 9% stwierdzi, że problem i tak go nie będzie dotyczył.
    Może 1% zrezygnuje z zakupu.
    Dla klientów Mazdy ważny jest wygląd samochodu, mistyczna otoczka w
    reklamach, poczucie posiadania nietuzinkowego samochodu, skórzana
    tapicerka, rozbudowane multimedia w środku, ładne kolory. (Tu muszę
    przyznać, że czerwony metalik Mazdy bardzo mi się podoba.) Rdzy nigdy
    oni nie zobaczą, więc przez cały okres eksploatacji (3-4 lata) będzie to
    dla nich wspaniały samochód. To dobre wrażenie wpłynie na ich decyzję
    przy kolejnym wyborze samochodu.

    Zupełnie inaczej będzie wyglądać sytuacja, gdy ta rdza pojawi się w
    czasie gwarancji. Wtedy to rzeczywiście wyglądałoby nieciekawie i mało
    kto ponownie kupiłby nową Mazdę.

    yabba

  • 48. Data: 2019-11-30 00:42:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Fluidol.

  • 49. Data: 2019-11-30 08:07:02
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 30-11-2019 o 00:22, yabba pisze:

    > przez cały okres eksploatacji (3-4 lata) będzie to
    > dla nich wspaniały samochód.

    Wspaniały samochód bez silnika?
    Przecież każda turbawka o pojemności nawet o połowę mniejszej bije ten
    ich wynalazek na głowę i w przeciwieństwie do Mazdy da się nią jeździć....

  • 50. Data: 2019-11-30 08:52:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie postrzegam jej jako marki luksusowej czy jak to teraz nazywają premium.

    No właśnie - jest droga, ale to nie maybach.

    > Podobno nie ma już blach bez ocynku. Jedynie może on być lepszy lub gorszy.

    No wiec tym bardziej zastanawiam się jak jest różnica w cenie.
    Teoretycznie można by się zastanawiać między ocynkiem blach przed
    montażem w nadwozie i po montażu całości... ale gnije nie tylko na
    łączeniach a również na nadkolach...

    > Czy problem rdzy dotyczy pierwszych właścicieli? Jeśli nie, to klienci
    > Mazdy powinni być zadowoleni z nietuzinkowego samochodu, na którego
    > zakup nie stać wszystkich (jak piszesz, że jest droższa od konkurencji).

    To raczej domena klasy premium i luksusowej.

> [...]
    > nabywca nowej Mazdy w 90% przypadkach nie zapozna się z żadnym z tych
    > źródeł. Pozostałe 9% stwierdzi, że problem i tak go nie będzie dotyczył.

    Tym niemnej mazda ma opinie rdzewiejącej, a to jakaś wymierna strata
    wizerunkowa jest. Nie po to wydają ogromne pieniądze na marketing, żeby
    potem na mieście gadali, że fajny ale gnije.

> [...]
    > tapicerka, rozbudowane multimedia w środku, ładne kolory. (Tu muszę
    > przyznać, że czerwony metalik Mazdy bardzo mi się podoba.)

    No ba...

    > Zupełnie inaczej będzie wyglądać sytuacja, gdy ta rdza pojawi się w
    > czasie gwarancji. Wtedy to rzeczywiście wyglądałoby nieciekawie i mało
    > kto ponownie kupiłby nową Mazdę.

    I takie wpisy się już pojawiają.

    --
    Shrek